Hej

rg Henke skrev:
2492502 hej e de nån som har nåra goda råd för uppkörningen har uppkörning på fredag
:rolleyes:

stressa inte upp dig, ta det bara lugnt och kör vettigt och kolla noooga. Skiter sig en liten sak så strunta i det, det finns många fler punkter som du måste missa för att bli icke godkänd.

Så ta det lugnt och tänk dig för inför varje handling och var noga med placering etc. så ska det nog lösa sig fint :)

Säg inte att du tror att det gick bra (och anmärk på PYTTESMÅ fel som ej kan få dig kuggad, för då kommer han/hon förstå att du vet men bara var nervös eller något sådant), och om dom frågar säg att du är extremt nervös. Yttligare så måste du tänka på plaseringen i kurvorna, vridet på huvudet (kolla så att ingen t ex. Cyklar på insidan av dig när du skall svänga) innan du svänger samt att om du åker i en ronell så skall du kolla över axeln innan du byter fält i den. eller så kan du göra som jag gjorde, börja prata om skägg och dumma raggare :tummenupp

//Stenberg

tack för alla svar synd bara att jag inte får köra upp i morron för att körläraren e sjuk så de blir om en vecka:mad:

NiklasL skrev:
2492557 det finns många fler punkter som du måste missa för att bli icke godkänd.

själv blev jag kuggad för att jag bromsade försent vid en avfart p.g.a. att jag missade skylten..

Kolla noga efter skyltar, och om du blir osäker på när du ska svänga eller så, så kör saktare.. det finns inget som säger att du måste hålla t.ex. 90 på 90vägen om du inte är säker på vad du ska ta vägen..

Tänk även på avståndet till framförvarande fordon. körkortsförätaren sa till mig att han hade kuggat mig om jag inte körde så "snyggt" som jag gjorde!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!