hållundan skrev:2321477Dragomir!![]()
Fan vad hon är dålig.
Kan ingen hedersmörda hennes panflöjt?
fy fan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hållundan skrev:2321477Dragomir!![]()

(observera att det har inte hänt ännu) 
Nursey skrev:2321550DANA international HUUUR kan ni ha glömt hen..eh..det??!![]()
Hon höll ju på att bli hedersmördad i sitt hemland dessutom hrm![]()

Nursey skrev:Ps General E vill att jag skall komma in i tråden och utbilda er lite om hederskultureneller ivf ge min åsikt...så Swedie kan jag lägga in en beställning om att tråden låses vid pass...ptja kanske två timmar efter mitt första INFORMATIVA inlägg?
![]()
Tonen är ändrad... (Var lite för mycket på hugget förut)Nursey skrev:2321313Nurseys Spådom: Ahhh..denna tråden kommer stängas innan klockan halv fyra![]()
Jag orkar inte ens börja debattera detta ämne (kände ett litet sting av lust när jag såg rubriken) men tonen är redan ganska satt med "grottländer och varför bry sig"
Jo, du har rätt.HanneZ skrev:2321408Nej, korkad är du först om du hatar människor som inte håller på med hedersmord p.g.a. att andra människor som ser lika[magiskt mellanrum]dana ut och är från samma land håller på med hedersmord. Det är en stor skillnad.
Edit: Fakk
:cornThundercat skrev:2321398:corn
Just de ja, nu kom jag på en grej!Nursey skrev:Ps General E vill att jag skall komma in i tråden och utbilda er lite om hederskultureneller ivf ge min åsikt...så Swedie kan jag lägga in en beställning om att tråden låses vid pass...ptja kanske två timmar efter mitt första INFORMATIVA inlägg?
![]()
pogo skrev:2321667
Just de ja, nu kom jag på en grej!
Hade inte du själv problem med dina föräldrar, eller möjligen din far, eftersom du körde motorcykel? Han tyckte att du inte alls passade in i hans bild och stötte ifrån dig? Har för mig jag läst att du skrivit de någon stanns men det är bara fragment av gamla minnen så de kan ju vara helt fel...
Det har ju givetvis inget med herdersmord att göra men jag ser ändå någon liknelse, man blir ju inte bortknuffad från sin familj på grund av ett intresse eller att man blir tillsammans med "fel" person - Enligt svenssons syn på det hela iaf!
Mvh // Peter

lämnar härmed tillbaka kristallkulan
..tråden är fortfarande öppenpogo skrev:2322584Nursey: Din "uppsats" var bra skriven! Man förstår lite mer hur det ligger till nu...
Vet inte riktigt vad jag ska kommentera, var inget alls jag hängde upp mig på så...
Men som du sa, det är nog riktigt svårt att förebygga dessa händelser då ingen vet om det och de som vet vågar inte osv...
Dessutom måste de bo ett tag i otryggheten i Sverige innan de svänger om och ser vad som börjar hända med deras döttrar etc.
Eller förekommer dessa hedersmord oftare här i Sverige än vad de gör i sitt hemland?
Jag gissar på att det gör de?
Mvh // Peter
HanneZ skrev:2321418Haha, ojdå
Det va så grovt att man nog inte ens får kalla det för särskrivning utan det hamnar i facket felstavning. "Dana" finns nog inget ord som heter.
En människa som indoktrineras med en tro sen dom föddes är kapabla till precis vad som helst. Det är inget konstigt med det.mini-knutten skrev:2322919jag tycker verkligen synd om människor som inte har den mentala kapaciteten att förstå att mordet av sin egna dotter inte kan rättfärdigas av något så banalt som att hon lever ett annat liv än vad någon gammal bok förespråkar. Låter hemskt, och jag skäms nästan lite för vad jag nu kommer att skriva, men ibland känns det verkligen som om de muslimska länderna och deras kultur ligger 500 år bakom oss i västvärlden vad gäller moralisk utveckling.
HanneZ skrev:2322934En människa som indoktrineras med en tro sen dom föddes är kapabla till precis vad som helst. Det är inget konstigt med det.
Ursäkta följande generaliseringar, då jag enbart förknippar islam med "hedersmord", men om vi ska se saken svart på vitt, hur många kristna "hedermord" ser vi på nyheterna? Jag är fullt medveten om att islam i sig inte uppmanar till dessa hemskheter, lika lite som häxbränningarna och korsttågen hade med kristendomen att göra. Detta är dock av liten betydelse i dagsläget, då islam mer och mer ses som ett hot mot vårt samhälle. Av denna anledning ser jag gärna mångdubblad bevakning av muslimsk aktiviteter på svensk mark, en ytterst tråkig nödvändighet som jag ser det.
Saker som sker skyddat i hemmet och som ingen vågar snacka om är extremt jävla svårt att komma åt. Det samma gäller misshandel inom familjen vilket är "vanligt" bland oss kristna svenskar.mini-knutten skrev:2322965säkert, men det jag reagerar på är att inget verkar göras något åt detUrsäkta följande generaliseringar, då jag enbart förknippar islam med "hedersmord", men om vi ska se saken svart på vitt, hur många kristna "hedermord" ser vi på nyheterna? Jag är fullt medveten om att islam i sig inte uppmanar till dessa hemskheter, lika lite som häxbränningarna och korsttågen hade med kristendomen att göra. Detta är dock av liten betydelse i dagsläget, då islam mer och mer ses som ett hot mot vårt samhälle. Av denna anledning ser jag gärna mångdubblad bevakning av muslimsk aktiviteter på svensk mark, en ytterst tråkig nödvändighet som jag ser det.
Jag har absolut inget emot invandrare eller muslimer, och har polare inom båda kategorierna. Men även om 99.99% av alla muslimer är helt okej människor med helt okej värderingar lämnar ju detta ändå hundratalstusen (eller betydligt färre just i Sverige) rötägg som måste avlägsnas.
Fan, det är alldeles för sent för sådana här diskussioner![]()
HanneZ skrev:2322985Saker som sker skyddat i hemmet och som ingen vågar snacka om är extremt jävla svårt att komma åt. Det samma gäller misshandel inom familjen vilket är "vanligt" bland oss kristna svenskar.
Kontrollera kan man aldrig göra, varje människa ska göra sin del "bara".mini-knutten skrev:2322994jo, det är väl därför man inte lyckas göra något åt saken hittills?
Men just i fall där mannen anser att dottern brutit mot någon muslimsk lag/regel TROR jag att han säkert någon gång konsulterat någon iman. Om man på något sätt kunde kontrollera vad dessa gav för råd tror jag att man skulle komma ganska långt. Dock min högst personliga åsikt...
Olsson skrev:2323047
Eftersom många invandrare verkar ty sig till redan invandrartäta områden och inte verkar särskilt intresserade av att ta del av den svenska kulturen och språket antar jag att det är just dessa som håller hårt på sin kultur.
Ryktet sprider väl sig om bidragsparadiset sverige, klart att det utnytjas av diverse lowlifes, underutbildade, krimminella osv osv. Motsättningar inom "gruppen" gör det hela säkert inte lättare, när du blir granne med dom man sköt på i hemmlandet.
HanneZ skrev:2323022Kontrollera kan man aldrig göra, varje människa ska göra sin del "bara".

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |