Hej

Myzan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
Yamaha RD -85
Hej!

Nu när jag tänkte ta mckort så passade det bra att bli medlem här för att få tips och inspiration inför de kommande utmaningarna.

Jag heter My och är snart 23år. Bor utanför Ängelholm i ett eget litet hus tillsammans med en hund och en katt.

Har haft motorcykel sedan jag var 16 men det har aldrig blivit av att jag tagit körkortet. Däremot har jag åkt en del motorcykel genom åren. Först på pappas ZZR 1100 och på de senare åren så har der blivit på hans FJ1200. Och det är först på senare år jag har börjat bli sugen på kunna köra. Så helt grön är jag inte.

Har en liten Yamaha 125a från -85 som vi fick lakera om för några år sedan efter att brossan tog den olovligt och välte med.

Några fler i skåne/hallandstrakten?

Bor inte i Skåne men vill passa på och hälsa dig välkommen till SH och hoppas att du klarar lappen då ;)

Tack ska ni ha :)

Tror ni det blir bra mc väder denna sommaren? Än sålänge har det varit lite dåligt... Inget kul att köra i regn

Välkommen! Finns bra med hojfolk i skåne! :tummenupp

Ah några dagar har det väll varit:tungan

Men du har rätt, man börjar ledsna på regn

Jo, några men hyfsat lätt räknade om man vill ha någorlunda varmt när man kör.

Oftast blir det bättre frammåt höstkanten

Välkommen! Finns bra med hojfolk i skåne! :tummenupp

Tackar! Ja, det återstår att se i framtiden. Här kring verkar det vara väldigt populärt att åka varjefall. Kommer ofta stora klungor med hojar precis utanför huset. Fina landsvägar att köra på :Bugar

Last edited:
RD125:or är trevliga, jag hoppas du behåller halvkåpan (vilket just är synonymt för RD125) :tummenupp Välkommen förövrigt.

Får ju också säga hej och välkommen! Inte ska du väl ta A1-kort väl? Eller?

Hon är 23, det blir ju tung obegränsad direkt :)

Tja...lite det jag syftar på. Det blir det ju dock inte om hon kör med en 125a. Kvittar hur gammal du är vid uppkörningen.

Så där av min fråga: Du tänker väl inte köra RD:en nu när du blivit tant eller? :D

Tja...lite det jag syftar på. Det blir det ju dock inte om hon kör med en 125a. Kvittar hur gammal du är vid uppkörningen.

Så där av min fråga: Du tänker väl inte köra RD:en nu när du blivit tant eller? :D

Haha än är det länge kvar tills jag är tant! Ska bara övningsköra med den och sedan skaffa en större, innan uppkörning. Syftet är att lära sig placeringar, titta och manöverering. Och om jag skulle krocka med den är det inte hela världen :)

Låter det som en bra plan?

Tackar så mycket :)

Last edited:
Back