Hayabusa vs ZX9R vs Thunderace

Epsilon

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
RD350 YPVS
Hej, vad tror ni som har erfarenhet av dessa ess om för och nackdelar vad beträffar sport som touringegenskaper och inte minst ekonomi. Står i valet...

/Martin

Mellan ZX9 och Thunderrace så skulle jag nog tro zx9an är det bättre valet. Finns fräscha 00-01 för 50.000. Hayabusa är en lite annorlunda motorcykel...

Epsilon skrev:
Hej, vad tror ni som har erfarenhet av dessa ess om för och nackdelar vad beträffar sport som touringegenskaper och inte minst ekonomi. Står i valet...

/Martin

Tjaa, kryss-nian är en ganska usel touring-maskin, i alla fall om du ska åka långt med packning och passagerare. Vet att andra kanske inte håller med mig, men jag har i alla fall svårt att få med flickvännen på längre turer än 4-5 mil. Hon tycker hon sitter obekvämt, och att höger fotpinne vibrerar för mycket pga röret.

Med enbart förare på landsväg däremot.... :Bugar :tummenupp

Tycker du ska tänka om, de 3 hojjar du nämnt är inga touringmaskiner direkt, isåfall är väl thunderace:en mest åt det hållet. Men BMW har en del touringmaskiner sen finns ju yamaha fjr t.ex, etc etc finns massor. Att kombinera effekt och bekvämlighet är svårt om man är kräsen. Antingen tar du en sporthoj, eller en touringhoj. Svårare än så är de inte :) lycka till och hoppas du blir nöjd me vad du nu väljer.. heh

PS, jag hade nog valt hayabusan om jag haft gott om pengar och vill ha mycke effekt och bekvämast körställning av de 3 för mig.. (1.90+)..

thunderace och busan tror jag är bäst av dessa för långresor, inte perfekta givetvis men ok.
Thunderace är en vettig hoj egentligen.

vilken zx9 är det som menas, pre 98 eller?

Poacher skrev:
thunderace och busan tror jag är bäst av dessa för långresor, inte perfekta givetvis men ok.
Thunderace är en vettig hoj egentligen.

vilken zx9 är det som menas, pre 98 eller?

Jag menar 98 och senare.

Epsilon skrev:
Jag menar 98 och senare.
De är för extrema för skjuts och långresor, även om de är bättre än en R1 för sådant så lär du få lida på en sådan i längden.

Det är de andra 2 du ska titta på isf, men busan är en större hoj med massor med effekt och som blir dyrarst av dessa att äga.

Den är i en egen klass med tex zx12r och kanske den lite snällare Blackbird, ävn nya BMWn är ju i denna klassen.

Thunderace är ju lustig, den lancerades som yammas supersporthoj i litersklassen 96, dock gick den inte hela vägen och när R1 kom så kallades Thunderacen plötsligt för sporttourer, den överlevde som sådan ett bra tag sedan.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park