Hd-Dvd Läggs ner

Jaja, synd om Toshiba men jag vet nån Gates som valde att satsa på HD-DVD i sina spelkonsoller.

Fast nu fick väl aldrig konsollerna någon HD-DVD utan bara vanlig DVD för att hinna med att realeasa innan blu-ray-konsollen...... Frågan är hur det sett ut OM alla Gates-konsoller faktiskt fått HD-DVD...

...däremot är det veckans bästa händelse. Fan vad gött att det blev ett format till slut och inte nått djävla hattande mellan två "likvärdiga" format som snor resuser och releaser från varandra.

Riktigt skönt att slippa en förödande sacd-dvd-a kamp! hd är ett "folk nytt format" och kampen mellan formaten har inte hunnit göra allmänheten ointresserade än så det är kanon! Nu finns det en chans att formatet på sikt kan slå ut dvd :tummenupp

Regionskodnin och krallig DRM är väl inget att glädjas över? Sony är inte ett dugg bättre än Microsoft.

Fast nu fick väl aldrig konsollerna någon HD-DVD utan bara vanlig DVD för att hinna med att realeasa innan blu-ray-konsollen......

Fan, det har du rätt i. Det tänkte jag inte på...

Regionskodnin och krallig DRM är väl inget att glädjas över? Sony är inte ett dugg bättre än Microsoft.

Fast både och fanns väl i HD-DVD också? Finns ju även i vanligt DVD. Knappast nåt nytt.

Nu var ju inte Microsoft några duvungar i gamet utan valde en fristående lösning vilket gör att nästa vecka kan man presentera sin nya Bluray drive .. in who's face!?

Märkligt att porrindustrin förlorade, det måste väl vara en världspremiär?

Märkligt att porrindustrin förlorade, det måste väl vara en världspremiär?

Dom ville ju inte ha hd över huvud taget.. ( man ser hur tjejjerna er ut igentligen :D ) Sen kostade det ju sony 20 miljarder eller nått att vinna kampen.. :huvet

Fan, det har du rätt i. Det tänkte jag inte på...

Fast både och fanns väl i HD-DVD också? Finns ju även i vanligt DVD. Knappast nåt nytt.
Om jag förstått det rätt så fanns det ingen regionskodning, men viss DRM i HD-DVD. Min enkla hjärna har förstått det som så att huvudskälet till att Blu-ray segrade är starkare skydd (DRM). Det gillar förstås filmbolagen (som Sony förstås är inblandade i).

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!