Hej på er.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Ja, som rubriken lyder så ville jag bara morsa på er hudikåkare här på forumet :)
Var ner och besökte er i söndags, och åkte några varv på stan. Avslutade med en burgare på McDonalds :)

Trevligt väder, om än lite blåsigt och en del hojar i omlopp. :tummenupp

Har ni några slingriga "måste-vägar" i Hudik? :confused:

Hej och välkommen till forumet :)
Kul med fler som skriver här.

Tror jag såg dej.

Klart vi har måste-vägar, en sån väg är ju till Kuggören/Hölick eller en väg som nu inte är så bra, till Strömsbruk.
Sen är ju Nianfors inte så dum.. :D

Jag kommer hänga här på Hudikforumet en del framöver då många utav mina turer går neröver.

Jag det var ett gäng ute, bland annat ett par RSV4or :)
Satt några stekare nere på möljen också, kanske med Night Rods, hur som såg det makalöst skönt ut.

Mot Hölick var vi, men var lite osäker på vägkvalitén efter infarten mot Vii, så vi vände där :)

I den här stan så gör vi inte någon skillnad på folk/hoj, så glider du förbi på tillex. Möljen och ser nå hojar så är det bara att stanna till och pressentera dej, och varför inte hänga med på en tur med oss.
Alla är välkomna, så välkommen att stanna till.

Det låter ju alldeles fantastiskt, hojåkare utan massa larviga fördomar :)

Åker nog neröver nu till helgen igen om vädret tillåter, och stöter vi på er så hänger vi gärna med på en tur, skulle vara skitroligt med lite nya hojvänner :)

Hej och välkommen till forumet :)
Kul med fler som skriver här.

Tror jag såg dej.

Klart vi har måste-vägar, en sån väg är ju till Kuggören/Hölick eller en väg som nu inte är så bra, till Strömsbruk.
Sen är ju Nianfors inte så dum.. :D

Kan bara hålla med Hudik! Det första jag MÅSTE göra när jag kommer upp med hoj från fjollträsk är att dra ut till Hölick! Vet dock inte hur väglaget är på den vägen i dagsläget, har för mig att det var nå oljegrus som satte stopp för många hojar förra året...:confused: Kanske Hudik kan komma med en aktuell rapport?

Sen är ju Högsvägen till Delsbo en favorit för mig, härligt när man kommer ut på dellenleden :)

En annan väg jag brukar ta är vägen mot Bergsjö via Ilsbo och Vattlång och fortsätter antingen till Hassela eller Friggesund. :banana

Kan bara hålla med Hudik! Det första jag MÅSTE göra när jag kommer upp med hoj från fjollträsk är att dra ut till Hölick! Vet dock inte hur väglaget är på den vägen i dagsläget, har för mig att det var nå oljegrus som satte stopp för många hojar förra året...:confused: Kanske Hudik kan komma med en aktuell rapport?

Sen är ju Högsvägen till Delsbo en favorit för mig, härligt när man kommer ut på dellenleden :)

En annan väg jag brukar ta är vägen mot Bergsjö via Ilsbo och Vattlång och fortsätter antingen till Hassela eller Friggesund. :banana

Högsvägen är ju aldrig fel, men hur ser de ut efter Norbo och dellensjön?

:va Är Bergsjövägen kul å köra hoj på jag håller inte med dej redigt där då=) Men de kan va för jag kört den alldeles för många gånger =)
vägen mellan Hassela och Friggesund är den bra nu för tiden? har aldrig vågat mej på å ta hojen den vägen

Jag ska eventuellt ta en runda upp till Hassela över Friggesund ikväll om vädret är bra. Kan återkomma med bilder och status på vägarna :)

Högsvägen är ju aldrig fel, men hur ser de ut efter Norbo och dellensjön?

:va Är Bergsjövägen kul å köra hoj på jag håller inte med dej redigt där då=) Men de kan va för jag kört den alldeles för många gånger =)
vägen mellan Hassela och Friggesund är den bra nu för tiden? har aldrig vågat mej på å ta hojen den vägen

Förra sommaren jag åkte där var det rätt fint tyckte jag i alla fall.
Och jag åker nog inte Bergsjövägen lika mycket som du, så jag kan tycka att den är rätt trevlig ibland :)

Förra sommaren jag åkte där var det rätt fint tyckte jag i alla fall.
Och jag åker nog inte Bergsjövägen lika mycket som du, så jag kan tycka att den är rätt trevlig ibland :)

Låter bra de, lilla jag klarar inte av å va hojlös längre så de blir nog att jag åker upp nå å då kan de ju va bra å ha koll på vilka vägar man kan köra hemma runt om =)

Nä åker man inte där efter nå ofta så kanske den är fin å köra efter, men hua nä jag är lika less på den som E4an mellan uppsala å gävle :D

Låter bra de, lilla jag klarar inte av å va hojlös längre så de blir nog att jag åker upp nå å då kan de ju va bra å ha koll på vilka vägar man kan köra hemma runt om =)

Nä åker man inte där efter nå ofta så kanske den är fin å köra efter, men hua nä jag är lika less på den som E4an mellan uppsala å gävle :D

He he...ja E4an mellan sthlm å Hudik är bara rena transportsträckan.
Såg att du bor på söder i sthlm, det gör nämligen jag med. Så skaffar du nån hoj och ska upp till Hudiktrakterna så skrik till om du vill ha sällskap :)

He he...ja E4an mellan sthlm å Hudik är bara rena transportsträckan.
Såg att du bor på söder i sthlm, det gör nämligen jag med. Så skaffar du nån hoj och ska upp till Hudiktrakterna så skrik till om du vill ha sällskap :)

:tummenupp Ja du de är nog en av sveriges tråkigaste sträckor de :D
Men jag försöker att ta småvägarna upp så man slipper E4an så mycke som möjligt :)

Ja då de gör jag =) Ska nog hämta hojen på lördag :yoparty

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...