Hej! Jag klarar inte mer. Hälsningar, Markus

När ska de där rackarns muslimerna ta och sluta klä sig så där konstigt:

253_ahiida_burqini_running_l.jpg

och anpassa sig lite? Klä er som oss vanliga hederliga svenskar för tusan!:

speedo053.jpg

245962_729_488_1.jpg

Pontare.jpg

Japp, och där kom precis det jag tjatat om länge:

"Anpasa er också!

Ni svenskar måste förstå att vi muslimer är många nu i detta landet, det är dags att ni också anpasar er till vad som är viktigt för oss. Det är detta som är demokrati."

Mohammed , 2009-07-14 12:15

Det här tycker jag är jävligt sorgligt... När försvann den gamla hederliga devisen "Ta seden dit man kommer"??:va Inte fan hade jag flyttat till ett arabiskt högreligiöst muslimland och krävt att de lagt av med sitt jävla böneutrop tidigt på morgonen för att jag vill sova:dummer Det kan aldrig vara så att någon annan ska behöva anpassa sig för att man själv kommer dit och kommer. Antingen får man anpassa sig själv, eller, om landet nu är så jävla hemskt när det är oanpassat att man inte kan bo kvar, så får man åka därifrån.

Det här tycker jag är jävligt sorgligt... När försvann den gamla hederliga devisen "Ta seden dit man kommer"??:va Inte fan hade jag flyttat till ett arabiskt högreligiöst muslimland och krävt att de lagt av med sitt jävla böneutrop tidigt på morgonen för att jag vill sova:dummer Det kan aldrig vara så att någon annan ska behöva anpassa sig för att man själv kommer dit och kommer. Antingen får man anpassa sig själv, eller, om landet nu är så jävla hemskt när det är oanpassat att man inte kan bo kvar, så får man åka därifrån.

Å andra sidan lever inte det svenska "kristna" samhället efter en religion som aktivt arbetar för att bli världsomspännande...

Sånt här gör det bara tydligare varför jag respekterar personlig tro men avskyr organiserad religion!

Å andra sidan lever inte det svenska "kristna" samhället efter en religion som aktivt arbetar för att bli världsomspännande...

Sånt här gör det bara tydligare varför jag respekterar personlig tro men avskyr organiserad religion!

Och det är... Dåligt, menar du?:va

Håller helt med. För min del får folk gärna tro vad de vill, men jag förstår fan inte hur man kan sätta något man tror framför något man vet:huvet Jag menar, hur fan kan man värdera sin högst tvivelaktiga hittepågud högre än de högst verkliga (man kan se dem, prata med dem, ta på dem, interagera med dem... Det är mer än jag hört någon göra med sin gud iallafall. Och nej, stollar med foliehattar och långa klänningar som springer runt och tjuter "Jag har upplevt gud! Han har talat till mig och rört vid mig!" räknas inte.) människoliv som springer överallt runtomkring en??:dummer

Det verkar som om en del folk vill ha kvar sin frihet i alla fall.

:banana

SVP förklarar att minaretbyggen är ett hotfullt uttryck för islamiseringen som pågår av Schweiz och västvärlden. Minareterna är inte religiösa symboler utan instrument för politisk dominans och en intolerant kultur, menar partiet. Det är tid att sätta tydliga gränser, annars följs minareterna snart av böneutropare och slutligen av sharialag i Schweiz
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3223765.svd

Attans muslimer - trampa omkring i sandaler. De kan val atminstone ta pa sig vita tubsockor sa de ser lite svenska ut iaf!

Att religion överhuvudtaget tillåts i dagens samhälle är för mig ett mysterium. Är folk dumma i huvudet?
Skulle jag bli svensk diktator så är religion det första som ryker.

Att religion överhuvudtaget tillåts i dagens samhälle är för mig ett mysterium. Är folk dumma i huvudet?

Jo. Jag tycker (inte bara)muslimerna är knepiga, otäcka och konstiga men innan man har mandat fullt ut att säga det måste man städa upp det egna vansinnet.

Dåm skriker i torn-vi slår i stora bjälror i torn.

Hörde ett bra program på radio i söndags som man önskar kunde direktsändas i OT. Det var någon forskare som var trött på alla som trodde de visste att Gud finns samt på alla de som trodde att Gud inte finns i den bemärkelsen att de vill pracka på sin egen uppfattning på andra. Han konstaterade att ingen har bevisat att Gud finns och ingen har bevisat att Gud inte finns så han önskade sig lite mer ödmjukhet inför den okunskapen i båda läger. Bra va? ;)

Hörde ett bra program på radio i söndags som man önskar kunde direktsändas i OT. Det var någon forskare som var trött på alla som trodde de visste att Gud finns samt på alla de som trodde att Gud inte finns i den bemärkelsen att de vill pracka på sin egen uppfattning på andra. Han konstaterade att ingen har bevisat att Gud finns och ingen har bevisat att Gud inte finns så han önskade sig lite mer ödmjukhet inför den okunskapen i båda läger. Bra va? ;)

Jag är trött på att vara ödmjuk. Jag har ju alltid rätt så lotten att vara ödmjuk faller ju således alltid på mig :mad:

Jo. Jag tycker (inte bara)muslimerna är knepiga, otäcka och konstiga men innan man har mandat fullt ut att säga det måste man städa upp det egna vansinnet.

Dåm skriker i torn-vi slår i stora bjälror i torn.

Utgår från att du menar "fundamentalistiska knasbollar som råkar vara muslimer", vilket ju är en jävla skillnad från att vara alldaglig och harmlös "svenssonmuslim"?

Det är väl en fråga om definition. Det är väl inte helt motbevisat att det finns en allsmäktig varelse som är "gud". Däremot kan jag se det som att kristendomen är motbevisad eftersom att bibeln är inkorrekt.

Sen anser religiösa människor uppenbarligen att det inte bevisar någonting.

Det här är inga lätta frågor som ni rotar runt i.
Och det är om ni ursäktar såväl besynnerliga argument som populistiskt propagandamaterial som är tämligen tunt om man bara tänker efter en liiten smula.

Markus, din bildserie är onekligen spektakulär, och visar med stor tydlighet på några av världens galenskaper. Men dess fjäderlätta bevistyngd illustreras med all önskvärd tydlighet av BostonGurka's (mycket festliga) tomtekavalkad av "normala" svenskar. Låt vara att DiLeva är trevligare än terrorattentat - poängen är att en bild "säger mer än tusen ord" och att det är busenkelt att hitta bilder som både argumenterar för och emot i princip vilket ämne som helst.

Tänk er vilken guldgruva bara följande grupp har: "Förbjud sporthojar!! Se här, vilka hemska olyckor....(1 kraschbild, 2 rullstolssnubbe, 3:respirator...o.s.v...)" Vill man uppröra en bred massa, är det inte så jättesvårt. Och det finns folk som är mycket skickliga på detta.

Det är ingen slump att CNN kablar ut bilder på rabiata flaggbrännande skäggtomtar som hoppar omkring och skriker obegripligheter. Det säljer betydligt bättre än en stilla konversation med en som tycker att "det är lite jobbigt just nu för amerikanernas tanks pajade min åker"

Hur vet ni att muslimer planerar statskupper, införandet av sharialagar, o.s.v..? Från TV? Från tidningar? Från internetforum? Eller kan det möjligen vara så att det kommer från något som vi alla delar - vår mänskliga och inneboende rädsla för det som är främmande? En rädsla som tar sitt uttryck i teorier, spekulationer och som man lustigt nog hittar en gemenskap i som jag inbillar mig känns lite mysig, rent utav. Fast det skulle nog få erkänna.

Jag är stolt över att jag lever i ett samhälle där man tar hänsyn till tjejer som tycker att det är jobbigt att vistas lättklädda runt män.
Jag är mindre belåten över att jag bor på ett jordklot där det finns alltför många skvatt galna fundamentalister från alla läger.
Men det som skrämmer mig mest är faktiskt inte enstaka dårar - det är den stora massan av "vanligt, hyggligt folk" som löst baserar sin verklighetsuppfattning på spektakulära tv-bilder och aftonbladet-journalistik - och som glömmer att tänka själva, källgranska och reflektera.

Utgår från att du menar "fundamentalistiska knasbollar som råkar vara muslimer", vilket ju är en jävla skillnad från att vara alldaglig och harmlös "svenssonmuslim"?

Nja. Puckon som slåss och våldtar finns överallt. Jag menar (konstigt nog)friskförklarade människor med vanföreställningar som valsar runt i samhället. Det tycker Jag är läskigt. När man pratar med en människa som har samma mentala och fysiska förutsättningar som en själv men som i ögonen levererar intrycket av kokt fisk då blir Jag rädd. Detta gäller inte mara Muslimer så klart, Jag är lika rädd för sk kristna diton. Om De är harmlösa eller ej för tillfället hör inte till. De är representanter för det vidrigaste i människans historia.

Vem kläckte idén att det skulle finnas en gud för det första? Visst, stenåldersgubbarna såg när det åskade, och de trodde väl att det var nån elak gubbe i skyn som slog med sin hammare. De visste ju inte bättre. Det här var dock för länge sedan, och fortfarande idag så verkar folk inte veta bättre......... SKrämmande.

Det är väl en fråga om definition. Det är väl inte helt motbevisat att det finns en allsmäktig varelse som är "gud". Däremot kan jag se det som att kristendomen är motbevisad eftersom att bibeln är inkorrekt.

Sen anser religiösa människor uppenbarligen att det inte bevisar någonting.

Finns ganska tydliga bevis på att gud eller motsv tomte inte finns. Om de hjärntvättade väljer att ogiltigförklara dessa är väl inte förvånande med tanke på övrig verklighetsflykt. De sk troende har ju vänt vetenskapen fisringen, ofta i tidig ålder så kött på benen vid eventuell argumentation lyser med sin frånvaro.

Om Jag hittar på att brysselkålsguden Jerlinka rumsterar denna planet och att jag då knaprar ekollon som straff för att Jag inte gillar brysselkål så skulle Jag låsas in. Bevisa att Jerlinka inte finns om ni kan...

För det första: Knaprar du ekollon? Gör du inte det så existerar inte din gud.

För det andra så förstår jag inte vad du skriver nedan:

Om Jag hittar på att brysselkålsguden Jerlinka rumsterar denna planet och att jag då knaprar ekollon som straff för att Jag inte gillar brysselkål så skulle Jag låsas in. Bevisa att Jerlinka inte finns om ni kan...

Det är nåt som inte stämmer i den där meningen. Är du full?

Vem kläckte idén att det skulle finnas en gud för det första? Visst, stenåldersgubbarna såg när det åskade, och de trodde väl att det var nån elak gubbe i skyn som slog med sin hammare. De visste ju inte bättre. Det här var dock för länge sedan, och fortfarande idag så verkar folk inte veta bättre......... SKrämmande.

Det är skillnad. Naturreligioner är ett primitivt försök till vetenskap och har sjukt likadana strukturer oberoende av varann världen över.

Moderna religioner är bara maktredskap. Ett bra maktredskap utnyttjar människors svaga sidor. I religionernas fall handlar det om skuldkänslor vilka får folk att göra i princip vad som helst. I pyramidspel är det hopp, Komunism rädsla, osv.

Gemensam nämnare är maktredskapens fiende nr 1 :information/möjlighet till information, något som respektive maktredskap försöker värja sig mot till vilket pris som helst.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing