Hej alla glada!

läser i bike just nu ,,, där står det följande om dessa modeller
kamkedjesträckare bör kollas (rassel i motor)
bromsskivor slår sig
styrlager slitna

sen är det ju som vanligt kolla skick , service bok, däck m,m,, står den ute året runt ? vet att de flesta zxr brukar ha problem med förgasare , går bara på 3 burk.. prova o få ner den i pris 21 låter lite mkt för det skicket

Rasslar det i motron bara på tomgång om den sträckaren skulle vara sliten ?
Bromsskivor slår sig ? blir vinda då eller?
vad blir det för fel med förgasarna då ? går bara på 3 cylindrar då eller ?
vi har prutat ner den till 20 över telefonen. få se om det är möjligt att få ner den några lappar till.

men det du kan göra om du prompt vill köpa denna hoj. kika över växellådan om du kan köra den om växlarna går i fint. kolla efter sprickor i ram. känn på ljuddämparna om de är styva. Samt kolla om hjullagren är bra. kolla över bromsbelägg om de behöver bytas samt när senaste service gjordes. Men kolla gärna efter fler mc så du har mer att välja mellan. är en bra årstid att köpa på då man kan finna nga guldkorn.

kolla efter sprickor i ramen? blir inte det oftast små på insidan isåfall ? om det är några synliga utifrån så är det rejäla sprickor..

har kollat nästan varje dag senaste 3 månaderna efter ny hoj. :P

den för 25.000 är såld, har redan ringt och kollat på den.
och den andra står för långt bort, inte så sugen på att åka genom halva sverige för att köpa en hoj.

En till bild mer från sidan.

Bifogat

• IMG_0463333333333.JPG
    IMG_0463333333333.JPG
    148.5 KB · Visningar: 135
Rasslar det i motron bara på tomgång om den sträckaren skulle vara sliten ?
Bromsskivor slår sig ? blir vinda då eller?
vad blir det för fel med förgasarna då ? går bara på 3 cylindrar då eller ?
vi har prutat ner den till 20 över telefonen. få se om det är möjligt att få ner den några lappar till.

kolla efter sprickor i ramen? blir inte det oftast små på insidan isåfall ? om det är några synliga utifrån så är det rejäla sprickor..

har kollat nästan varje dag senaste 3 månaderna efter ny hoj. :P

den för 25.000 är såld, har redan ringt och kollat på den.
och den andra står för långt bort, inte så sugen på att åka genom halva sverige för att köpa en hoj.

ja du hör ett tydligt rassel , från tomgång , gasa lite o hör om rasslet forstätter / följer med.. skivorna märker du om du provkör ( vilket inte är det lättaste denna årstid... förgasarna är känsliga för fukt/ skit de sätter igen sig ,, känn på varje grenrör om de blir varma,,,, sen sprickbildning på ramen kollar du enklast som det just låter kolla svetsar så de är intakta kolla kåp skick ( om de är lagade osv ) sen kan de ju även kolla repor på ram o sving då ser du om det hojen fått en mark syning

Tack för alla fina och fula ord om hojen och om hur/vad man bör kolla. fortsätt gärna skriva så läser jag det imorgon innan jag åker iväg. och vid eventuellt köp så slänger jag in bilder och skriver några rader om den.. :)

Gott nytt år också!! :fyllisar :cpparty

Tack för alla fina och fula ord om hojen och om hur/vad man bör kolla. fortsätt gärna skriva så läser jag det imorgon innan jag åker iväg. och vid eventuellt köp så slänger jag in bilder och skriver några rader om den.. :)

Gott nytt år också!! :fyllisar :cpparty

http://www.blocket.se/vi/19095825.htm?ca=13_s hittade denna tyckte jag var fin. Som sagt det är du som gör valet i slutändan och huvudsak är att du är nöjd. Vill bara utöka utbudet åt dig så att du inte går miste om ngt du kanske letat efter. Gott nytt år o lycka till med köp

Tack för all hjälp Snowstormer, men 900 är lite för stort känns det som. men tack endå :) Gott nytt år, och ta det nu inte lugnt ikväll ;)

Tack för all hjälp Snowstormer, men 900 är lite för stort känns det som. men tack endå :) Gott nytt år, och ta det nu inte lugnt ikväll ;)

hehe på somaren kör man sin hoj resten av året kör man sin fru :yoparty
Detsamma skriv hur det gick ska hålla utkik ...

Köpte den, fick ner den till 19.500, mycket finare skick i verkligheten än vad det ser ut att vara på bilderna :) lät riktigt gött gjorde den också :D väntar tills morgon dagen med bilder på den då det är ljust och fint ute :)

Köpte den, fick ner den till 19.500, mycket finare skick i verkligheten än vad det ser ut att vara på bilderna :) lät riktigt gött gjorde den också :D väntar tills morgon dagen med bilder på den då det är ljust och fint ute :)

Grattis till köpet:tummenupp
Tyckte det verkade mycket vettigt :Rockbanan

Gratulerar till köpet huvuvsaken är att du är nöjd. Får kika på bilderna när du lägger upp dem. Själv provstartade jag min idag för att lätta på abstinensen lite....

har typ bott i garaget sen jag kom hem :D sen tittade polaren förbi också, så då hade jag ännu en anledning att gå ut och starta den igen.. jag är förälskad i ljudet. bara hört 600or på klipp från youtube.. och enda hojarna jag kört själv är en nsr 125 och en aprilia 125.. sen nån kawa 600 offroad..

så ganska stor skillnad :P

Gratulerar! Själv vill man inte ens starta den, bara att höra ljudet ökar abstinensen enormt!!

Om någon fortfarande kollar efter bilder så har jag bilder i garaget, (tog längre tid än nån dag att fota :tungan
(Har varit så snöigt och trist väder att jag inte haft orken att rulla ut den..)

Mm, vänstra sidan är ganska sliten.. Sen var det väl inte direkt något proffs som lackade från början heller.. Får väl se om det blir omlackning till hösten då :)

Ja ser ut som nån amatör med sprayburk varit framme. =) Men det är ju insidan som räknas, hoppas du får en sköj sommar med den. :tummenupp

Mm, det gör det faktiskt, i alla fall på Vänstra sidan då den är vält i garaget på den sidan.. (Efter misslyckat stöldförsök.) Finns en del skönhetsfel på den, men som första hoj och för 19500 så är jag nöjd :D Längtar som en tok efter sommaren nu..!

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...