Hayabusa, ZX12R eller Blackbird??

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Som vi alla vet skiljer det sig i motoreffekt på dessa hojar, men vad skiljer det i köregenskaper? Vilken hoj är lättast att köra med på krokiga vägar t.ex, vilken har bäst körkomfort på längre körning. Är det så att detta är 3 ånglok eller är de smidigare än man tror? Jag är som sagt mest nyfiken på era kommentarer...

Har kört busa och kan bara säga att det var en klart glad överraskning! Den är smidigare än man kan tro, och väldigt lättkörd. Dessutom har den bra komponenter, gaffel/swing till skillnad från blackbirden.

Teo skrev:
Har kört busa och kan bara säga att det var en klart glad överraskning! Den är smidigare än man kan tro, och väldigt lättkörd. Dessutom har den bra komponenter, gaffel/swing till skillnad från blackbirden.

Haybusan ser ut att inte vara så smidig. Men som du och många andra säger, den är mer smidig än man kan tänka sig...

Marsipulami skrev:
Haybusan ser ut att inte vara så smidig. Men som du och många andra säger, den är mer smidig än man kan tänka sig...
:D jag är själv ägare av en busa och tycker den funkar kanon till både bankörning och längre sträckkörningar men blackbirden är nog lite bättre på långkörning om du skall toura mkt men vrid och effekt samt smidighet vinner busen över lägset zx-12 är nog lite av en mittimellan hoj lite mer tour/körställning än busan men inte riktigt lika mkt som blackbirden men lite smidigare än black birden men inte lika smidig som busan motorn effekten och vrid bättre än blackbirden men lite sämre vrid än busan till detta bör tilläggas att jag har kört ganska mkt med samtliga.
som sagt kolla hur du kommer att köra för det mesta och sedan vad som känns bäst att se på när du kommer till garaget. :)

Var det inte Fastbikes som testade dom här i nån video. Vill minnas man sett nåt om det. Kanske Mach3 eller vad den kan ha hetat.
Vill minnas dom gillade ZX12an bäst just för smidigheten men jag kan ha fel.

Busans mångsidighet tycker jag är dess starka kort, du kan ut och åka bana likväl som du kan lägga 70-80 mil på en dag utan problem. Tro inte bara att den svänger lika bra som Bladen.
Mina åsikter men så är ju jag partisk.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...