HD Pan America - fyndläge?

Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp 🙄.
Så nu på torsdag kommer det att levereras en alldeles ny -22 Pan America, utan provkörning innan...
Trots snart 40 år med A-kort och uppemot 50 motorcyklar, har jag aldrig tidigare ägt en HD. Ska bli spännande 😎
Fett! Jag tror inte du kommer bli besviken. I värsta fall håller den ju sitt värde bra.

Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp 🙄.
Så nu på torsdag kommer det att levereras en alldeles ny -22 Pan America, utan provkörning innan...
Trots snart 40 år med A-kort och uppemot 50 motorcyklar, har jag aldrig tidigare ägt en HD. Ska bli spännande 😎
Moto Guzzi, Vespa och nu HD. Och inte vilken vanlig HD som helst utan en dammsugar-HD. *)
Friskt! En "allätare". Me like. (y)

"I minoritetet" :)

1737715026749.png

*) Jag tycker att fronten är rätt cool faktiskt. Modigt av HD!

Spännande som att spänna fast skruvar och muttrar som vibbar loss, eller är PA'n mindre vibrerande än de andra HD'na.

Moto Guzzi, Vespa och nu HD. Och inte vilken vanlig HD som helst utan en dammsugar-HD. *)
Friskt! En "allätare". Me like. (y)

"I minoritetet" :)

View attachment 509535

*) Jag tycker att fronten är rätt cool faktiskt. Modigt av HD!

Jajamen, det är dumt att binda sig till en sorts hoj. Vespan blir kvar, den är alldeles för rolig att bete sig som en femtonåring på. Guzzin byts tyvärr in 😔

Spännande som att spänna fast skruvar och muttrar som vibbar loss, eller är PA'n mindre vibrerande än de andra HD'na.
Alltså... Mina fördomar om hd försvann samma sekund jag satte mig på en och körde iväg.

Obs. Gäller nog inte gamla Harley.

Och angående vibrationer - har du aldrig kört en KTM? Harley är ju som att få en smekning av en oskuld jämfört med KTMs stånkor.

Alltså... Mina fördomar om hd försvann samma sekund jag satte mig på en och körde iväg.

Obs. Gäller nog inte gamla Harley.

Och angående vibrationer - har du aldrig kört en KTM? Harley är ju som att få en smekning av en oskuld jämfört med KTMs stånkor.
Nja, encylindrigt har varit tvåtakt och egna hojar har alltid haft fyra cylindrar, en viffer och sen tvärfyror.
KTM och HD har aldrig varit på listan (än så länge, kanske kommer med åldern).

Nja, encylindrigt har varit tvåtakt och egna hojar har alltid haft fyra cylindrar, en viffer och sen tvärfyror.
KTM och HD har aldrig varit på listan (än så länge, kanske kommer med åldern).
På samma dag jag testade Panam testade jag Transalp och DR. Transalpen var katastrof. DR dålig. Panam bra men den där jävla plastflärpen de kallar vindruta på Panam förstör helhetsintrycket. Vibrerar och och för oväsen när den gör det.

Just do it.... enklaste sättet att hantera en frestelse är att falla för den. Har inte hört någon som varit missnöjd med dom. Grattis!

YouTube är full av tillförlitliga YouTubers som är missnöjda. Och YouTubers är ju en säkert källa för sanningsenlig information. Oantastligt opartiska.

Ni som kollat testet och kan Tyska. Vilken blev bäst och sämst! Med vänlig hälsning Tony.

3c315abd36e603b07738365f6a294535.png

Man måste se testet, tryck på hjulet, aktivera automatisk översättning.

De talar om vad de gillar och inte med varje hoj för sig så det är verkligen intressant men de rangordnar inte dem rakt upp och ned.

Mvh

//uploads.tapatalk-cdn.com/20250201/3c315abd36e603b07738365f6a294535.png

Man måste se testet, tryck på hjulet, aktivera automatisk översättning.

De talar om vad de gillar och inte med varje hoj för sig så det är verkligen intressant men de rangordnar inte dem rakt upp och ned.

Mvh
Fungerar bara om man har en pc antar jag? Går inte på min mobil och går inte på min Chromebook.

Grattis - helt rätt att testa istället för att fastna i trångsynta åsikter.
Gillar man inte kan man alltid sälja 🙂

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back