Hej alla glada!

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Förhoppningsvis åker jag iväg och köper en hoj imorgon, zx6r -96. så jag skulle vilja att ni skriver allt ni vet om dom, speciella saker att titta efter? leta efter missljud i motorn? mycket slitning på vissa lager ? och saker som brukar krångla på gamla hojar.

Ös på! allt ni skriver upskattas ! här är annonsen
http://www.blocket.se/vi/19639548.htm?ca=6_s

Vet, den ser rätt skabbig ut på bilden, den är lackad mattsvart, och bilden gör nog att den ser skabbigare ut, säljaren skickade några andra bilder, såg lite bättre ut :)

är säkert bra när man ser den i dagsljus

Vet, den ser rätt skabbig ut på bilden, den är lackad mattsvart, och bilden gör nog att den ser skabbigare ut, säljaren skickade några andra bilder, såg lite bättre ut :)

är säkert bra när man ser den i dagsljus

OK. Men som sagt.. du får gärna kika på min CBR600-97a.. har bilder på min sida.
Den kostar mer än kawan, men bilden + alla kvitton talar för sig själv!

Beror på skicket, om det är för dåligt så blir det nog fighter, men om det går att rädda så tror jag det blir antingen omlackning till kawa grön eller svart igen. är sugen på att prova kåp-hoj efter att ha kört 125a fighter..

sluta klaga på skciket nu :D berätta något att hålla koll på :P

Men va fan, Han frågar efter råd om vad man ska kolla på vid ett ev. köp, å omogna/penningkåta som ni är så ska ni direkt hacka/sälja er hoj. vare de han bad om? NEJ!

Ge han råd, om inte så skit it!

Ontop: Servicebok! one and only. Elsystem brukar också krångla på hojar med lite ålder. Sedan för 21 tusen så kanske någon varningsklocka börjar ringa, kanske gått rejält långt?

Lycka till :)

• Gilla
Reaktioner: MaG
Jag sålde min CBR600 -92a mitt i vintern för ett antal år sedan, den var lagd (som denna också lär vara p.g.a omlackering). Sålde iaf min för 16k så det bör finnas en hel del prutmån på det priset tycker jag. Inte helt lätt att provköra nu heller. Lycka till med affären!

Den ser jävligt risig ut på bilden... Får intrycket att ägaren inte alls skött om den. En hoj behöver inte vara bögpolerad, men man ser ju direkt om hojen är omhändertagen eller ej...

Dessutom är det en 96:a...Innan jag köpte hoj var jag mycket inne på ZX6R och 9R... "Bansjukdomar" och skit. Köp en något senare årsmodell, typ 98-99, dom ska vara bättre. Googla upp en beg-guide, finns mycket bra info att hitta.

Den ser jävligt risig ut på bilden... Får intrycket att ägaren inte alls skött om den. En hoj behöver inte vara bögpolerad, men man ser ju direkt om hojen är omhändertagen eller ej...

Dessutom är det en 96:a...Innan jag köpte hoj var jag mycket inne på ZX6R och 9R... "Bansjukdomar" och skit. Köp en något senare årsmodell, typ 98-99, dom ska vara bättre. Googla upp en beg-guide, finns mycket bra info att hitta.

har haft en 98 zx6r tyckte den gick bra..... och jämför man bilden o den jag hade så skiljer det bara 2 år på hojjarna... Jag hade nog letat vidare. Men en bra hoj om man vill börja på en 600. Bilden är tagen sent 2007.

Bifogat

• Ninja.JPG
    Ninja.JPG
    20.6 KB · Visningar: 444
gått strax över 3000 mil enligt ägaren, och enligt vv hemsida så vid förra besiktningen 2007 hade den gått 2700 mil eller något liknande.
ägaren nu säger att lacken är matt, altså att den ska vara matt svart. och att bilderna ser så kassa ut beror nog mycket på att det är mörkt, frost på den och att den är lite skitig.

Hellfireclub: vad har 96an för barnsjukdomar ? ramen och fjädring ? elsystemet ?

han sa även att motorn gick fint, växellådan funkade fint. servicebok ska kollas om den finns :)

gått strax över 3000 mil enligt ägaren, och enligt vv hemsida så vid förra besiktningen 2007 hade den gått 2700 mil eller något liknande.
ägaren nu säger att lacken är matt, altså att den ska vara matt svart. och att bilderna ser så kassa ut beror nog mycket på att det är mörkt, frost på den och att den är lite skitig.

Hellfireclub: vad har 96an för barnsjukdomar ? ramen och fjädring ? elsystemet ?

han sa även att motorn gick fint, växellådan funkade fint. servicebok ska kollas om den finns :)

Frost på den? om man har hoj så låter man den väl stå inomhus på vintern. Kolla efter ngt annat på blocket för det priset. Jag gjorde misstaget själv att köpa en cbr600 bara för att jag ville ha ngt mer och tänkte mer 600 än hur den såg ut ångrade mig väldigt fort. Känner inte till barnsjukdommar men kolla växellåda brukar strula med växlarna. som sagt blir ju svårt att testköra den så här års.

att nämnas är väl även att nuvarande ägaren bara haft den i ett halvår. dom hade tänkt den som en banhoj. (köpt en ny för dom fick bra pris) 12 ägare på 12år är väldigt många olika också. nån har säkert misskött den medans någon annan säkert har bögpolerat den. nuvarande skick kan man diskutera, om det blir köp för jag ta ett riktigt kort i dagsljus och lite finare bakgrund så kanske den ser finare ut :)

att nämnas är väl även att nuvarande ägaren bara haft den i ett halvår. dom hade tänkt den som en banhoj. (köpt en ny för dom fick bra pris) 12 ägare på 12år är väldigt många olika också. nån har säkert misskött den medans någon annan säkert har bögpolerat den. nuvarande skick kan man diskutera, om det blir köp för jag ta ett riktigt kort i dagsljus och lite finare bakgrund så kanske den ser finare ut :)

men det du kan göra om du prompt vill köpa denna hoj. kika över växellådan om du kan köra den om växlarna går i fint. kolla efter sprickor i ram. känn på ljuddämparna om de är styva. Samt kolla om hjullagren är bra. kolla över bromsbelägg om de behöver bytas samt när senaste service gjordes. Men kolla gärna efter fler mc så du har mer att välja mellan. är en bra årstid att köpa på då man kan finna nga guldkorn.

läser i bike just nu ,,, där står det följande om dessa modeller
kamkedjesträckare bör kollas (rassel i motor)
bromsskivor slår sig
styrlager slitna

sen är det ju som vanligt kolla skick , service bok, däck m,m,, står den ute året runt ? vet att de flesta zxr brukar ha problem med förgasare , går bara på 3 burk.. prova o få ner den i pris 21 låter lite mkt för det skicket

bromsskivor slår sig
styrlager slitna

sen är det ju som vanligt kolla skick , service bok, däck m,m,, står den ute året runt ? vet att de flesta zxr brukar ha problem med förgasare , går bara på 3 burk.. prova o få ner den i pris 21 låter lite mkt för det skicket

http://www.blocket.se/vi/19409149.htm?ca=13_s kanske pruta :)

http://www.blocket.se/vi/19243222.htm?ca=13_s

Last edited:
bromsskivor slår sig
styrlager slitna

Där fick du nog svaret. Bikes beganatkatalog brukar vara toppen för sånt...
Som många nämnen är växellådan lite känsling när man varit på den för våldsamt. Och det är jävligt dumt, för man ska aldrig behöva vara taskig mot växellådan på ZX-6R/9R, då jag hört att dom ska jobba mjukt och fint...

Har bara en provkörning på samvetet med en ZX9-R, men bromsarna var i så dåligt skick på den att jag höll på att bli galen... Den står tydligen fortfarande kvar hos Claessons motor, osåld. Kan ha varit lågt med bromsvätsa, eller förjävla gamla slangar, för det var som att bromsa med en vajerbromsad teneré från 1800-talet före kristus som gått i Irak.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...