Hej på er.

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Inser att detta nästan kan se ut som en arbetsansökan, men jag försöker ändå.

Jag heter Marcus, och är inne på mitt 37:e år. Har 4 medlemmar i familjen i en villa utanför Helsingborg.

Jag älskar inte direkt att skruva och meka, men gillar känslan av att ha gjort något som en verkstad skulle tagit flera tusen kronor att utföra.

Har inte suttit på en hoj sen 2002, dvs dagen jag körde upp för tung MC. Sen följde några år med småscootrar (Yamaha Aerox 100, Maxter 150) som har fått vara substitut för bil i stan. Efter vårt första barn fick alla planer på större tvåhjulingar vika hädan, men någon dag, någon gång skulle jag sitta på något som faktiskt kunde hålla motorvägsfart, men ändå köra om. Dock kom där fler barn och alla MC-planer fick läggas på is.

Igår tinades den isen hastigt och lustigt när våra nyinflyttade grannar erbjöd mig att köpa en Suzuki DR650r -90. Modellen är inte "alls mig", och knappast någon bra nybörjarhoj, men jag beslutade att ge den en chans. Dock fungerar den inte, men vad jag kunde se så hittade jag inga allvarliga fel. Skall dock tilläggas att jag ALDRIG har skruvat med mc, men en enkelstånkare, med en cylinder och ett (nåväl två) tändsystem BORDE inte vara så svårt för en nybörjare.
Givetvis har jag ett ton med frågor, men jag ska bara hitta rätt forumsdel att hänga i.
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Tjenare bonne......Eh menar Marcus hehe. Bor själv i påarp. Ställ hur många frågor du vill i teknikforumet. Säkert nån som kan hjälpa dig. Börja med att slå i färsk soppa. Kolla sen hur gnistan ser ut på stiften. Kanske en förgasarsyn behövs. Kolla också om batteriet behöver laddas. Lampor osv kan lysa ändå fast batteriet beh laddas. Lycka till. O du, Välkommen:tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top