Heda, Tom med fler.... HJÄLP !!

Supemote

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Ingen för tillfället !! känns förjävligt !!
Hej Go vänner !

Jag har hört att det finns en del 660 som balansvikten/axel´n
gått sönder på, är detta vanligt och vad ska man isåfall göra åt det ?

Jag har ju själv en -04:a men det är en polare till mig som har en -03:a som den har gått sönder på.

En fråga till.
Om man ska till en gokart bana o rejsa lite vad bör jag tänka på och vad ska jag ta bort mer än lyse o blinkers ???

Mvh Supemote

Första gången jag hör om problem med balansaxeln (som jag har lagt på minnet i alla fall :) ). Var det lagret som pajade eller ? Har svårt att tänka mig att axeln i sig eller själva tyngden skulle ställa till med något.

Vad du kan göra är att jämföra artikelnumren på de delarna i motorn (du ska ha fått sprängskisser med), mellan 03 och 04 och se om det är samma. Hör annars efter med handlaren och kolla om de kan få reda på mer från KTM. Det kan vara att de igen gått och köpt pissiga lager från någon skum tillverkare i Tottahejti (som England t.ex.). Om det är ett fel från KTMs sida så ska det gå på garanti - kanske till och med att man kan få bytt i förebyggande syfte (ungefär som de gjort med bakaxlar till Duke och styrkronor på en massa hojar förra året).

Ska du köra på bana kan det vara trevligt att fixa uppsamlingskärl och naja oljepluggar och broms-ok. Mest för din egen skull, men vissa banägare har det som krav för att man inte ska slaska ner. Lysen, blinkers, tuta, stödet, backspeglar och allt sådant som väger eller kan gå sönder tar du bort (inte alltid krav, men som sagt, mindre saker som kan paja och som du kan skada dig på). Handtagsskydd har du väl redan från början ?

Originally posted by TomK Ska du köra på bana kan det vara trevligt att fixa uppsamlingskärl och naja oljepluggar och broms-ok. [/B]

tjena jag har en fråga angående: hur man ska naja oljetrågs bulten på en crf 450 -03 lite ny på såna grejor

Ngn som har lite bilder på hur ni löst najning av div grejer?
Behöver lite insperation inför vinterns fixande

Najning: Borra i delen som skall najjas och sätt najtråd där du precis borrade och fäst runt lämpligt ställe.

Inte så krångligt direkt...

Vet inte, har inte hört någe om det. Känner ingen som haft problem 660n, men jag har ju inga kompisar sägs det :rolleyes: :D

Kopplingslagret är väl det enda, som jag hört någe om. :fakta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back