Hej bullen!

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Hej bullen jag har ett problem!

När jag och Carpe me är ute och kör med våra supermotarder och jag får syn på en grusväg så bara måste jag ut på den och sladda. Men varje gång när vi kört grusväg och vi sedan ska stanna för att prata så ser han jämt lika arg och besviken ut. Det är nämligen så att jag alltid lyckas spreja ner Carpe me med lera. Vi har försökt öka på avståndet men det tycks inte hjälpa, leran hittar ändå fram till Carpe me.
Nu är jag rädd för att Carpe me ska sluta åka grusväg med mig eller ännu värre att han ska hitta nya hojkompisar och glömma bort mig. Hjälp mig bullen hur ska jag kunna sladda grusväg men ändå behålla Carpe me som vän?

Hälsningar
Orolig

Jävla "#=%3¤?5034eåfik234i9rowefs0+åoc2+´34 slampa. h... get,. skit huvud. Tog en halvtimme att tvätta kläderna, att sen hojjen ser ut att ha legat i ett surhål i några veckor gör inte saken bättre :4skrika :4skrika :kulspruta :kulspruta :machinegu

:hihi

Kom igen, det är ju härligt med lite grus/lera. Skaffa offroadfälgar och följ med ut på turer med SOE. Det är där man ser vilka som kan köra hoj eller inte! :D

sanken skrev:
2119612 hej orolig
Jag förstår om detta är ett problem för dig, men kan ni inte prova med att han kör framför dig??

Oo det verkar läskigt... Du tror inte det hjälper om jag pratar med en vuxen?

Köp honom ett regnställ och ett par "ripoff" så är han din vän i många år till...

Ni får turas om att skjutsa varandra.
Då kanske ni får lite brokeback sladding on the grusväg känsla...tjing...vänner för livet :D

Har funderat på kroppskondom ett tag nu men Carpe me svettas nog som det är i skinnstället :hihi

Seriösmode On-
Motardnisse: Har ni gruskörningar för motarder? Har ju lite begränsad framkomlighet och så vill inte heller jag bli allt för skitig på kropp eller hoj.
Off-

SVooSh skrev:
2121855 Har funderat på kroppskondom ett tag nu men Carpe me svettas nog som det är i skinnstället :hihi

Seriösmode On-
Motardnisse: Har ni gruskörningar för motarder? Har ju lite begränsad framkomlighet och så vill inte heller jag bli allt för skitig på kropp eller hoj.
Off-

Nopp, men ta nån lokal grusslinga så vet du hur det känns innan du tar tjuren vid hornen och visar de med grusdäck hur man kör!

motardnisse skrev:
2121971 Nopp, men ta nån lokal grusslinga så vet du hur det känns innan du tar tjuren vid hornen och visar de med grusdäck hur man kör!

Inga planer på grusdäck, sitter orginal pirelli motardsulor på nu (KTM 660). Duger fint för min körning. Bästa som finns ju när man kan går från fullt ös på asfalt till fullt ös på grus :banana

Tänkte mest att det skulle vara kul att få tips på långa fina grusvägar som bjuder in till smisk. De vägar man hittar på turerna är sällan speciellt långa.

SVooSh skrev:
2123192 Inga planer på grusdäck, sitter orginal pirelli motardsulor på nu (KTM 660). Duger fint för min körning. Bästa som finns ju när man kan går från fullt ös på asfalt till fullt ös på grus :banana

Tänkte mest att det skulle vara kul att få tips på långa fina grusvägar som bjuder in till smisk. De vägar man hittar på turerna är sällan speciellt långa.

Tror en del brukar prata om bennebol norr om stockholm som lång fin grusväg. Har inte kört där själv ännu men många pratar gott om den på www.soe.se

motardnisse skrev:
2123256 Tror en del brukar prata om bennebol norr om stockholm som lång fin grusväg. Har inte kört där själv ännu men många pratar gott om den på www.soe.se

Hittade endel bilder därifrån men ingen vägbeskrivning. Nån som vet?

Verkar klart som en kanonväg, dock med vissa partier med för tung terräng för motardsulor :)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025