HD bygger en SportHoj!

Tycker mer och mer om den faktiskt .Bara det inte blir typ 240 kg och 80 hk

Men det är väl precis där det finns mest köpare ?

Vi måste inse att situationen i Sverige med knappt en polis ute på landsvägarna är unik för Sverige.
Var är dom ?

Trampcyklade genom Sahlgrenska sjukhuset häromkvällen.
Där inne på gården stod 4 polisbilar och några av poliserna snackade med kvinnor i slöjor. Jag gissar på "nyanlända" från Somalia.
Resten av poliserna var väl livvakter för personal och för kvinnornas män eller söner inne på sjukhuset.

Det är ju den lilla detaljen då..... De brukar ju inte vara billiga till att börja med och med 25% tull ovanpå allt så får de nog MV Agustas Serie ORO att se prisvärda ut

Det beror väl lite på var den kommer att tillverkas misstänker jag.
Lillharleyn på 750 kubik är ju förhållandevis billig.

Problemet är ju märket i sig.
De gamla kunderna spottar åt moderniseringen och andra spottar åt att det är tunga,dåliga jänkejärn.

De har många hinder att passera om det ska lyckas.

Asså, den var ju snyggare än MT 01 helt klart, men vilken kundgrupp vänder den sig till egentligen?
HD-fans kör ju helst "riktig" HD, alltså custom-stuket med jättestor bromspedal från en lastbil ( som tar BAK, hör å häpna )
Att få dems att sitta rakt upp på en stritfajjter känns kanske inte helt aktuellt, eller är jag ute å sykklar?

Sedan kan man kanske diskutera vad som är en SportHoj? HD kallar den både SportHoj och GatKämpe så det blir nog lite besvärligt för människor som gillar att kategorisera. :)

Harley-Davidson Announces New V-Twin Sportbike

The Motor Company says the sporty new 975cc streetfighter will be a big piece of its “More Roads to Harley-Davidson” growth strategy

Asså, den var ju snyggare än MT 01 helt klart, men vilken kundgrupp vänder den sig till egentligen?
HD-fans kör ju helst "riktig" HD, alltså custom-stuket med jättestor bromspedal från en lastbil ( som tar BAK, hör å häpna )
Att få dems att sitta rakt upp på en stritfajjter känns kanske inte helt aktuellt, eller är jag ute å sykklar?

Den yngre generationen som är på gång, de som inte växte upp med Arnie på en Harley, eller alla andra filmer som Harley byggde upp sitt varumärke genom.
De verkar skita lite i hur en Harley ska se ut och hur dåligt den ska bete sig, och vill Harley klara sig från konken måste de nog lyckas charma dem.

Den yngre generationen som är på gång, de som inte växte upp med Arnie på en Harley, eller alla andra filmer som Harley byggde upp sitt varumärke genom.
De verkar skita lite i hur en Harley ska se ut och hur dåligt den ska bete sig, och vill Harley klara sig från konken måste de nog lyckas charma dem.

Ja HD säger ju själva att det är ett försök att växa och ge "Fler vägar till Harley-Davidson" så visst är det ett försök att undvika konkurs. Buell visade ju att det gick att bygga något annat än glidare och touringjärn med helkåpa och packväskor.

Troligen fullständigt oanvändbara med usel effekt för att tillfredsställa hemmamarknaden. Jag är inte övertygad om att de vågar göra om V-Rod vilket lär behövas om man nu vill "öppna nya vägar"? Vilket iofs känns som mediadravel för att sälja konserverad gröt.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

ser ut som att det är annan vinkel mellan cyllarna så kanske en helt ny rova

Det är en helt ny motor. Den har till och med sådana moderniteter som vätskekylning :näsblod

ja va ska man säga...sent skola syndarna vakna :D oavsett så tycker jag att det är den snyggaste hd sedan caféräsern dom gjorde på 70-talet

Om det är en SportHoj kan ju diskuteras här av puritaner när den inte har 200 hästar. Men en ER6 går också att köra fort med, är det en SportHoj? Den år att tävla med... För mig är en SportHoj en motorcykel som gillar att köras aktivt när det svänger.
Nu kommer alla nya hojar, oavsett om det är en SportHoj, äventyrSHoj eller annat, att ha en massa elektroniskt skit så jag kommer nog aldrig mer att köpa något nytt.

https://www.youtube.com/watch?v=yMBRIEBCVuk&t=28s

Sporthoj är självklart en definitionsfråga, men ”sport” på en hoj är nog svårt att kombinera med hög vikt och hög tyngdpunkt, vilket verkligen verkar vara fallet med HD-s koncept pga motorn...

Buy quality, cry once

Sporthoj är självklart en definitionsfråga, men ”sport” på en hoj är nog svårt att kombinera med hög vikt och hög tyngdpunkt, vilket verkligen verkar vara fallet med HD-s koncept pga motorn...

Buy quality, cry once

Nu vet vi ju inte vad HD tänker bygga mer än att den har 975 cc och kallas SportHoj som är en Gatukämpe...
Erik Buell visade att det går att svänga med en HD.
Med V-Rod visade de att det gick att göra en Harley med dubbelt så mycket vrid som de andra och sälja 100 000 + hojar!
Men historiskt har det tävlats sedan första början så man kanske vill komma tillbaka?
https://www.harley-davidson.com/us/en/museum/explore/hd-history.html

Sök på bilder av Harley-Davidson racer och det kommer upp både gammalt och nytt! :)
https://www.bing.com/images/search?q=harley-davidson+racer&FORM=HDRSC2

Värst vad (nästan) alla neggar HDs nya modeller. Kom igen, var lite fria i tanken. HD törs ju tänka nya tankar och göra nya saker. Kanske borde vi på SH också göra det...? (Förstår att det kan kännas jobbigt... :) )

Jag tycker den är lite småfräck - trots att fronten har likheter med en bläckstråleskrivare - och gillar att HD törs göra något nytt. Elhoj, äventyrshoj, streetfajter - kul! Gillar också att de häromåret gav sig på att göra "småhojar" på 750 respektive 500 cc. Modigt av ett företag som (rätteligen) förknippas med 350 kilos storkubikiga biffar med varierande kvalitet och prestanda.

Men har inte tråden om äventyrSHoj fler inlägg och fler visningar än denna tråd? :va

Och är inte de flesta här "fria i tanken" och kör annat än SportHoj? :va

Varför handlar citatet ovan inte om Harleys SportHoj? :va

Nu vet vi ju inte vad HD tänker bygga mer än att den har 975 cc och kallas SportHoj som är en Gatukämpe...
Erik Buell visade att det går att svänga med en HD.
Med V-Rod visade de att det gick att göra en Harley med dubbelt så mycket vrid som de andra och sälja 100 000 + hojar!
Men historiskt har det tävlats sedan första början så man kanske vill komma tillbaka?
https://www.harley-davidson.com/us/en/museum/explore/hd-history.html

Sök på bilder av Harley-Davidson racer och det kommer upp både gammalt och nytt! :)
https://www.bing.com/images/search?q=harley-davidson+racer&FORM=HDRSC2

Men har inte tråden om äventyrSHoj fler inlägg och fler visningar än denna tråd? :va

Och är inte de flesta här "fria i tanken" och kör annat än SportHoj? :va

Varför handlar citatet ovan inte om Harleys SportHoj? :va
Harley fick ju AMA att ändra reglementet till deras fördel på 60talet, men deras xr750 blev ändå frånåkt av små 500cc trajor! Vilket jävla sätt att tävla på!

Hade jag haft lite mer pengar hade jag köpt en direkt, bara för att kunna glida in på diverse HD-träffar och HD-körningar och reta gallfeber på folk.
Fatta hur många som hade kommit fram och påtalat att "Det här är en HD-tillställning och du kan ta din japshoj och dra!" för att sen långa i synen konstatera att det är nya tider på gång...

Hade varit fantastiskt roligt!

Hade jag haft lite mer pengar hade jag köpt en direkt, bara för att kunna glida in på diverse HD-träffar och HD-körningar och reta gallfeber på folk.
Fatta hur många som hade kommit fram och påtalat att "Det här är en HD-tillställning och du kan ta din japshoj och dra!" för att sen långa i synen konstatera att det är nya tider på gång...

Hade varit fantastiskt roligt!

Lätt värt det. :hihi
Jag har iofs redan en liten naken V-twin, men en harley-streethoj, och en BMW-glidare hade ju varit rätt perfekt för att störa folk överlag. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT