Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
Riktigt läcker bygge detta!
Du måste dock dokumentera sen vid besiktning om hur du gått till väga och hur det gick.
Blir det isommar eller till nästa?

tack så mycket. känns roligt att du tycker de :tummenupp

de ända de sitter i är att jag måste åka och besikta den som ombyggt fordon. alltså sfro besiktning. sedan ska den bara klar för (riktiga) besiktningen. alla papper etc är klart. som sakt gäller att få tummen ur de beryktade :D

ska försöka hålla er uppdaterad när tiden är inne :Bugar
 
Last edited:
Okej mer info om detta. vad krävs för att det ska vara ett ombyggt fordon?
Hur blir försäkringsbiten mm då?
Hur har du fixat alla papper mm och vad innebär alla dom?

Vill veta allt!!!!

PM:a gärna så slipper vi förstöra din fina tråd
 
nu är allt klar för avfärden på tisdag. så nu är de bara och hoppas på bra väder och på fina siffror i bänken :yoparty



mvh.johan
 
nu är de gjort. vi startade kl 03,00 från sundsvall, 7,30 timme senare så svängde vi in på turbovägen en bit utanför piteå med förväntan,oro och snus sug :D

efter första körningen i bänken så vart de 216 hk på bakhjulet vid 0,5 kg i ladd. jag va nära att gå därifrån och ta självmord. men jag bet ihop. något måste vara fel. efter lite felsökande så hittade vi felet. växelindikatorn störde ut efi boxen på något vänster. fråga mig inte hur.... efter att den vart urkopplad så höjde vi laddtrycket till ca 0,8kg ladd. då vart de ca 280hk. vilket va mycket bättre men som sakt inte gott nog. mer effekt vill man ju ha. så marklund tryckte lite på några knappar och drog en full pull. vips så vart de 300,27 hk på bakhjulet. vilket fick räcka för mig, 0.9kg i ladd. efter att man tackat marklund för dom fina siffrorna så körde pappa upp sin hoj. han ville ochså ha 0,9 i ladd. så han fick ut 310 hk på bakhjulet. bänknings förhållandena va inte dom bästa. kvaft i luften och varmt, där av dom (låga) siffrorna:D. efter att vi hade bänkat klart båda hojarna så lastade vi på dom sedan gick vi in och betalla köpte även med oss en copper gasket spray ;). efter de så tackade vi för oss och började den roliga färden hemmåt. vilket isäg inte va så spänande utan bara jobbig. filmer från bänken kommer inom kort.
 
Grattis! Fina siffror och tjusiga byggen... Erik kan sina saker och har ju lite erfarenhet så att säga:)
 
Jag tycker du ska köpa nytt skinnställ så du slipper åka i string... det är jobbigt att se när man ligger bakom dig :)

Grattis, skönt att bänkningen gick bra!
 
nu är de gjort. vi startade kl 03,00 från sundsvall, 7,30 timme senare så svängde vi in på turbovägen en bit utanför piteå med förväntan,oro och snus sug :D

efter första körningen i bänken så vart de 216 hk på bakhjulet vid 0,5 kg i ladd. jag va nära att gå därifrån och ta självmord. men jag bet ihop. något måste vara fel. efter lite felsökande så hittade vi felet. växelindikatorn störde ut efi boxen på något vänster. fråga mig inte hur.... efter att den vart urkopplad så höjde vi laddtrycket till ca 0,8kg ladd. då vart de ca 280hk. vilket va mycket bättre men som sakt inte gott nog. mer effekt vill man ju ha. så marklund tryckte lite på några knappar och drog en full pull. vips så vart de 300,27 hk på bakhjulet. vilket fick räcka för mig, 0.9kg i ladd. efter att man tackat marklund för dom fina siffrorna så körde pappa upp sin hoj. han ville ochså ha 0,9 i ladd. så han fick ut 310 hk på bakhjulet. bänknings förhållandena va inte dom bästa. kvaft i luften och varmt, där av dom (låga) siffrorna:D. efter att vi hade bänkat klart båda hojarna så lastade vi på dom sedan gick vi in och betalla köpte även med oss en copper gasket spray ;). efter de så tackade vi för oss och började den roliga färden hemmåt. vilket isäg inte va så spänande utan bara jobbig. filmer från bänken kommer inom kort.

Å nej .... inga filmer från bromsbänken - SNÄLLA!!! Det är tortyr att beskåda.
Har altid ångest när "bromsnisse" tar på sig det breda leendet och vrider på alla rattar. "Ska det paja så är det väl bättre om det sker nu ...?" brukar han säga.
Lite som en rysarnovell kanske - vi har ju redan läst sista sidan och vet att det slutar bra. Känns kanske bättre då?!
Dock tror jag (vet jag) att alla som trimmar på något vis mår bra av en bromsning - eller deras motorer vill säga.
Optimering i bänk är de billigaste hästar man kan få antigen det rör sig om turbo eller sugmotorer.

Absolut helfränt bygge. Har inte orkat läsa mig genom alla sidor, men fattar att ni har koll på vad ni sysslar med. GRATTIS till att ni sprängde 300 vallen med skaplig vettigt tryck!
Kör nu inte ihjäl dig, grabben!:Bugar
 
Jag tycker du ska köpa nytt skinnställ så du slipper åka i string... det är jobbigt att se när man ligger bakom dig :)

Grattis, skönt att bänkningen gick bra!

de är lungt. om du betallar skinstället så :D

Å nej .... inga filmer från bromsbänken - SNÄLLA!!! Det är tortyr att beskåda.
Har altid ångest när "bromsnisse" tar på sig det breda leendet och vrider på alla rattar. "Ska det paja så är det väl bättre om det sker nu ...?" brukar han säga.
Lite som en rysarnovell kanske - vi har ju redan läst sista sidan och vet att det slutar bra. Känns kanske bättre då?!
Dock tror jag (vet jag) att alla som trimmar på något vis mår bra av en bromsning - eller deras motorer vill säga.
Optimering i bänk är de billigaste hästar man kan få antigen det rör sig om turbo eller sugmotorer.

Absolut helfränt bygge. Har inte orkat läsa mig genom alla sidor, men fattar att ni har koll på vad ni sysslar med. GRATTIS till att ni sprängde 300 vallen med skaplig vettigt tryck!
Kör nu inte ihjäl dig, grabben!:Bugar


tack så mycket. roligt att få kred för de man gjort. nja koll och koll vete tusan. alla kan bara man är noga:tummenupp. de är nog ingen risk.:rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=Az5rTtAMMBE

http://www.youtube.com/watch?v=WyoPwxx8bs4


jag vet. jag ska aldrig mer hålla i en filmkamera :gråta
 
Last edited:
Grattis väl genomfört bygge.

Det allra roligaste med den här tråden är att farsan din har mer pulver än dig :D
 
äh.. du får helt enkelt lösa det "lilla problemet".

Galet häftigt bygge. Har följt hela tråden och är mer än impad!!!


de räcker nog med 300 kusar för mig ett tag framöver :D. ta ett tag att bli van effekten

roligt att så många följer mitt bygge, synd bara att jag bara säger samma sak (tackar tackar) etc. men jag kommer inte på något annat tyvärr. varje gång jag hör eller läser att min hoj är fin/snygg etc så blir man så glad men samtidigt laddad för någonting nytt :tummenupp
 
Jag kan inte ana hur den går, jag vill inte ens..:)
Går inte org. busan redan tillräckligt?:D
Men en sak (kanske jag har missat) är det "out" med dump på turbo hojar?
 
Jag kan inte ana hur den går, jag vill inte ens..:)
Går inte org. busan redan tillräckligt?:D
Men en sak (kanske jag har missat) är det "out" med dump på turbo hojar?

Det där med dumpen lägger jag mig inte i .....inte något jag förstår mig på, men jag fattar din andra fråga. Absolut!

Vansinnigt galet och riktigt kul, men jag har en standardfråga jag brukar ställa;
VARFÖR?
Har inte kollat alla inlägg i tråden och svaret finns kanske, men dra kortversionen för mig; vad är drivkraften bakom ett sådant bygge? Sthlm - Uppsala på 7 minuter med videokamera och raka vägen ut på Youtube, åttor på kvartsmilen, stjärnstatus på korvkiosken, knäcka farsan, att uppleva tjusningen med att göra powerwheelies i 250 ....? Eller är det rent av den roligaste motivationen av alla, den där Jay Leno varianten; "Because we can"?
Ja, för inte har du väl byggd den bara därför att snabbare omkörningar betyr större säkerhet?:va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top