HD vinstvarnar

Det är många som tycker det är patetiskt med HD-fixeringen. Nästan som om det har blivit tönt-stämpel på att köra HD.

Det är ju lixom en annan kundgrupp som kör HD nu mot för då filmen "easy rider" slog igenom.

Själv bryr jag mig inte, säger bara varför jag tror det väcker ont blod.

Fast det fanns en riktigt skön kommentar :D

"Ni får mygla lite mera på deklarationen så kanske ni har råd med en riktig båge om 10 år, tills dess får ni nöja er med viragon på 25 hkr haha! "

Det är många som tycker det är patetiskt med HD-fixeringen. Nästan som om det har blivit tönt-stämpel på att köra HD.

Det är ju lixom en annan kundgrupp som kör HD nu mot för då filmen "easy rider" slog igenom.

Själv bryr jag mig inte, säger bara varför jag tror det väcker ont blod.

Jo det finns många goofar med noll tekniskt intresse som gillar flong nya Hd-kallingar, HD-brillor, HD-jacka och HD-motorcyklar blott för status och potens. Och de är ju rätt tacksamma att driva med, i synnerhet bland "riktiga" HD-åkare och MCM-läsare faktiskt.

Men det har ju alltid krävts en grupp som handlar de nya hojarna för att hålla igång produktionen. Så var det även på Easy Rider-tiden. En rik but med villa, isternacke, Caddilac och flong ny Electra Glide av 1969-års modell tyckte nog att Fonda och Hoppers gestalter i EasyRider var ena jäddra väskryckare.

Last edited:
Men det har ju alltid krävts en grupp som handlar de nya hojarna för att hålla igång produktionen. Så var det även på Easy Rider-tiden. En rik but med villa, isternacke, Caddilac och flong ny Electra Glide av 1969-års modell tycket nog att Fonda och Hoppers gestalter i EasyRider var ena jäddra väskryckare.
Det gäller väl även sporthojar? Dom flesta har inte råd att köpa en spretans hoj för 130kkr, och sen betala försäkring på 2-3kkr/månad. Fast det finns en bunt posörer som byter varje år, trots att det är samma generation hoj man köper. Men det är ju tur att såna finns, så vi fattiglappar kan köpa gammalt repigt skrot sen :hihi

Hela motorindustrin verkar vara på kraftig nedgång, så föga förvånande att även HD drabbas. Jag köpte min HD för jag gillar utseendet av den, men jag kan inte se skillnad på en knuckelhead, shovelhead eller electraglide eller hydraglide. Sportsern passade mig perfekt i maken och jag sitter skönt på den, men nån "Hård HD knutte" är jag knappast ;)

Det gäller väl även sporthojar? Dom flesta har inte råd att köpa en spretans hoj för 130kkr, och sen betala försäkring på 2-3kkr/månad. Fast det finns en bunt posörer som byter varje år, trots att det är samma generation hoj man köper. Men det är ju tur att såna finns, så vi fattiglappar kan köpa gammalt repigt skrot sen :hihi

Precis! :D

/J

Det här tycker jag var roligt:

"Titta på en ny HD Och den är skev från början." :)

Håller med om att det är sjukt patetiskt med gubbar å kärringar som till vardags jobbar på Skattemyndigheten i kostym å dräkt, och på lördag förmiddag tar fram sin blänkande 300 kg klump ur garaget lever lite i samhällets utkanter. Körkortet fick de i flingpaketet för under tidig Juraperiod, så köra kan de inte.

Däremot är det fett med respekt till motorburen ungdom som har ett genuint intresse och kunnande om märket!! Men själv skulle jag inte betala 200 lax för en Vrod när landet i öst gör så mycket skönare hojjar ... men det är jag!

Hela motorindustrin verkar vara på kraftig nedgång, så föga förvånande att även HD drabbas. Jag köpte min HD för jag gillar utseendet av den, men jag kan inte se skillnad på en knuckelhead, shovelhead eller electraglide eller hydraglide. Sportsern passade mig perfekt i maken och jag sitter skönt på den, men nån "Hård HD knutte" är jag knappast ;)

Du kan vara lugn. Vi som åker Sportster behöver liksom inte oroa oss för att förväxlas med testosterongänget helt ekiperade i nya HD-prylar på jakt efter manlighet, i deras värld är det nämligen bara bögar och tjerringar som åker "tjejster" :krama :hihi

Fast du måste lära dig se skillnad på knöl, shovel, panna osv :7peta

Fast det fanns en riktigt skön kommentar :D

"Ni får mygla lite mera på deklarationen så kanske ni har råd med en riktig båge om 10 år, tills dess får ni nöja er med viragon på 25 hkr haha! "

Ja den var skön! :hihi

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup