Hayabusa varvstopp vid 9200 rmp ??

Dalia

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2013
Hoj
Hayabusa
Hayabusan -03 varvstoppen går i vid 9200 rmp, ska dom inta varva mer ??? Felet upptäcktes vid körning i bromsbänk, ny programvara har även testats, men utan resultat. Powercomender sitter på. Känns som nått är fel men vad ??

Börja med att kolla så det inte är PC:n som trilskas, koppla ur den och prova..
Funkar det så är det PC:n som det är fel på, varvar det fortfarande bara 9200 så är det något annat typ trottelstopp, tps som är helt fuckad... sök och du skall finna =)

PC har testast att kopplas ur men utan resultat.. okej kanske trottel positionsgivaren alltså. Men varvstoppen går i vid 9200rpm, skulle det vara den , skulle väl den bara dö ut typ ?

PC har testast att kopplas ur men utan resultat.. okej kanske trottel positionsgivaren alltså. Men varvstoppen går i vid 9200rpm, skulle det vara den , skulle väl den bara dö ut typ ?

har den någon gång varit strypt/effektbegränsad??

Sluttet krets på clutchbryter funksjon gir ca. 500 rpm lavere turtallskutt DVs ca 10200rpm, men om polaritet på crankshaft position sensor er byttet om, vil turtallkutt komme lavere.
På kontakt som kommer fra stator/CKPS skal det være sort- grønn og grønn-hvit ledning.
På tidligere modell (99-2000) var det grønn- grønn og hvit-hvit
Mange som har brukt gammel stator/CKPS og ikke byttet om polaritet har opplevet dette problemet.

Jag skulle kolla prova att koppla ur sekundära trottlarna de som styrs av databoxen och ställa dem fullt öppna.

Jag har inte tagit bort kopplingsbrytaren ! oket felet kanske sitter vid vevaxelgivaren ska kolla färgerna ) tack för tipset :)

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!