hayabusa

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej
Jag ska köpa en hayabusa som jag ska montera turbo på vilken årsmod e bättre eller sämre,min gsxr 1100 går ju bra så att det räcker men jag har nog läst de flesta trådar här så jag kan inte låta bli

Jag är sjuk:yoparty

hej
Jag ska köpa en hayabusa som jag ska montera turbo på vilken årsmod e bättre eller sämre,min gsxr 1100 går ju bra så att det räcker men jag har nog läst de flesta trådar här så jag kan inte låta bli

Jag är sjuk:yoparty

Kör så det ryker, med tanke på att du gör allt själv och att det dessutom blir jävligt snyggt så kommer jag säkert vara inne i byggtråden ett par gånger om dagen för att få inspiration till kommande vinter...:tummenupp

Du är välkommen att kolla när du vill bara kul att veta att du gillade mitt andra bygge,men nu känns det lite nervöst precis som det gjorde när jag började med 1100 an,kommer man att klara det hur ska man göra kommer den att slanga i 200 ja du vet tankarna bara flyger omkring

Det blir en sömntablett ikväll för igår gick inte att somna:tummenupp
hur går det med idn hojj då !!!

Du är välkommen att kolla när du vill bara kul att veta att du gillade mitt andra bygge,men nu känns det lite nervöst precis som det gjorde när jag började med 1100 an,kommer man att klara det hur ska man göra kommer den att slanga i 200 ja du vet tankarna bara flyger omkring

Det blir en sömntablett ikväll för igår gick inte att somna:tummenupp
hur går det med idn hojj då !!!

Jo man har ju en aning ungefär om hur mycket jobb man har framför sig när man ska till och dra igång ett bygge, ta det gånger 3 så ligger man rätt nära sanningen.

Min gamla skrutt åker nog på tippen, känns drygt att lägga mer tid och pengar på den när brukshojen ändå går bättre...:gnissla

busan

Köp 03 eller nyare

Dock ej nyare än 07

Beställa ett grenrör eller???:D:banana
03 det var vältypiskt har kollat på en 02 och på en 01 med vxl låds ras
den med rasad 5 skulle passa mig bra den ska ju ändå isär :D
Ja peter det blir ett renrör från dig det går inte att göra det bättre jag har försökt :Bugar hahahah kram

Men åter till frågan vad skilljer, varför rekomenderar du dessa årsmodeller
sen skulle jag vilja ha ett recept med grejjer man behöver till 400 hk +
till min andra köpte jag massa konstiga och onödiga saker,så kom igen:banana

delar till dräparen

03 det var vältypiskt har kollat på en 02 och på en 01 med vxl låds ras
den med rasad 5 skulle passa mig bra den ska ju ändå isär :D
Ja peter det blir ett renrör från dig det går inte att göra det bättre jag har försökt :Bugar hahahah kram

Men åter till frågan vad skilljer, varför rekomenderar du dessa årsmodeller
sen skulle jag vilja ha ett recept med grejjer man behöver till 400 hk +
till min andra köpte jag massa konstiga och onödiga saker,så kom igen:banana

hej peter
skulle en sån här passa till kkk turbon http://cgi.ebay.de/Exhaust-downpipe...65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50:banana

Trådkapning kanske men det har med ämnet att göra, skulle en TB60 funka på en ca 350hk gat-hayabusa eller blir den för stor? Tänkte mest på det Andersson sagt tidigare om att en större snurra ger mer sugmotorregister än med en mindre, och priset är helrätt dessutom.

Saxat från Turbobanditens hemsida:

TB60 (T4)

Egen design med antisurge

Kompressor:
0,60 A/R
Inducer 60,5 mm
Exducer 84 mm
TRIM 51
Inlet 102 mm
360 lager

Turbin (avgashus):
0,68 A/R
T4 enkel (singel) fläns
Exducer (ut) 65 mm
Inducer 75 mm
Outlet 3" V-band

Oljekyld

Vikt ca 10kg

Ett bra alternativ för bilar som inte kan köra med twinentry som tex:
5cyl 2,2L audi motorer och även nyare 24v BMW mororer som har en ganska höglutande vinkel mot rambenet vilket gör att det blir begränsat med plats för ett twinentry grenrör.
Klarar av 500-600Hk

Bifogat

• TB60antistor1.jpg
    TB60antistor1.jpg
    33.9 KB · Visningar: 44
Last edited:
vilken årsmodell av hayabusan

Nu
ska jag köpa en hojj snart går i valet o kvalet ska jag skriva här igen o undra om det duger med en 00 eller nyare,nu har jag pluggat lite så jag ser ju att 03 har andra bromsar fram o annan gaffel Men åter till frågan vad skilljer motormässigt på tidigare årsmodeller innan 03

mvh peter:tummenupp

Ojojoj... Ett allvarligt fall av turbosjukan verkar det som... hehe. Är det inte läge att köpa i höst om man ska fynda, eller blir det rent ett sommarprojekt?

Kommer absolut kika i byggtråden, alltid kul att läsa om byggen och du verkar ju vara duktig på att snida kombinerat med bra fart på skruvandet!

Kan dock inte hjälpa dig ang din 00 vs 03 fråga, vet inte vad som skiljer...(priset? :hihi)

Hayabusa

HEJ

DET ÄR BARA TURBOSJUKAN KAN INTE SLÄPPA TANKEN PÅ EN SÅN MASKIN ATT MEKA MED OCH TÄNK ATT FÅ KÖRA OXÅ:tummenuppMEN EN ANNAN DEL AV MIG SÄGER DU BEHÖVER INTE HA DEN STÅENDE HELA SOMMAREN DU HAR JU EN HPJJ SOM GÅR RIKTIGT BRA SÅ KÖP EN TILL HÖSTEN SÅ BLIR DET SOM DU SÄGER TILL HÖSTPRIS.

*psst* caps lock..

03:an och uppåt har ett par uppdateringar i motorn som 99-02 in har...
Bl.a. har du lockup koppling på 99-01, startmotorkopplingen på 99-02 suger hEstbAlle
och måste byggas om annars finns risken att man slår sönder örat runt startmotorn..
Du har 32 bitars ECM på 02-har jag för mig... Kan va från 03 också..

så ska du ändå lägga ner så pass mycket pengar på turbo och prylar så kan du
lägga ner en liten skvätt till och få en nyare motor..

Tycker jag då... :D

03:an och uppåt har ett par uppdateringar i motorn som 99-02 in har...
Bl.a. har du lockup koppling på 99-01, startmotorkopplingen på 99-02 suger hEstbAlle
och måste byggas om annars finns risken att man slår sönder örat runt startmotorn..
Du har 32 bitars ECM på 02-har jag för mig... Kan va från 03 också..

så ska du ändå lägga ner så pass mycket pengar på turbo och prylar så kan du
lägga ner en liten skvätt till och få en nyare motor..

Tycker jag då... :D

Som sagt 03 eller nyare

(...) startmotorkopplingen på 99-02 suger hEstbAlle
och måste byggas om annars finns risken att man slår sönder örat runt startmotorn..(...)

När man kompsänker motorn till 8-8.5:1 så borde väl startmotorgrejen inte längre vara ett bekymmer eftersom den går lättare att dra runt?

När man kompsänker motorn till 8-8.5:1 så borde väl startmotorgrejen inte längre vara ett bekymmer eftersom den går lättare att dra runt?

jag kör med orginal grejorna. de kommer jag göra tills jag får (problem) jag kör med orginal kopplingen ochså. som sakt min är byggd för gatbruk. vet ej vad som händer med kopplings korgen när man kör (dragracing).

jag kör med orginal grejorna. de kommer jag göra tills jag får (problem) jag kör med orginal kopplingen ochså. som sakt min är byggd för gatbruk. vet ej vad som händer med kopplings korgen när man kör (dragracing).

Du har alltså inte bytt lametter och svetsat kopplingskorgen för att få bort slirfunktionen? Ska bli intressant att höra hur det funkar.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...