Hayabusa !

Gixxer-1100 skrev:
[va bra då e vi 2 st som har h-busa 1600 :) har du några effekt uppgifter på din ? :tummenupp :banana

Menar du inte 1585 cc. Inga överdrifter tack ! :7peta
Det ryktas att en 1670 cc motor är under byggnad i 08- trakten!

När skall du bromsa din 1585 ? Törs du det ? :va[/QUOTE]

varför skulle jag inte VÅGA ???? ..Men den går nog varken snabbare el söligare efter bromsningen..många fixerar sig vid bromsningar sen blir dom snopna när dom får torsk av hojar som har bra mindre effekt eller har jag fel..på min tid var det sällan man bromsade hojarna men dom gick bra då me..6.14----197 km/t 0-200 meter med en gat hoj :7peta ..det var på katana tiden 1982-85.. :banana :tummenupp
 
mrblue9r skrev:
Jag antar att det är en ny 1600 cc dragarace eller turbo hoj som det talas om här... ?
Annars är det lite felpostat...

Jag har inget emot "spännamusklernatrådar" så länge de inte spårar ur... :tummenupp

mvh

min 1600 är en gathoj men jag ska försöka :va prova på strippen igen efter många års frånvaro ( om man vågar så att säga ) :tummenupp
 
dimax skrev:
min 1600 är en gathoj men jag ska försöka :va prova på strippen igen efter många års frånvaro ( om man vågar så att säga ) :tummenupp
Klart du vågar, det är himla tunnt med hojar på Tullinge, så du bara måste åka dit. :) Själv kommer jag dit och kör så fort jag fått ihop motorn. :gnissla
(Det finns två 1400 cc. Busor i PSB klassen att bråka med) :hihi
 
Peter lots skrev:
Tjenare. Hur fan kunde den rasa efter 12 mil. Jag hämtade min busa hos Erik i våras, och den har gått klockrent. Jag har portad topp, turbokolvar, och webbkammar 356 hr vid 0,95 bar.
356 HKR?!?!?!
ok.. förstår att man lirar i sandlådeligan nu då...
du har ju bara 226 hästar mer än mig då.. :4skrika :7peta
 
J.J skrev:
Klart du vågar, det är himla tunnt med hojar på Tullinge, så du bara måste åka dit. :) Själv kommer jag dit och kör så fort jag fått ihop motorn. :gnissla
(Det finns två 1400 cc. Busor i PSB klassen att bråka med) :hihi

vad finns det mer för roliga hojar i den klassen (psb) och hur ser reglerna ut i denna klass ? hyggligt för svar
:confused: vad kör man för tider i denna klass ?
 
Last edited:
dimax skrev:
vad finns det mer för roliga hojar i den klassen (psb) och hur ser reglerna ut i denna klass ? hyggligt för svar
:confused: vad kör man för tider i denna klass ?

Det är mest GSX-R1100:or, Busor och någon Kawa 12:a som kör. Regler för Stockholmscupen hittar du på nitroz.se/motorsport/SC och regler.
 
har en zx 12 r kawa med turbo som marklund skruvat i hop .. de va j.häfftigt jag tror det är ca.275-300 hk vid 0,9 l.tryck ska använda den till 1200 m race med vadslagning det blir nog roligt he he
 
tack ska åka dit med några polare o pröva på..undrar om man får vara med i cupen på efterhand ??
 
J.J skrev:
Det är mest GSX-R1100:or, Busor och någon Kawa 12:a som kör. Regler för Stockholmscupen hittar du på nitroz.se/motorsport/SC och regler.

åker du till tullinge i helgen ??
 
dimax skrev:
åker du till tullinge i helgen ??

Jag hann inte få ihop grejjorna (tur med tanke på vädret) så det blev inget i söndags. Det är bara att hoppa in i cupen, det spelar ingen roll.
Dom rappaste åker ner emor 8,5 ca 265 km/h (sugmotor). Turbopuffrorna ungefär samma tider, men +30 km/h.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top