Hej

GG44

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2010
Hoj
2007 r6
:yoparty tagit min tid o regga mig på denna sida är en kille på 21 år och har ca en månad kvar innan strypningen får tas av och då har jag en fråga angående detta.
det är en r6 2007 som jag köpte när jag fick mitt kort och det är så att jag ska plocka av strypningen nästa månad. När jag har tagit a strypningen så ska den på regbesiktning men behöver jag meddela försäkringsbolaget angående effektändringen eler gör besiktningen det?

hoppas ej jag skrivit i fel forumdel :)

Försäkringsbolagen försäkrar endå på fulleffekt så dina 25KW gäller inte! Jag kan inte tänka mig att du behöver meddela dom, men o andra sidan så kan du ju slå en signal för att vara på den säkra sidan :) Lycka till!

Jaja jag vet att dem försäkrar på fulleffekt utom tänkte se om man behövde ringa men som du säger det är lika bra o slå en signal för o vara på säkra sidan

varför regga om den??
Ta bort strypningen och låt den vara reggad som 25w och få billigare försäkringspremie!?

Hej och välkommen!
För mig blir det två år med kortet 4 juni :)

varför regga om den??
Ta bort strypningen och låt den vara reggad som 25w och få billigare försäkringspremie!?
skenförsäkring :ajjabajja
Surt om han kvaddar den och inte får ut något sen heller...

Tja. Om du inte är alltför fäst vid hojen, sälj den, borde ha ett högt andrahandsvärde då den fortfarande är strypt till 25kilowatt :tummenupp Ja jag tänker ibland lite för mycket på pengar :tungan

Tecknade ny försäkring på Monstret idag och då frågade de om hojen var strypt.
Ett samtal tar inte så lång tid och bättre att vara ärlig utifall att (ta i trä), din premie kommer inte att höjas och det värsta som kan hända är att dom säger att du inte behövt ringa.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park