hayabusa turbo

pistolpete

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
hayabusa
Hej funderar på att köpa ett komplett turbo kit av marklund på mcexpress det med mcx 400. behöver jag verkligen en intercooler? ska ha cykeln på strippen och inte ett jävulskt effekt uttag 270 hk kanske kanske e85 är en möjlighet. anledningen är att jag vill sänka maximalt fram eller finns det plats att sänka något. tacksam för svar mvh peter.

Med mina högst begränsade och ytterst teoretiska turbo kunskaper så har jag för mig att man skall kunna ladda upp till 0,5 bar utan intercooler och kanske så högt som 0,8 med E85. Detta påverkas säkerligen av en massa andra faktorer också, men har för mig att jag läst ovanstående siffror någonstans.

Men som sagt, detta bör Du nog få bekräftat av någon som har riktig koll på grejerna först.

MVH

/Leo

Du kan t.o.m. ladda med 1 Bar med E85 i tanken om du kör med 8:1 i geometrisk kompression utan intercooler.

tack för svaren jag tror på dig anders har läst en del om e85 tror att det går åt lite mer bränsle men det är försumbart men har du hört om packningarna i motorn tar stryk pga bränslet bara en undran mvh peter

Finns inget på originalhojen som tar skada av E85. Du bör dock vara uppmärksam på bensinslangar du köpt extra, vissa tål inte E85 utan ger ifrån sig gegga, dvs löser upp syntetgummit.

Tjena ,,, jag snor tråden lite.

Har en fundering över det att när man monterar en 2mm tjock cylinderfotspackning för att sänka kompet, då åker ju cylinder och topp upp 2mm och toppen sitter ju fastskruvad i ramen, hur har man löst det så att det passar då :confused:

Satt å lurade lite på det, för som det är orginal så e ju passformen exakt

Har en fundering över det att när man monterar en 2mm tjock cylinderfotspackning för att sänka kompet, då åker ju cylinder och topp upp 2mm och toppen sitter ju fastskruvad i ramen, hur har man löst det så att det passar då :confused:

Du får fila hålen i ramen lite ovala så funkar det.

Alla vet väl att man använder specialskruvar...:hihi

Bifogat

• superskruv.jpg
    superskruv.jpg
    4.9 KB · Visningar: 3,242

Fräsen kanske ?

man behöver värken fila eller plana för att få det att passa ihop. men men om ni vill lägga ner extra jobb så gör de. :tummenupp

man behöver värken fila eller plana för att få det att passa ihop. men men om ni vill lägga ner extra jobb så gör de. :tummenupp
har precis gjort det behöver inte fila eller fräsa det finns ett spel i hålen . tanken att fila eller fräsa är inte helt galen ändå. men som sagt dä funkar ändå.
tack o hej drick o svälj

Gött att man äntligen fick ett seriöst svar, då slipper jag grunna på det nå mer :)

Gött att man äntligen fick ett seriöst svar, då slipper jag grunna på det nå mer :)
passade perfekt med 2.3mm kompsänkning(cylinderfot spacer)är snart klar med montering det största jobbet var att borra o gänga till m12 dragstänger men det är bara att tat lungt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman