He he, är man korkad när man byter hoj den 29:e december?

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Har idag i minusgrader kört min gamla DR till mc-handlaren för att byta in dem mot en inte lika gammal Blackbird :D

Efter att i somras prövat att åka 100 mil med en gammal enstånkare insåg jag (och damen) att rumpan skulle må bättre av en lite mer turinganpassad hoj.
Sju mil var maximal vibration baken klarade av i taget efter några dagars resande.
Blev en himla massa stopp på vägen för att vila baken varje dag
:arsele

Blackbirden är en kandidat man suktat på i ett tag nu och när detta objekt ramla framför näsan kunde jag inte låta bli att slå till så nu har Bladen i garaget sällskap av sin storebror
:banana

Största problemet är att jag måste vänta tills vintern är över tills jag får prova inköpet ordentligt :rolleyes:

Ja ja, spontan och lite småtokig kanske man är om man införskaffar sig ny "leksak" när det är vinter :1pajas

När jag köpte 125:an så kördes den hem den 23:e december, fin julklapp tycker jag :tummenupp Har man lite tid att puttsa på den också innan säsongen börjar :)

EDIT: Grattis! :näsblod

Tack för alla uppmuntrande svar o klart alla ska ha en BB :yoparty

Problemet för min del är att jag inte provkört den ännu :rolleyes:

Ska bli skoj att pröva när vintern är över...

Grattis till en bra hoj. som jag brukar säga det finn två sorters män. dom som har en BB och dom som Vill ha en BB

XX var nog världens snabbaste serie producerade hoj när den kom.. I alla fall 1998års mod så som jag vet.. (snälla någon, rätta mig om jag har fel)
Honda's XX var nog först med att "touch-a" 300 sträcket.

Tung är den som du kanske redan har känt, men det är ingenting som känns av när man kör! Den beter sig bra i kurvor och prestandan är också bra trotts klassen sport/touring. :tummenupp

Last edited:
Välkommen i gänget för män !!! Du har inskaffat en riktig milslukare som även går att ha skoj med på bana ,(viss muskelkraft behövs , he he ) . Vad d gäller att inte lufta av den innan våren det tycker jag e synd då min lilla XX ska få sig ett nyårsnummer om bara vägarna håller sig torra . LYCKA TILL o GOTT NYTT XX ÅR

Fan, kan du inte berätta mer om 100 mil med DR + skjuts? Allvarligt?

en dr är snäll.. men skjuts så kan de ju va jobbigt. men dom kanske väger som en hel karl tillsammans..

många som kört ktm 640 + 640 adv väldigt långt o de är nog värre :)

Skönt att flera uppskattar BB som hoj, har vartit sugen på att skaffa en sådan några år nu så när detta exemplar ramlade framför mig var det svårt att låta bli att köpa den :gnissla

Fan, kan du inte berätta mer om 100 mil med DR + skjuts? Allvarligt?

Tja, ska man ta en längre beskrivning får jag nog göra det i rätt forum (finns det inte en resetråd? "jodå ;) MC Resor/Berättelse/Äventyr")

Får begrunda och söka i huvudet efter rätt formuleringar o sätta igång låter det som :D

Kort beskrivning, jag, damen, tankväska, topbox, två sidoväskor, tält samt två liggunderlag gick alldeles utmärkt att packa på en Suzuki DR 650 med och ändå få upp fanskapet i 150
:yoparty

Det är helt normalt att torrköra i garaget i väntan på våren. Vill du ha lite extra känsla öppnar du garageporten och har igång motorn när du torrkör:D

Skåpbil, parkeringshus!

Jag skulle inte stå ut utan att provköra!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti