HayabusaTurbo problem

Tommie-Busa

Befriande Okunnig
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Hayabusa Turbo
Hejsan!

Igår va jag ute och provade min nya hoj. En busatubo.

Såg då att laddtrycksmätaren hoppar som satan under laddtryck då. Så pass att jag inte kan se vad den laddar.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Problem två, va att så fort jag höll jämn hastighet och jämn gas, så pluddrar den till, och går inte rent, spottar och fräser. Samma sak när jag skulle prova "maxa" den.. efter 300km/h, på full gas, verkar det som den hostar och inte vill mer..

Kittet är ett Mc Xpress 400.. Med 4 extra spridare... Och vad jag hittat i elektronik är den bara någon hemmagjord ihopskruvad metall-box.. och på en liten klisterlapp skrivet i spritpenna "INSPRUTNING".. Ingen power comander eller så.. Någon som vet hur man då mappar den?

Jag ska även ringa Mc Xpress på Måndag och höra.

Någon som har någon erfarenhet i detta här kanske?

Om ni går in på Köp och sälj.. finns där en annons på ett sånt turbokit jag har på min cykel.. Där finns bild på hur extra-spridarna sitter, och även på denhär hemmagjorda insprutningsboxen... Det är ju någon mcxpress har snickrat ihop?

Annonsens rubrik lyder
Hayabusa MCXpress std turbokit

MVH
Tommie

Last edited:
Hejsan!

Nej, men det finns kondens i den.. Så den kanske ska va ?? Det är samma laddtrycksmätare som mc x sätter på alla sina turbo bygge..

tack

Vätskan har säkert runnit ut, gjorde en tavla med min och monterade den så att avluftningen kom för lågt och då rann glyserinet (eller vad det heter) ur, då började mätaren fladdra som fan....

Back