Hayabusa vs 385Whp Turbobil

ZtreetFajter skrev:
MEN...denna tråd handlade om en 450hk E30 325 Turbo som hängde på en Hayabusa (Var den orginal?) mellan 150-250km/h (i övrigt vart bilen rastad!)

Hmm, lite av svaret får vi när vi tittar på Hammarströms M3 i race-setup. Den ökar från 190-235km/h på de sista 201 metrarna, en ökning en original Hayabusa också klarar ganska precis. Detta intervall är klart jämförbart med 150-250km/h och jag är helt övertygad om att Hammarströms M3 får jobba hårt mot en originalbusa mellan 150-250km/h med tanke på de sista 201 metrarnas utfall.

Hur skulle då en liknande bil med halva effekten (450hk) hänga med???
Svaret är självklart för mig.
 
Flåklypa skrev:
2280748 Hmm, lite av svaret får vi när vi tittar på Hammarströms M3 i race-setup. Den ökar från 190-235km/h på de sista 201 metrarna, en ökning en original Hayabusa också klarar ganska precis. Detta intervall är klart jämförbart med 150-250km/h och jag är helt övertygad om att Hammarströms M3 får jobba hårt mot en originalbusa mellan 150-250km/h med tanke på de sista 201 metrarnas utfall.

Hur skulle då en liknande bil med halva effekten (450hk) hänga med???
Svaret är självklart för mig.
:tummenupp :)
Kul med jämförelser man kan relatera till på riktigt :yoparty
 
Flåklypa skrev:
2280748 Hmm, lite av svaret får vi när vi tittar på Hammarströms M3 i race-setup. Den ökar från 190-235km/h på de sista 201 metrarna, en ökning en original Hayabusa också klarar ganska precis. Detta intervall är klart jämförbart med 150-250km/h och jag är helt övertygad om att Hammarströms M3 får jobba hårt mot en originalbusa mellan 150-250km/h med tanke på de sista 201 metrarnas utfall.

Hur skulle då en liknande bil med halva effekten (450hk) hänga med???
Svaret är självklart för mig.

Men den där e30 har blivit ollad av Ron Jeremy så den har superkrafter...

Det innebär att man måste multiplicera hp och vrid med 2,35 så får man faktiska siffror.
 
Det skulle vara kul att få se ett riktigt race att relatera till...... fast hade jag en bil med några hundra hästar så skulle jag inte ställa upp,,, för jag vet ju hur det skulle sluta... :hihi
 
Flåklypa skrev:
2280748 Hmm, lite av svaret får vi när vi tittar på Hammarströms M3 i race-setup. Den ökar från 190-235km/h på de sista 201 metrarna, en ökning en original Hayabusa också klarar ganska precis. Detta intervall är klart jämförbart med 150-250km/h och jag är helt övertygad om att Hammarströms M3 får jobba hårt mot en originalbusa mellan 150-250km/h med tanke på de sista 201 metrarnas utfall.

Hur skulle då en liknande bil med halva effekten (450hk) hänga med???
Svaret är självklart för mig.

Vi kommer fortf köra låga 9:or med nya däck..dessa vi hade på nu ska man inte ens ta till jämförelse då det var som att åka på såpa!..

Men om ngn vill prova o motbevisa så kom upp med en busa då?!...kan köra 150-250km/h med bägge bilarna mot samma hoj...no problem.

Vi kommer bla köra 0-1000m i Västerås 14-16Juli...

En polare har en GSX-R 1000 K5 169Hk på slangen den borde väll vara likvärdig om inte värre en Hayabusan?..han skulle ställa upp på alla olika intervaller som referens....godtas det i jämförelse syfte?..han är duktig på att snurra på rullen så d kommer hållas stumt.
 
ZtreetFajter skrev:
2281403
En polare har en GSX-R 1000 K5 169Hk på slangen den borde väll vara likvärdig om inte värre en Hayabusan?..han skulle ställa upp på alla olika intervaller som referens....godtas det i jämförelse syfte?..han är duktig på att snurra på rullen så d kommer hållas stumt.

Tror nog hayabusan gör sig bättre för raktfram racing, kanske lite mindre hästar o mer vikt, dock mer vrid... men K5 e på tok för wheelie benägen :)
 
semper skrev:
2281419 Tror nog hayabusan gör sig bättre för raktfram racing, kanske lite mindre hästar o mer vikt, dock mer vrid... men K5 e på tok för wheelie benägen :)

Jo kan vara möjligt..men han får väll förnedra oss på bakhjulet då ;)
 
Jag tänkte jag skulle kolla med Zatzyfolket vad de tror.. Där finns det ju en del erfarenhet av potenta bilar å en hel hög med BMW turbos.

Tråd finns HÄR!
 
ZtreetFajter skrev:
2269486 Om du förlorar lämnar du cykeln?`

o d som gäller är att köra jämnt i 150-250km/h...deal?

Hade jag haft en Busa hade inte valet varit svårt. Kan inte någon bara kila upp o göra pinan kort? Glöm inte att filma minen på killen när han lämnar ifrån sig nycklarna till bilen.


Biturbo skrev:
2285289 Jag tänkte jag skulle kolla med Zatzyfolket vad de tror.. Där finns det ju en del erfarenhet av potenta bilar å en hel hög med BMW turbos.

Tråd finns HÄR!


Intressant :hihi
 
jag ställer gärna upp när som helst *Har semester just nu så* Jag har en hayabusa & bor i söderhamn inte så långt från sundsvall, Tid & plats !!!!!!!

danne danzas
 
ZtreetFajter skrev:
2281403 Vi kommer fortf köra låga 9:or med nya däck..dessa vi hade på nu ska man inte ens ta till jämförelse då det var som att åka på såpa!..

Men om ngn vill prova o motbevisa så kom upp med en busa då?!...kan köra 150-250km/h med bägge bilarna mot samma hoj...no problem.

Vi kommer bla köra 0-1000m i Västerås 14-16Juli...

En polare har en GSX-R 1000 K5 169Hk på slangen den borde väll vara likvärdig om inte värre en Hayabusan?..han skulle ställa upp på alla olika intervaller som referens....godtas det i jämförelse syfte?..han är duktig på att snurra på rullen så d kommer hållas stumt.

Hur mycket preppad är bilen och är det den ni åker låga 9:or med? Får inte riktigt fram den faktan när man läst denna tråd om det är samma bil? Varför frågar jag det - jo för att du nämner den bilen flera gånger vid olika frågor. Om det är det så skulle jag kunna tänka mig att ni har ett sort superlaggigt agg och som som vaknar ordentligt i nämnda hastigheter? Körde mot en Supra MKIII med 400 + i motorn och den fick rejält med känga och en MKIV:a med mellan 480 - 520 hk i motorn och den fick också spö i massor - tidkort på den senare 12,03 runt 190 i slutfart./R
 
rocketer skrev:
2371207 Hur mycket preppad är bilen och är det den ni åker låga 9:or med? Får inte riktigt fram den faktan när man läst denna tråd om det är samma bil? Varför frågar jag det - jo för att du nämner den bilen flera gånger vid olika frågor. Om det är det så skulle jag kunna tänka mig att ni har ett sort superlaggigt agg och som som vaknar ordentligt i nämnda hastigheter? Körde mot en Supra MKIII med 400 + i motorn och den fick rejält med känga och en MKIV:a med mellan 480 - 520 hk i motorn och den fick också spö i massor - tidkort på den senare 12,03 runt 190 i slutfart./R

Det är inte samma bil som tråden handlar om.. Man kör inga 9or med 385 hästar.. 12or kanske..

Fast iofs så verkar ju 385 hästars BMW ha superkrafter så man vet aldrig..
 
ZtreetFajter skrev:
2236841 Hellu!

En polare har en hyfsfat potent gatbil , pulver för att klara teoretiska låga 11:or på strippen , kanske en hög 10:a under perfekta förhållanden.
(BMW 325 Turbo 385WHP/600Nm)

Fick nos på en Hayabusa på motorvägs påfarten , lite race luktade och både polaren o hojj chauffören klev iväg fullt , hojjen drog bilen ganska lätt i början o var först utan ngn som helst tvekan till ca 150km/h..Bmw´n kommer strax ikapp då hojjen slår av på väg in i en kurva , efter kurvan så petar haybusan ner ngra kugg och drar på , Bmw´n likaså och kliver fullt och har häng på hojjen utan att tappa ngt upp till 250km/h sedan slår hayabusan av o glider lite i 160km/h o Bmw´n lika så....killen som kör hayabusen sneglar o ser väldigt förvånad ut..


Frågan är...höll han fullt?

Jag tvivlar inte på prestandan i Bmw´n då den skjuter på riktigt hårt på alla växlar , men jag tycker en hayabusa borde dra ifrån bilen i dom hastigheterna?! , eller vad säger ni?

175Hk/210kg mot 450Hk/1200kg (ca Motorhästar angett på bmw´n här)

Busan mår väll ha mer effekt/kg samt ha aerodynamiken på sin sida?

Ja skriv nån rad vad ni tycker o tänker :)

Har själv kört mot en 996 turbo och det va lite jobbigt men han kom inte om i alla fall.
Men det är ju lite avigt att köra mot bilar i extrema farter. Bilföraren kan ju sitta och pillra med Cd spelaren i dom farterna medans huvudet på en mc åkare håller på att skilljas från axlarna i 270.:)
Så bilen lär ju ta mc killen om bilen får köra längre sträckor. Man vill ju inte offra livet för att köra ifrån en bil en längre sträcka.
Men rent accelerations mässigt så skall inte bilen ha en chans. Men allt hänger ju på föraren .:rolleyes:
 
Biturbo skrev:
2371751 Det är inte samma bil som tråden handlar om.. Man kör inga 9or med 385 hästar.. 12or kanske..

Fast iofs så verkar ju 385 hästars BMW ha superkrafter så man vet aldrig..

Ok - de jag tänkte - tycker tråden spårat ordentligt då eftersom just ca 12 s är den upplevelsen jag också fått - kanske dags och klämma fram en Prostreet busa ( mitten 8:or) och torka av Beemern som går endast låga nior - racehoj vs racebil = fairplay?/R
 
7,83 med HD säger väl nånting om hur en hoj tar undan när det trimmas.

9,09 är rekordet med snöskoter på 402 meter asfalt btw.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top