HD vs TRIUMPH, trodde det var självklart?

Sen är ju varken HD eller Triumph bara en modell.

Okej HD är väl samma cykel med olika antal packväskor, V-rod och 750'n

Triumph däremot har ju allt mellan retro, äventyr och Sport

Det är nog större skillnad mellan en retro och en sport än mellan Triumph och HD

EDIT: Thruxton RS såg ju frän ut, men den fanns i så tråkiga färgkombos, jag hade föredragit den enfärgade Antracitgrå, som inte var RS modell.

Sen fanns det ju någon limited edition också, men... Njaa den försökte vara jätteretrosportig, men med diodlyse????
 
Last edited:
Jag kör Triumph Trident 900 -93 när jag vill gääzzaaa. Sen kör jag en M1800 när jag ska tuffa framåt.
 
Om du vill ha en rolig amerikansk mc bör du prova indian ftr 1200
 
Harley Davidsson är möjligtvis mc världens Lincoln...

Prålig och fyller egentligen inget segment, slö och plufsig men sköna att åka och älskas av dom som köper dom

Alla övriga undrar vad som är så bra med dom.
 
HARLEY alla dagar i veckan, ingen annan mc kan leva upp till en HD
HD är motorcyklarnes rolls Royce... punkt slut..
in på pro bike o provkör:tummenupp

Det fanns det ett motorcykelmärke som inte bara kallades Rolls Royce of motorcycles utan även fick det godkänt av,
trumvirvel, just det, Rolls Royce! :fakta

Brough Superior (/?br?f/ BRUF) motorcycles, sidecars, and motor cars were made by George Brough in his Brough Superior works on Haydn Road in Nottingham, England, from 1919 to 1940. The motorcycles were dubbed the "Rolls-Royce of Motorcycles" by H. D. Teague of The Motor Cycle newspaper.


https://www.google.com/search?rlz=1...tAhXnlosKHea2BLsQzmd6BAgLEAU&biw=1600&bih=762

The appellation came about following one journalist’s review of an SS100. Even by modern standards, Motorcyclist reports the bike is amazingly stable at speed. George Brough was so taken by the turn of phrase, he started using it in his ads. Rolls-Royce, mirroring one of Ferrari’s recent actions, wanted to send over a cease-and-desist to protect its brand image.

But Brough invited a company rep to come and visit the shop. He had his workers dress in all-white suits, complete with white gloves. So, when the Rolls-Royce rep came by, he saw what looked like a pristine operation. The rep was so impressed, Rolls-Royce let Brough Superior continue using ‘the Rolls-Royce of motorcycles’ tag-line.


https://www.motorbiscuit.com/brough-superior-the-rolls-royce-of-motorcycles/

Nu har jag för mig att jag läst någonstans att detta med vita handskar var för att de höll på att packa motorcyklar som skulle på utställning när Rolls Royce oanmälda hälsade på.

Nu är det väl BMW som äger Rolls Royce...
 
he he det trikar alltid igång en massa, o det skoj
glöm inte jag kör ju också nipponstaket båda på gata o bana
ska jag ut o busa på småvägar tar jag min kawa gpz1100
men ska man bara Cruise runt eller köra tvärs gennom europa är harleyn överlägsen, jag sitter som hemma framför tvn på min ultra, o blir jag trött på bruset runt omkring mej spelar jag bara lite musik på radion :tummenupp:hihi

Brough Superior var en Mighty fin mc. tyvärr omöjlig at köpa för en vanlig dödlig
 
Last edited:
Mindre HD är egentligen rätt kul att köra, för att vara så långt från en sporthoj.
Och gillar man att vara unik som alla andra finns det väl ingen märke med så mycket eftermarknadsprylar?

Men för att svara på rubriken tycker jag överlag att Triumph är snyggare hojar.
 
Trajja lite väl retroinspirerade hojar jämfört med H-D som tillverkat exakt samma bojsänken i snart 100 år?

Trajja alla dar i veckan, 10 gånger mer hoj till hälften av priset.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Ja, det där med priset är ju inte helt oviktigt...!
 
Det går ju inte att tala om för ett fruntimmer vad hon kommer att gilla, det brukar ändra sig på nån sekund.
Hehehe!

Provkör en Harley Davidsson 1200 Sportster, det är den minsta modellen både viktmässigt och storlek på ekipaget.
Efter den provkörningen har du bildat dig en uppfattning, sen är det bara att blada in till närmaste Triumph-nasare och peka på den som ser roligast ut.
Stirra dig inte blind på siffrorna på tanken, en 675 kan kännas trevligare än en 1200, bara man gillar stuket.
Lycka till.

Ps, allt under 1000 kubik är moped :7peta

Här ska provköras!:tummenupp
 
Jag håller med alla andra i tråden, HD är väldigt väldigt tråkiga hojar, trötta tunga stora fula dyra skakar dåliga bromsar kass chassie och dessutom konkurs färdiga.

Vilken hoj som helst utom några japanska bojsänken från 80-90 talet är bättre.
Triump har lyckats bygga moderna motorcyklar med gammalt stuk som helt ärligt konkurrerar med dom absolut bästa märkena på marknaden.

Kolla på Blocket hur enormt många HD som till våren står till salu och inte blir sålda, det finns ett överflöd av personer som har köpt the amerikan dream och inte blir av med skräpet när dom tröttnat på att skaka fram med en gräsklippare motor skapad på 60 talet.

Om du ändå vill ha detta stuket ta då och kolla på indian motorcyklar, allt är bättre än HD och dessutom är indian bra mycket snyggare.

Lycka till med köpet av mc.

Tack! Ska provköra så får vi se hur mycket klokare jag blir :-)!
 
Jag gillar också Triumph bättre. Men det enda som räknas är hur hojarna känns för dig, och vilken du tycker är snyggast. Är ju tyvärr svårt att provköra nu. Vilka modeller är det du tittar på då?
Mvh Daniel

Tack, ja bra att tänka så. Just nu tittar jag på flera olika HD-modeller, Triump Bonville, Kawasaki Vulcan och även Yamaha Bolt. Alltså tittar verkligen lite hullerombuller men ska provköra så fort det går.
 
Jag lånar som sagts frugans Sportster 1200 till jobbet ibland, 35-70 minuters tripp beroende på köer.
Hade den INTE skakat och levt runt hade den inte varit rolig.
Däremot är det fysiskt ansträngande att ha fötterna framåt och brett tycker jag, man får hålla in benen aktivt och känner sig lite Zeb Macahan när man kommit fram.

Triumph har jag aldrig provat men deras retrostukade 1200 är asläcker, om det nu är den som heter Bonneville.
Hade provkörningen varit ok hade jag nog satsat på den men jag är inte du.

Du har inte provkört Husqvarna 701? :crash
BRRRRAPP

Edit: rationella argument hör inte hemma i ett hojval. Fall för något och kör på bara så länge det finns schyssta bromsar.

Precis så vill jag känna! Inget rationellt alls, bara känslan är rätt så!
 
Du sitter på en okey hoj,,,,,,,,,,,,, HD om du har pengarna,,,,,,,, Japaner om du ska ha kvalitet,,,,,,,, Trajja,, inte om du frågar mig.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top