Hej på er!

Dennis750

Sommaren är kort
Gick med
21 May 2003
Hoj
En röd R1a
Hej alla! Är ny här på sidan och även nybliven hojägare. Min GSXR 750 har börjat rassla. Det kom när jag släppte gasen för att försvinna när jag kopplade. När motorn blev riktigt varm så upphörde oljudet. Dagen efter så lät allt bra inledningsvis, för att efter en kortare *** km sträcka åter börja rassla när jag släppte gasen. Vad kan det vara? Har absolut ingen koll på hojjar än så länge, men det blir förhoppningsvis bättre*L*
MVH DEnnis

Hallå på dig...

Kan vara kam kejda eller så kan det vara ett drev från startmotorn...

Det fattar väl vilken idiot som hellst vad som är fel!
Är du helt o teknisk eller ...morron :finger

Förlåt!! :o ...måste slut mobba utanför 125delen! Kommer säkert ett svar inom 20min ;) Välkommen :hej

Kan nog säga att till 100% är det kamkedjesträckaren...hade det precis likadant på min hoj för ett tag sen och som du förklarar så låter det onekligen som det är det problemet.
Nog för att det kan vara något annat problem men det tror jag inte. Detta är ju ett ganska vanligt fel på GSX-R

välkommen förresten :hej

Här går det tydligen fort att få svar även om inte alla är lika bra, kajlyl ;) Är det akut att byta kamkedjesträckaren? Är det något man grejar själv med lite hjälp?

Kolla upp så att inte kamkedjan inte har kuggat över på insugs sidan, det gjorde min innan jag bytte sträckaren... Har du en verkstadsbok är det inga problem...

Dennis750 skrev:
Här går det tydligen fort att få svar även om inte alla är lika bra, kajlyl ;) Är det akut att byta kamkedjesträckaren? Är det något man grejar själv med lite hjälp?

Är det svårt att byta den då? Har ingen större koll på motorer men villig att lära....

Det är inte speciellt svårt, bort med tank, luftburk, förgasarbryggan räcker väl å lyfta upp lite...sen sitter den lille rackaren nere till höger vid ramen ungefär.
Ska försöka hitta en bild så du vet hur den ser ut.
Sen om det nu är sträckaren det är fel på så byt till en mekanisk....vet inte hur man ställer in den bara... :(

Dennis750 skrev:
Har ingen verkstadshandbok men det går ju att fixa.

Skaffa en verkstadshandbok.. Gav ca 700 kr för min och det var den lätt värd, finns iof bara på engelska men det är mycket bilder.
Har min gixxer 750 motor öppen just nu (har problem med ventilerna) och jag kan säga att det är inga problem att kolla kamkedjespännaren, du behöver inte ens öppna motorn, spännaren sitter nämligen under förgasarna, så det är bara att lätta på förgasarna så kommer du att se en stor bult( en 17 tror jag). Lätta på den så kommer första fjäderpaketet att följa med ut.
Och om du undrar något om gixxer så rekomenderar jag starkt att du pratar med andersbrink på forumet, han har hjälpt mig massor med mina ventilproblem.

Lycka till med Gixxern :tummenupp

Tack för alla råd. Ska försöka kolla lite i helgen. Har ju inga förgasare så det måste bli lätt*L*. Jag återkommer....
MWH Dennis

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...