Hayabusamotor på en Gsxr 1000???

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Är det någon som har provat att sätta dit en en hayabusamotor på en gixxer 1000? Eller sett något reportage om något dylikt? Tänkte om det ens är möjligt med tanke på motorfästen, tändsystem och allt annat som kan strula eller som inte stämmer överens.

Nä inte än. Klurar bara lite på nya projekt...

Har du tillgång till en Hayabusamotor så kan du ju börja måtta o se hur den får plats till gixxser ramen, men de där med elsystemet blir ju busamotorns elsystem, tror inte du kan få de o fungera med tändsytemet om du ska blanda. ( fasst allt går om man vill :) :tummenupp

Har du tillgång till en Hayabusamotor så kan du ju börja måtta o se hur den får plats till gixxser ramen, men de där med elsystemet blir ju busamotorns elsystem, tror inte du kan få de o fungera med tändsytemet om du ska blanda. ( fasst allt går om man vill :) :tummenupp

Det absolut enklaste vore ju att sälja gixxern och bygga om en hayabusa till samma look som en 1000. Då har man ju ett komplett chassie. Synd bara att hayabusan är så fuuuuul... Men som sagt, finns ju en på forumet som gjort detta minst 2 ggr om jag inte har fel.

Hayabusamotorn passar inte direkt rakt av i GSXR chassiet. Verkar vara en betydligt enklare väg att utseendekitta en hayabusa, bla Andersson turbo har ju gjort det och han gör säkert en till på beställning.

Hayabusamotorn passar inte direkt rakt av i GSXR chassiet. Verkar vara en betydligt enklare väg att utseendekitta en hayabusa, bla Andersson turbo har ju gjort det och han gör säkert en till på beställning.

Jo det är nog det enklaste. Men skulle man börja med ett sånt projekt så blir det att göra det själv! Men, men, jag bara spekulerar lite.

Jo det är nog det enklaste. Men skulle man börja med ett sånt projekt så blir det att göra det själv! Men, men, jag bara spekulerar lite.

Där finns ju dem som har lyft i blackbirdmotorer i Fireblades vilket inte skall gå så visst fan går det med lite jävlar anamma och en bra maskinpark.

En busa med GSXR look och lite mer racemässig chassiegeometri med nya kronor och annat länkage samt uppdaterade fjädringskomponenter skulle jag tycka vore fräckt.

Det absolut enklaste vore ju att sälja gixxern och bygga om en hayabusa till samma look som en 1000. Då har man ju ett komplett chassie. Synd bara att hayabusan är så fuuuuul... Men som sagt, finns ju en på forumet som gjort detta minst 2 ggr om jag inte har fel.

Sälj den billigt till mig så får du låna den när jag jobbar, om suget faller på :tummenupp

Fajtern alltså.... men de fattade du ju....:D

Sälj den billigt till mig så får du låna den när jag jobbar, om suget faller på :tummenupp

Fajtern alltså.... men de fattade du ju....:D

Har tagit bort annonsen från nätet. Ändrade mig så det blir inget med det:arsele . Blir isåka i vinter igen!!!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D