Hayden kvar hos HRC

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
"Nick Hayden has been re-signed to a two year contract by HRC."

"An official announcement is planned for Valencia. There is no word on who Hayden's team-mate will be; rumors suggest that Alex Barros will retire and Ruben Xaus will replace him but it's all just sundry rumors for now."

www.superbikeplanet.com

Nog för att Repsol vill ha en spansk förare i sitt team...

Nyteknik skrev:
"Nick Hayden has been re-signed to a two year contract by HRC."

"An official announcement is planned for Valencia. There is no word on who Hayden's team-mate will be; rumors suggest that Alex Barros will retire and Ruben Xaus will replace him but it's all just sundry rumors for now."

www.superbikeplanet.com

Nog för att Repsol vill ha en spansk förare i sitt team...

Helt sanslöst! På två år kan han nog iofs ha tagit sig utanför topp 15.

Allså, hur kan de sparka den förare som är överlägst bäst av de två de har?
Okej för att de sätter Sete och Biaggi i samma team, det är helt logiskt. Men att ha kvar Hayden måste bara vara för att han är jänkare. Eller är det fortfarande någon som tror att han är en blivande värdsmästare?

Edit: Med den första meningen gissade jag på att det är HRC som driver Repsol, men det kanske inte stämmer?

Chris Ash skrev:
Att om Hayden fortsätter köra sämre i samma takt som nu så är han snart inte med i topp 15.

Jag tror knappast att han är inne i någon slags negativ spiral som kommer sluta med att han vurpar eller kör i mål på 10-15 plats. Gissar att han kommer ta lärdom av detta år och vurpa mindre 2005. Dock tror jag inte att han kommer vinna något race eller stå på pallen mer än 1-2 gånger nästa år. En jävligt duktig medelmåtta.

Är Barros lastgammal eller? Ska han köra wsbk eller lägga av helt? Tyckte han körde bra senast, ett tag i alla fall.

Victor skrev:
Men att ha kvar Hayden måste bara vara för att han är jänkare.
Det ligger nog en hel del i det påståendet. Antar att Honda säljer en eller annan hoj där borta.

kolla på sete.. han gick från medelmåtta till Världsmästarpotencial... Lugna, det tar några år att komma in i klassen.. om 3 år kanske det är Hayden som står där. Tror fortfarande starkt på Hayden.. ung kille som bara blir bättre å bättre. För att vara en kille från AMA Superbike rätt in i MotoGP så tycker jag han har gjort bra ifrån sig under två år.

kosmic skrev:
kolla på sete.. han gick från medelmåtta till Världsmästarpotencial... Lugna, det tar några år att komma in i klassen.. om 3 år kanske det är Hayden som står där. Tror fortfarande starkt på Hayden.. ung kille som bara blir bättre å bättre. För att vara en kille från AMA Superbike rätt in i MotoGP så tycker jag han har gjort bra ifrån sig under två år.

Håller med dig!
:corn

Fullständigt logiskt; vem i samma ålder är en större talang? En del bittra moppefans borde kanske ge fan i att se på den riktiga klassen, och enbart kolla moppeklasserna istället.

valmers skrev:
Fullständigt logiskt; vem i samma ålder är en större talang? En del bittra moppefans borde kanske ge fan i att se på den riktiga klassen, och enbart kolla moppeklasserna istället.

vem i samma ålder är en större talang? VERMULEN!! fast, iof. så är han nog
yngre..... men han kör ju superbike 1 år till iallafall, vilket ska bli kul och se.
Grym är han iallafall..

Nyteknik skrev:
Melandri, Hopkins, Xaus, Nakano är unga och minst lika bra förare. Men ingen är lika amerikansk.
Melandri har endast bevisat att han inte har kontroll över hojen.
Hopkins har endast bevisat att han är snabbare än Roberts, och det är alla utom McPension.
Xaus har varit snabb i ett fåtal rejs, måste bevisa mycket mer.
Nakano kan jag hålla med om till viss del, men han är inte lika bra som Hayden.

valmers skrev:
Melandri har endast bevisat att han inte har kontroll över hojen.
Hopkins har endast bevisat att han är snabbare än Roberts, och det är alla utom McPension.
Xaus har varit snabb i ett fåtal rejs, måste bevisa mycket mer.
Nakano kan jag hålla med om till viss del, men han är inte lika bra som Hayden.

Lite mer än så har väl Hopkins bevisat, ialla fall när väl han sunkiga suzuki har hållt ihop.

/Sleven.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa