Hayabusan gick dåligt efter monterat T.R.E, Del 2

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Efter att lyckas sätta in den i rätt kontakt :D såg går nu busan som den ska, märker klart ett annat bättre uppförande på bl.a låga varv. Den går mjukare och samtidigt snabbare respons vid gaspådrag.
Nu till problemet.
Frilägeslampan lyser när man har i växel 1,2,3 och 4. Således lyser den inte när man har friläget i och när man kör på 5:e och 6:e växeln. Att detta hänger ihop med TRE är högst sannorligt.
Men vad kan man göra åt det :confused:
// Jörgen

Hört många som haft sånna problem

suzuki01 skrev:
2434836 Efter att lyckas sätta in den i rätt kontakt :D såg går nu busan som den ska, märker klart ett annat bättre uppförande på bl.a låga varv. Den går mjukare och samtidigt snabbare respons vid gaspådrag.
Nu till problemet.
Frilägeslampan lyser när man har i växel 1,2,3 och 4. Således lyser den inte när man har friläget i och när man kör på 5:e och 6:e växeln. Att detta hänger ihop med TRE är högst sannorligt.
Men vad kan man göra åt det :confused:
// Jörgen

Med just tre. Ingen som säger någe gott om dom. Dom rea ju ut dom för 299: på många ställen

Motorns dator registrerar att du har friläge i om lampan lyser !
Då åker du på grundmappen. (din TRE måste vara felkopplad så ta bort den )
Om jag inte minns fel så ska TRE;n köra på 5ans mapp :rolleyes:

PS tror mer på ett effektavgassystem öppetfilter o en sådan där powercommander,,, har du redan det så bygg turbo :)

Så fungerade inte min.
Jag hade inga problem med frilägeslampan.

Varifrån har du köpt den ?

edit: Du kanske inte borde pilla själv :D

Göran skrev:
2435809 Så fungerade inte min.
Jag hade inga problem med frilägeslampan.

Varifrån har du köpt den ?

edit: Du kanske inte borde pilla själv :D

Jag köpte den från Checkered Flag Motorsports... Som du säger, borde kanske inte pilla själv :D , men va fasen, man måste ju börja någonstans. :)
Har skickat frågan vidare till säljaren.

Kika in på hayabusa.org eller suzukihaybusa.org,där finns det hur mycket info som helst om busor och alla slags modifieringar.Har läst lite där,och en hel del folk säger att det är bättre med en PCIII,att rätt mappad så behöver man inte TRE.Kostar visserligen mer,men det finns så mycket mer möjligheter med PC:n.

mikkeboz skrev:
2437726 Kika in på hayabusa.org eller suzukihaybusa.org,där finns det hur mycket info som helst om busor och alla slags modifieringar.Har läst lite där,och en hel del folk säger att det är bättre med en PCIII,att rätt mappad så behöver man inte TRE.Kostar visserligen mer,men det finns så mycket mer möjligheter med PC:n.

Har "bara" en pcII i min. På min förra stulna hoj förekom inte detta problem, tycker det är märkligt. Men det gör inte så jättemycket, kan använda det till växellägesindikator version 0.001 istället :D
Ska du med och köra ikväll? Samling Statoil vid skogskyrkogården 18.00. :yoparty

Frågade just om körning i hayabusatråden:)
Ska försöka komma med,vore kul att köra med likasinnade...Vart går färden?

mikkeboz skrev:
2437791 Frågade just om körning i hayabusatråden:)
Ska försöka komma med,vore kul att köra med likasinnade...Vart går färden?

Sist jag var med åkte vi till Rosenhill, och sen därefter till Torö. Haka gärna på, ju fler dessto roligare :yoparty .

Har GI-4 växellägesindikator med aktiv tre enligt tillverkarna själva på "http://www.geartronics.co.uk/suzuki.htm" - har inga fel på den heller - plockade bort min gamla tre då eftersom den är kopplad på samma ställe förståss.//R

suzuki01 skrev:
2437714 Jag köpte den från Checkered Flag Motorsports... Som du säger, borde kanske inte pilla själv :D , men va fasen, man måste ju börja någonstans. :)
Har skickat frågan vidare till säljaren.

Passa dig så du inte lägga i bakväxeln. :D

suzuki01 skrev:
2437804 Sist jag var med åkte vi till Rosenhill, och sen därefter till Torö. Haka gärna på, ju fler dessto roligare :yoparty .

Tyvärr så kunde jag ju inte komma igår,åkte på att jobba över:mad:
Hoppas jag kan komma nästa gång det är körning...Vart gick turen igår,var det många som slöt upp?

Rosenhill/Tyresö/donken sveav. Har för mig att vi var minst 8 busar + lite andra coola hojar :tummenupp .//R

mikkeboz skrev:
2440805 Tyvärr så kunde jag ju inte komma igår,åkte på att jobba över:mad:
Hoppas jag kan komma nästa gång det är körning...Vart gick turen igår,var det många som slöt upp?

Du har ett privat mess.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back