Hayabusa vs 385Whp Turbobil

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Hellu!

En polare har en hyfsfat potent gatbil , pulver för att klara teoretiska låga 11:or på strippen , kanske en hög 10:a under perfekta förhållanden.
(BMW 325 Turbo 385WHP/600Nm)

Fick nos på en Hayabusa på motorvägs påfarten , lite race luktade och både polaren o hojj chauffören klev iväg fullt , hojjen drog bilen ganska lätt i början o var först utan ngn som helst tvekan till ca 150km/h..Bmw´n kommer strax ikapp då hojjen slår av på väg in i en kurva , efter kurvan så petar haybusan ner ngra kugg och drar på , Bmw´n likaså och kliver fullt och har häng på hojjen utan att tappa ngt upp till 250km/h sedan slår hayabusan av o glider lite i 160km/h o Bmw´n lika så....killen som kör hayabusen sneglar o ser väldigt förvånad ut..


Frågan är...höll han fullt?

Jag tvivlar inte på prestandan i Bmw´n då den skjuter på riktigt hårt på alla växlar , men jag tycker en hayabusa borde dra ifrån bilen i dom hastigheterna?! , eller vad säger ni?

175Hk/210kg mot 450Hk/1200kg (ca Motorhästar angett på bmw´n här)

Busan mår väll ha mer effekt/kg samt ha aerodynamiken på sin sida?

Ja skriv nån rad vad ni tycker o tänker :)
 
ZtreetFajter skrev:
2236841175Hk/210kg mot 450Hk/1200kg
0,50 hk /kilo Hayabusa + Förare + Utrustning + Bensin
0,35 hk /kilo Förare + Lite bensin

Busaföraren drar nog din polares turkbmw om han inte var så rädd om falken.. men i de högre farterna, svårt att säga..
 
Last edited:
ZtreetFajter skrev:
2236841 Hellu!

En polare har en hyfsfat potent gatbil , pulver för att klara teoretiska låga 11:or på strippen , kanske en hög 10:a under perfekta förhållanden.
(BMW 325 Turbo 385WHP/600Nm)

Fick nos på en Hayabusa på motorvägs påfarten , lite race luktade och både polaren o hojj chauffören klev iväg fullt , hojjen drog bilen ganska lätt i början o var först utan ngn som helst tvekan till ca 150km/h..Bmw´n kommer strax ikapp då hojjen slår av på väg in i en kurva , efter kurvan så petar haybusan ner ngra kugg och drar på , Bmw´n likaså och kliver fullt och har häng på hojjen utan att tappa ngt upp till 250km/h sedan slår hayabusan av o glider lite i 160km/h o Bmw´n lika så....killen som kör hayabusen sneglar o ser väldigt förvånad ut..




Frågan är...höll han fullt?

Jag tvivlar inte på prestandan i Bmw´n då den skjuter på riktigt hårt på alla växlar , men jag tycker en hayabusa borde dra ifrån bilen i dom hastigheterna?! , eller vad säger ni?

175Hk/210kg mot 450Hk/1200kg (ca Motorhästar angett på bmw´n här)

Busan mår väll ha mer effekt/kg samt ha aerodynamiken på sin sida?

Ja skriv nån rad vad ni tycker o tänker :)

Mer hk/kg men inte aerodynamiken har busan på sin sida.
 
Det kan nog stämma.
Fast det är vi sådanna här tillfällen man vill ha film på det hela och ett utalande om att båda gav järnet.

ps. BMW:n hade ju ett riktigt ruggit vridmoment.
 
Wiseguy skrev:
2236871 Det kan nog stämma.
Fast det är vi sådanna här tillfällen man vill ha film på det hela och ett utalande om att båda gav järnet.

ps. BMW:n hade ju ett riktigt ruggit vridmoment.

Bmw´n har en sjuk vridmoments kurva :) , Nyss bänkad på en Dynapac så det stämmer bra.
 
En bra förare ska kunna ta en hayabusa 0 till 280 på 15 sek men 1200kg på
en bil är inte mycket och med dom hästarna o vridet borde ett gatrace bli en bra utmaning!
Förarn avgör mest som vanligt.
 
Fan va trött jag blir på alla bilfuckon som vill rejsa varje gång man står för rött. Hur många snubbar finns det i detta land som tror att dom dragit en hoj med sin fula bil bara för att man inte orkar bry sig när man är på väg hem från jobbet :fatta!
 
BMW:n llär inte ha en sportmössa om han på hojen gasar fullt...
Testade mot kompisens Gallardo och han hade inte en chans att hänga med när vi gasade...
Testade även mot en annan killes GT3 och det var samma visa där...
 
Inte en chans att han hade hängt på hojen... Jag har.. Eh hade ungefär liknande effekt i min audi men skulle inte ha en chans om någon sporthoj över 600cc gasade.
 
krävs c:a 850 hästar för att köra jämnt mot en busa, inte fjuttiga 450 eller vad det nu var, räcker inte ens mot en 600 upp till 250km/h :7peta
 
Biturbo skrev:
2237319 Inte en chans att han hade hängt på hojen... Jag har.. Eh hade ungefär liknande effekt i min audi men skulle inte ha en chans om någon sporthoj över 600cc gasade.
Precis, får minst dubbla effekten på bilen om vi ska prata jämt..
 
Har sett en film där en standard Busa håller jämt med en 800hk Viper, på rakan..
När det plockades fram trimmade Busa så var det över ganska omgående, för att inte tala om big boore, lättad zx12a!!
Men förhållandet skulle säkert vara det omvända på snabb bana, mycket gummi i backen för bilen..

Men alltid kul att köra mot bilar, de hinner ju inte ens med min MT.. (well..0-100 :rolleyes: )..
 
För många år sedan fick jag storstryk av en 855 Turbo. Jag hade då en GSXR1100, visserligen var Volvon trimmad men inte sådär våldsamt. Det var i höga farter som jag fick stryk.

Sedan har jag kört mot en kompressor/turbomatad Bmw med turbohojen och då hade inte bilen en suck när det började gå fort. Däremot hängde han på bra i lägre farter då hojen var svår att tygla..
 
heliac skrev:
2237365 För många år sedan fick jag storstryk av en 855 Turbo. Jag hade då en GSXR1100, visserligen var Volvon trimmad men inte sådär våldsamt. Det var i höga farter som jag fick stryk.

Sedan har jag kört mot en kompressor/turbomatad Bmw med turbohojen och då hade inte bilen en suck när det började gå fort. Däremot hängde han på bra i lägre farter då hojen var svår att tygla..
Körde lite mot polarens vässade Saab 9-3 med min gsxr1100 -89..
Orginalhoj mot ca 370hk bil.. Han hade problem med greppet i lägre farter men sedan blev det lite jobbigt för mig..
 
Som sagt...450 hk räcker inte mot en Busa.

Jag har kört mot en ca 650hk turbo-BMW med en 929:a...upp till 100km/h är han rökt, mellan 100-220km/h så är de rätt jämnt...220km/h och uppåt har man inte mycket att sätta imot med hojen.
 
ZtreetFajter skrev:
2236841 Hellu!

En polare har en hyfsfat potent gatbil , pulver för att klara teoretiska låga 11:or på strippen , kanske en hög 10:a under perfekta förhållanden.
(BMW 325 Turbo 385WHP/600Nm)

Fick nos på en Hayabusa på motorvägs påfarten , lite race luktade och både polaren o hojj chauffören klev iväg fullt , hojjen drog bilen ganska lätt i början o var först utan ngn som helst tvekan till ca 150km/h..Bmw´n kommer strax ikapp då hojjen slår av på väg in i en kurva , efter kurvan så petar haybusan ner ngra kugg och drar på , Bmw´n likaså och kliver fullt och har häng på hojjen utan att tappa ngt upp till 250km/h sedan slår hayabusan av o glider lite i 160km/h o Bmw´n lika så....killen som kör hayabusen sneglar o ser väldigt förvånad ut..
:hihi För det första, har man en busa, så ska man kunna köra den, nr-2 ska man våga köra den. Med andra ord, så ska det inte se ut. Töntigt att inte visa Bmw fjanten var skåpet står :7peta :yoparty

Frågan är...höll han fullt?

Jag tvivlar inte på prestandan i Bmw´n då den skjuter på riktigt hårt på alla växlar , men jag tycker en hayabusa borde dra ifrån bilen i dom hastigheterna?! , eller vad säger ni?: hihi För det första, har man en busa, så ska man kunna köra den, nr-2 ska man våga köra den. Med andra ord, så ska det inte se ut. Töntigt att inte visa Bmw fjanten var skåpet står :7peta :yoparty



175Hk/210kg mot 450Hk/1200kg (ca Motorhästar angett på bmw´n här)

Busan mår väll ha mer effekt/kg samt ha aerodynamiken på sin sida?

Ja skriv nån rad vad ni tycker o tänker :)
För det första, har man en busa, så ska man kunna köra den, nr-2 ska man våga köra den. Med andra ord, så ska det inte se ut. Töntigt att inte visa Bmw fjanten var skåpet står :7peta :yoparty
 
rollex skrev:
2237389 För det första, har man en busa, så ska man kunna köra den, nr-2 ska man våga köra den. Med andra ord, så ska det inte se ut. Töntigt att inte visa Bmw fjanten var skåpet står :7peta :yoparty
Nåja.. jag tycker inte det är "fjantigt" med en 385hk/600Nm BMW..
 
Tycker att det är lite väl mycket snack här. Att dissa folk med "turkbmw" osv tycker jag är en taskig attityd. Föraren avgör som de flesta vet.
Men i teorin ska ju Busan dra ifrån.

//Turken som inte äger en BMW
 
raukroland skrev:
2237318 BMW:n llär inte ha en sportmössa om han på hojen gasar fullt...
Testade mot kompisens Gallardo och han hade inte en chans att hänga med när vi gasade...
Testade även mot en annan killes GT3 och det var samma visa där...
Var det du som körde mot/ifrån en blå Porsche 944Turbo cab i veckan?
 
wannagofast skrev:
2237403 Nåja.. jag tycker inte det är "fjantigt" med en 385hk/600Nm BMW..

Håller med. Tycker att vissa hojåkare har en väldigt tråkig attityd här. Tror att de är oövervinnerliga eller nått. Dissar allt vad bilar heter osv..
Lite mer ödmjukhet hade kanske vart på sin plats. Men det är ofta som så att alla som snackar mycket på nätet inte håller måttet på banan/gatan;)

When the flag drops the bullshit stops :tummenupp

Era moppepojkar!

De som ska ta åt sig gör det, ni andra gör det inte;)
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top