Hayabusa Turbo

Tommie-Busa

Befriande Okunnig
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
Hayabusa Turbo
Hej

Har nyss skaffat mig en hayabusa turbo.. Faktist min första hoj jag ska använda på gata. Har inte hunnit prova den ännu pga väder. Men när jag startar den låter ett "knackand" ljud.. Då och då.. på tomgång då. Är det någon som vart med om detta? som kanske vet vad det kan va?

Tar gärna emot tips och annat man kan tänka på vid ägande av en turbobusa

MVH
 

speedfreak no1

speedfreak no1
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Skutskär
Hoj
KTM 950 Super Enduro-08 & Honda CR 500
Gratulerar till en perfekt första hoj! Blir lite svårt och byta upp sig efter den. :tummenupp

Och till frågan: skulle kanske kunna vara kamkjedjesträckaren som spökar.
 
Last edited:

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Grattis som fan!

:) Riktigt mycket grattis:)

Klart du kan byta upp dig, häftigare prylar, mer tryck, mer...o mer o....
Börja försiktigt bara för draget är osannolikt, sagolikt och fantastikt härligt, du kommer att ha svårt att sluta le:).

Men ta det lugnt, prova, åk bandagar, kort sagt lär dig hantera din ögonsten..de e som vanligt svårt, men det gå.:D:D:D:D

Välkommen hälsar
LillaFarbrorn
 

Tommie-Busa

Befriande Okunnig
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
Hayabusa Turbo
:) Riktigt mycket grattis:)

Klart du kan byta upp dig, häftigare prylar, mer tryck, mer...o mer o....
Börja försiktigt bara för draget är osannolikt, sagolikt och fantastikt härligt, du kommer att ha svårt att sluta le:).

Men ta det lugnt, prova, åk bandagar, kort sagt lär dig hantera din ögonsten..de e som vanligt svårt, men det gå.:D:D:D:D

Välkommen hälsar
LillaFarbrorn

Många tack!!

Är det inte svårt att hantera en hayabusa på bana?
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Öfning ger färdighet!

Många tack!!

Är det inte svårt att hantera en hayabusa på bana?

Är det inte svårt att hantera en redi brud i sängen? JOOO men
Öfning ger färdighet, träna träna träna å då blir de gött mos.

Vi borde bli några som åker Endurens Race tillsammans och visar upp våra klenoder, då skulle du supersnabbt komma in i åkningen, vad säger du Richo? När börjar upptaktsmötena....

:bananaMvh LillaFarbrorn 13 1/2 år i dag :D:D
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
helt rätt. mer snigel-hojar. ja kan inte alls köra men ja upplevde det sjukt mycket svårate att köra ¨strippen än gatan. gatan går bra så länge man har lite själv-diseplin.
hoppas de inte e fått allvarligt me maskin
 

Tommie-Busa

Befriande Okunnig
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
Hayabusa Turbo
helt rätt. mer snigel-hojar. ja kan inte alls köra men ja upplevde det sjukt mycket svårate att köra ¨strippen än gatan. gatan går bra så länge man har lite själv-diseplin.
hoppas de inte e fått allvarligt me maskin

Tjenare!

Har du kört strippen med din?? i så fall 400 eller 200? Men min förra busa fick jag till 5,30 på 200 och 8.40 på 400 :) Med maskinen va det nog inget fel.. pratade med en mycket erfaren vän, han tror det är kopplingen. Något med fjädrarna som va slitet.. Jag ska kolla de i helgen :) Vilken kamera använder du i dina filmklipp?

MVH
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
haha ja har kört 11,0@230 ;) ett par dagar långsammare men alla börjar vi någonstans.. det svåraste var att min går fett mellan ladd och vacum. och när man skulle slira iväg den så hamnade den precis i det registret och fetta ner sig och sen när man kom utt så åkte den på slangen som vanligt när man försökte gasa. men mäst nöjd att ja kom imål :)
ja har en go-pro camera motorsportts packetet.. blir riktigt bra film me dom kosta typ 4k på net on net
 

Tommie-Busa

Befriande Okunnig
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
Hayabusa Turbo
haha ja har kört 11,0@230 ;) ett par dagar långsammare men alla börjar vi någonstans.. det svåraste var att min går fett mellan ladd och vacum. och när man skulle slira iväg den så hamnade den precis i det registret och fetta ner sig och sen när man kom utt så åkte den på slangen som vanligt när man försökte gasa. men mäst nöjd att ja kom imål :)
ja har en go-pro camera motorsportts packetet.. blir riktigt bra film me dom kosta typ 4k på net on net

Nice som fan :) :):yoparty
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top