Headset till PS3?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Har tröttnat på att vakna till en smattrande M16 kl 7 så jag letar efter ett bra och prisvärt headset till PS3 (alltså både mic och hörlurar).

Behöver inte vara det bästa och dyraste utan något i mitten. Gärna trådlöst.

Några tips?

Valfri Blåtands headset med stereo borde funka utmärkt.
Det blir då dessutom bieffekten att man får en mikrofon och följdaktligen kan prata med medspelarna när man spelar.

Personligen kör jag på en gammal Nokia Monoheadset när jag vill kunna snacka med medspelarna och så kör jag spelljudet via dom vanliga högtalarna och det är bara snacket som kommer i headseten.

Exempelvis den här Nokia headseten om du vill ha maximal budget.
http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=264165

Vill du ha en SE istället så finns den här för några kronor till som dessutom har inbyggd radio om man vill ha det.
http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=264175

Eller den här Jabra Headseten om man gillar den designen.
http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=264144

Vill du ha några som ser ut som vanliga hörlurar så är den här utmärkt men ytterligare någon hundring dyrare.
http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=264172

alternativt så köper du bara en valfri trådlös hörlur på Classe, Teknikmagasainet eller liknande. Dom är relativt likvärdiga allihopa.

Hur fungerar ljudvolymen till detta? Är det något man enkelt kan reglera utan att gå in i massor med menyer?

Det var ju en perfekt idé om man tittar på film sent och inte har en hörlursutgång på TVn.

Hur fungerar ljudvolymen till detta? Är det något man enkelt kan reglera utan att gå in i massor med menyer?

Det var ju en perfekt idé om man tittar på film sent och inte har en hörlursutgång på TVn.

Du styr volymen med volymkontrollen på headseten. Det finns knappar för upp och ner så det kan inte bli enklare.

vad gäller en TV så krävs det ju då att man har en TV med blåtand för att dom här ska funka. Alternativt får man koppla in en blåtanssändare i hörlursutgången.
Annars får man köra med vanliga trådlösa hörlurar. Då ansluter man ju sändaren i hörlursutgången och sedan reglerar man volymen som vanligt med fjärren.

Du styr volymen med volymkontrollen på headseten. Det finns knappar för upp och ner så det kan inte bli enklare.

vad gäller en TV så krävs det ju då att man har en TV med blåtand för att dom här ska funka. Alternativt får man koppla in en blåtanssändare i hörlursutgången.
Annars får man köra med vanliga trådlösa hörlurar. Då ansluter man ju sändaren i hörlursutgången och sedan reglerar man volymen som vanligt med fjärren.

Min tv är en sådan där gammal analog sak, som tyvärr saknar hörlursutgång. Mina aktiva högtalare är inkopplad på min tv som i sin tur är inkopplad på stereon. Stereon agerar slav kan man säga. Tittar jag på tv är hörlursutgången inaktiv på stereon. Om jag däremot lyssnar på stereon får jag ljud ut ur hörlursutgången samtidigt som jag får ljud ut ur högtalarna. Trycker jag på mute så försvinner ljudet från högtalarna men är kvar i hörlurarna. Kan inte reglera ljudet på hörlurarna. Men förklaringen ligger i att stereon agerar slav. Jag har inte undersökt närmare vilka inställningsmöjligheter jag har här. Får väl rådfråga något B&O forum om saken.

När trådskaparen frågade om hörlurar som kopplas direkt på PS3 med microfon tänkte jag att det kanske fanns en möjlighet att komma runt problematiken om man t ex väljer att titta på en film lite senare på kvällen efter att ens flickvän gått och lagt sig. Det bästa vore kanske att undersöka hur jag kan få det befintliga hörlursuttaget att fungera. Befarar att jag måste koppla in tv´n som slav och högtalarna på stereon istället och det blir praktiskt omöjligt med sladdar till högtalarna.

Det blev ett sånt här, med tråd:

SteelSeries-Siberia-V2-USB.jpg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form