Hej på alla! Tips på naken hoj runt 600cc?

Är det någon som vet om det är stor skillnad på en FZ6-N -07 och föregående årsmodeller :confused:

Det sitter som tidigare nämts en strypning på 07:an. 04-06 är ostrypta.
Frågade en kille från yamahas generalagent i sverige och han sa att det förutom gasstoppet satt ett annat munstycke. Men var sitter det munstycket på en hoj med insprutning???:va

Har bara haft sunkiga 80-talare innan jag köpte min så jag har väl inget motsvarigt att jämföra med.
Kan iaf säga att jag är helnöjd med min.:tummenupp Har kört 1300mil med den denna säsongen. Både pendlarmil, krokiga vägar och touring.
Det där med att man ska välja den med kåpa tvivlar jag lite på. Läste ett test när jag köpte min att där inte var någon skillnad på vindraget mellan den nakna och den halvnakna. Detta pga framlampan som tydligen har en vindavisande form. Har iaf inte haft problem med vinddraget.

Trots att jag är nöjd funderar jag på att byta. Har gått och förälskat mig i ducati samtidigt som jag snöat in mig på motard.
 
Sprang och köpte tidningen idag, nyttig läsning för mig :tummenupp
Nu testa de yamahan med vindkåpa, förstör allt i min mening...
De verkar vara relativt jämlika, olika fördelar och nackdelar. Ska erkänna att designen känns mycket viktig, och där tycker JAG iaf att yamman är vackrare.
Hondan var dock testpersonernas favorit.

Speed triplen är för övrigt jävligt het, men den är lite för dyr för mig. Säkerligen värd sina pengar och mer därtill men är budgeten begränsad så..
Lite det som begränsar mig från tex FZ1 också (eller andra ~1000). Sen känns det lite vettigare att börja med en mindre motor :näsblod

Är det någon som vet om det är stor skillnad på en FZ6-N -07 och föregående årsmodeller :confused:

Ja, smaken är ju som baken. Tycker också det är konstigt att de tar FZ6:an med kåpa i testet när den finns utan. Den känns genast mer åt touringhållet. Sen vet jag inte om det skiljer något i sittställning mellan kåpvarianten och näcken som det gör på SV650.

När jag provkörde Yamman kändes den riktigt slö, men jag fick senare reda på att -07:orna tydligen är strypta till 78hk ist för 98hk orginal. Rätta mig om jag har fel. Fast det är ju lätt åtgärdat isf.

Har du råd tycker jag personligen du ska satsa på nya Street Triplen. Skulle lätt kunna tänka mig att byta om jag hade råd. Verkar vara en grymt rolig hoj om man inte lider av liten ###komplex och måste ha mycket kubik just bara för att ha mycket kubik.
Själv har jag bytt ner mig från 1000cc men har jävligt mycket roligare på den här hojen än vad jag hade på 1000-kubikaren. Men det har mer att göra med vilken typ av hoj det är, så man ska inte bara tråna efter mycket cc i första hand. Särskilt inte som första hoj;)

Hur som helst, lycka till med hojvalet.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top