Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
Snabba ryck och generöst med bilder, den här tråden ska bli intressant att följa!:tummenupp


självklart här snålas de inte med bilder :tummenupp

nu väntar jag på lite spec verktyg som kommer bli frästa i veckan. så de blir de lite runtom kring jobb. men allt kommer fotas och läggas in.

imorgon ska chassit få sig en översyn plus lite annat.
 
helfordons godkännandet kom 00. förre de så går de bra att regga med turbo. :yoparty

Nix, enligt vägverket kom helfordonsgodkännandet för motorcyklar och mopeder 17 juni 1999. Är hojen tillverkad innan det datumet kan du regga med turbo, är den tillverkad efter så är det kört.
 
Nix, enligt vägverket kom helfordonsgodkännandet för motorcyklar och mopeder 17 juni 1999. Är hojen tillverkad innan det datumet kan du regga med turbo, är den tillverkad efter så är det kört.

ofan de va mer än de jag viste ehhehe. nu måste jag kolla upp när den är tillverkad. :D
 
Går den att få igenom med snäcka ?
Vad stod det i papperna ? :gnissla

Praktiskt att regga med turbo så slipper man att mecka av allt vart annat år inför besiktning och polisens åsikter.
 
Nix, enligt vägverket kom helfordonsgodkännandet för motorcyklar och mopeder 17 juni 1999. Är hojen tillverkad innan det datumet kan du regga med turbo, är den tillverkad efter så är det kört.

Sorry lanar traden lite"
Sa min ar reggad 19990531 dvs den borde vara tillverkad innan... :va Tror nog vi far motas nagon gang nar jag ar nere hos VR-8 och diskutera detta:tummenupp
 
på min regplåt står de 990531 så då måste de vara lungt:tummenupp

idag så ville kameran få slut på batteri :mad: men några kort blev de i allfall,
 
Praktiskt att regga med turbo så slipper man att mecka av allt vart annat år inför besiktning och polisens åsikter.

Japp, det är smidigt! Jag ska besikta på måndag, och allt sitter på. Ska bara montera ett annat avgasrör från turbon och bakåt, låter nog lite för mycket nu...

Sorry lanar traden lite"
Sa min ar reggad 19990531 dvs den borde vara tillverkad innan... :va Tror nog vi far motas nagon gang nar jag ar nere hos VR-8 och diskutera detta:tummenupp

Borde funka! 3 veckor senare och det hade varit kört :D Men ring tekniska upplysningen på SBP på 0771-600 800. De brukar vara väldigt hjälpsamma, och kan de inte så tar de reda på det genom att fråga chefer och annat löst folk. Jag hade mycket hjälp av dem när jag skulle genom regelverket.
Jepp, vi får ta och ses när du är här i krokarna. Bara hojta till, VR-8 har mitt nummer :tummenupp
 
Last edited:
idag tog jag bort svingen och fotpinnarna.

svingen/fälgarna ska skickas in på pulverlack om ca 2 veckor. så nya lager måste inhandlas :tummenupp de kommer bli till veckan.

fotpinnarna tog jag bara bort för att tvätta och smörja upp :D
 
Coolt projekt, lycka till, ser fram emot att höra lite resultat vad det lider.
 
idag har man slagit ut några lager från svingen/bakfälgen. :tummenupp

iveckan kommer ochså framfälgen få sig en omgång:tungan
 
helfordons godkännandet kom 00. förre de så går de bra att regga med turbo. :yoparty

visst kan du regga med turbo, alltså med "motor med turbo" i reg.beviset.
Dock så kommer du inte få igenom den med ökad effekt, då kräver SBP att du har med dig intyg från Suzuki att tex. ram och bromsar klarar den höjda effekten, vilket är egentligen är omöjligt att få.

Ska du besiktiga utan ökad effekt och sedan när du kommer ut så ökar du med 150 hk ?

Då kan du lika gärna strunta i en reg.besikning för då gäller inte försäkringen heller, du kör ju trots allt med ett fordon som inte är godkänt i det nya konfigureringen

Been there, done that.
Det är skitjobbigt med alla jävla regler alltså.

Lycka till hur som helst.
 
Last edited:
Reg.besikta utan laddtryck, går det?

Jodå, det går. I bänkningsintygen som bilprovningen fick när jag reggade min hoj med turbo står det "laddtrycksbegränsad till 0,1 bar" :D Går inte ens att få ner det så långt, kör jag med wastegateluckan helt öppen så ger den ca 0,25 bar, men då måste jag iofs varva lite.
 
Jodå, det går. I bänkningsintygen som bilprovningen fick när jag reggade min hoj med turbo står det "laddtrycksbegränsad till 0,1 bar" :D Går inte ens att få ner det så långt, kör jag med wastegateluckan helt öppen så ger den ca 0,25 bar, men då måste jag iofs varva lite.


Den korrekta benämningen är väll "bensinmotor med avgaskompressor".

Lars finns det med några intressanta förkortningar tex T31A på ditt reggbevis iom överladdat i papperna ?
 
jag kommer bänka hojen hos marklund. först så ska jag köra med uppen westgate etc så effekten inte blir så hög. max 200 hk på bakhjulet hoppas jag på om inte mindre så inte killen på bilprovningen svimar :D. sedan återgår man till de viktigaste :tungan att få ut bra med krut ur gammel busan :yoparty

men men de är en lång väg ditt ;).
 
idag har de varit hjulafton hemma. jag fick en intercooler och bränsletrycks regulator av tomten :D
 
Den korrekta benämningen är väll "bensinmotor med avgaskompressor".

Lars finns det med några intressanta förkortningar tex T31A på ditt reggbevis iom överladdat i papperna ?

Jepp! Copy och paste:

T31B MOTORN ÄNDRAD
ORIGINALMOTOR MED TURBOKONVERTERING

Vad betyder T31B? Eller det betyder det som det står efteråt?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top