2239113
Efter att inte vilja utsätta mina nära och kära (och mig själv) för olyckor igen så funderar jag på motard (känns säkrare än sporthoj, sen att olyckor finns vet jag ju om

)
QUOTE]
Kul att du funderar på motard men du ska nog inte marknadsföra lägre olycksrisk som orsak för släkt och vänner för det är inte sant om du nu inte menar att du inte vill utsätta dina nära och kära för dödsolyckor igen men det kan du ju knäppeligen ha råkat ut för redan.
Risken för riktigt riktigt allvarliga olyckor kan nog tänkas vara lägre med en motard men tom det vet jag inte om det finns något faktiskt belägg för. Frekvensen olyckor med förarskador tror jag mig däremot med hyfsad säkerhet kunna säga är betydligt högre med motarder dock. Hur många sporthojsförare har crashat och brytit något någonsin? 5? 15%? Och det på en massa mer mil körda än motardister som säkerligen ligger närmare de dubbla siffrorna i alla fall. Kolla runt med folk här får du se. Många många butna handleder, ben, armar och kanske framförallt nyckelben och revben (samt en rygg

).
Dock, trots detta... Inget annat fordon ger dig mer fnitterglädje per körd minut än en motard så kan du acceptera det som anledning att köpa en så välkommen i gänget.
Daniel