hayabusa

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
hayabusa -99
Hej vänner av plastraketer!

Tänkte sälja min otroligt fina 1100r -92 å ev köpa en hayabusa , så jag undrar om de e nåt speciellt att se upp med -tänkte på en 99 el 00:a :tummenupp

Du kan få köpa min

-01. 2000Mil.
Otroligt fin och går som ett skott. Leasing gå ut i Maj och då ska jag göra mig av med den.
Givetvis sitter det nya däck på den (Diablo), Yoshi Helsystem med trioval (låter riktigt fint), Powercomander, Tonat Bubbleglas Svarta Miniblinersglas runt om (Godkända i besiktning, Aug -03).
Massa hästar, massa vrid och ett underbart chassie.

Last edited:
Kamkedjesträckaren,kamkedjesträckaren och KAMKEDJESTRÄCKAREN.
Hade en -99 som förre ägaren satt en manuell Ape sträckare på,första semesterdagen small kedjan mitt av =26000:-. -99 var kass och åtgärdades på garantin,även -00 hade problem och åtgärdades också den. Om du skall köpa en -99 eller -00 så för h-lvete se till att garantiåtgärderna är fixade alltså fullständig dokumentation i serviceboken. Sträckaren sitter på höger sida av motorn och du kan se den om du drar ut kåpan lite, den SKALL ha hydralslangar annars är det fel.Den manuelle funkar INTE bra på Busan. Även om garantiåtgärderna är gjorda kan den vara sliten då en -99 har gått 2 säsonger med kassa sträckare. Säkraste är nog att köpa min gamla där det värsta redan hänt så allt är nytt. Ventiler,knaster,styrningar tätningar,kamkedja,sträckare packningar..... Såg den på blocket för några månader sedan. Grym var den.
När jag gav den fullt i 2an skrek jag rakt ut i hjälmen,blandning av skräck o eufori. petade i 3an i ca 180 fullt järn och accet var fortfarande brutalt. Nu börjar väl alla tjata om att svänga är det roligaste, men dom har nog aldrig känt den brutala kraften i en HAYABUSA. Den är mycket smidigare än den ser ut, kanske ingen 600cc men du kör ifrån dina polare ändå, då det inte är många av dom som kan hantera smidigheten fullt ut. Tyckte den var lite småful när jag köpte den, men i dag tycker jag den ser helgrym ut. Du kommer aldrig att ångra dig, Grymmast av dom alla. :tummenupp

Fr.o.m -01 kan du köpa utan att oroa dig för problem. Som sagt så var Kamkedjesträckaren ett problem. på 00:an var det att bakramen riskerade att ge vika då den var i aluminium och avgassystemet var en del av den stabiliserande faktorn (bytte du till eftermarkandssystem så hände det på några hojar att ramen vek sig. Kul i 300.....).

Enda andra kända nackdelen är att den ÄTER DÄCK! Jag körde slut på ett par MEZ4 på dryga 400 mil och då burnar inte jag kan jag meddela. Planera in det i ditt konto för nästa säsong.

Enormt fin hoj i övrigt. Välbalanserad och stark som ett lok.

*suck* Romantik,,

Härligt! Du gör d enda rätta,, lyssna bara på d två tidigare insändarna här,så allt e bytt på garanti så du slipper de problemen.
Annars e den mer än grym, Smaken e som baken,, alla kan ju inte tycka den e snygg. Men motorn e sjuk! En R1 känns som en moped vid hi´way use. En DEN motorn e ju som bekant bra (haft en själv)
Lycka till m Köpet, ska själv köpa en nu,(min 2:a) Letar bara efter den rätta.

Gå in på Hayabusa.nu där finns lite kul.

MEZ4 som varade 400mil,din måste varit strypt, mina varade bara 200 utan burnande. :lol

Last edited:
Röd/svart -99:a är snyggast

Grymt utseende och massor av pondus, mjuk hand möts av mjukt beteende - fullt pådrag (används med försiktighet) möts av något som gränsar till medvetslöshet!

Varför inte dreva ner två kugg fram? Då blir det ännu värre!

Däck? Bensin och bakdäck drar ungefär samma milkostnad (vid lugn körning!)

:)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...