hej avstrypning help !

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
hej jag skulle ostrypa min hoj idag
jag har en honda nsr 125r å vad jag har hört så skall det sitta en i insuget den är borttagen nu, och en i kröken och den har jag också tagit bort (har kn filter på)
å så skall det sitta i cdi boxen.
min fråga är varför jag bara fått ungefär 2-3 hk mer bara! ,den var på 9kw innan.
kan cdi boxen göra så att jag får runt 10hk mer

Last edited:
ja vet men behöver hjälp nu + att det står inget om strypning te nsr mellan 89-92 Fakta :fakta

[blom] skrev:
hej jag skulle ostrypa min hoj idag
jag har en honda nsr 125r å vad jag har hört så skall det sitta en i insuget den är borttagen nu, och en i kröken och den har jag också tagit bort (har kn filter på)
å så skall det sitta i cdi boxen.
min fråga är varför jag bara fått ungefär 2-3 hk mer bara! ,den var på 9kw innan.
kan cdi boxen göra så att jag får runt 10hk mer

Nej, hade en NSR -91, den är strypt genom en bricka som kväver den där kröken möter cylindern. Byt kolv om den går dåligt.
En 15 år gammal 125:a tror jag inte är strypt med elektronik, det är ju bara en tung moppe.

Mackz skrev:
Nej, hade en NSR -91, den är strypt genom en bricka som kväver den där kröken möter cylindern. Byt kolv om den går dåligt.
En 15 år gammal 125:a tror jag inte är strypt med elektronik, det är ju bara en tung moppe.

kolven och cylindern var bytt innan jag köpte den.
kan det vara så att den är igensotad?
:va

Hojen är strypt av en anledning och du får inte köra upp för A-beg än... tänker du vara "outlaw"? :7peta :rolleyes:

Back