Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
brevbomb

hej
fan va tråkigt att höra så är det alltid när man ska lämna bort grejjer tycker jag ,vet inte hur jag kan hjälpa dig men ta nya tag du har varit duktig på det

skickar en kram till dig
 
Lämnade du hojen till URM och fick besked om att den borde vara klar inom en vecka och när veckan gått så har de inte ens börjat?
 
hej
fan va tråkigt att höra så är det alltid när man ska lämna bort grejjer tycker jag ,vet inte hur jag kan hjälpa dig men ta nya tag du har varit duktig på det

skickar en kram till dig

när man har planerat precis allt. lack,besiktning etc utefter tiden som är kvar ochså går allt åt helvete (förlåt för att jag svär). för att en kille som sa att den är klar på torsdag/ senast på fredag (urm) men han har inte änns kollat på den. då tappar man liksom glöden på något sätt :död men men allt kan hända 3 veckor kvar senast innan kåporna ska in på lack. så än finns de hopp. så bilder kommer att rulla in etc. har fått allt nu förutom skivorna fram toligt vis i slutet på denhära veckan kommer dom:tummenupp.

kramen värmer såhär i dystra turbo tider :tummenupp

Lämnade du hojen till URM och fick besked om att den borde vara klar inom en vecka och när veckan gått så har de inte ens börjat?

vi kom ditt med hojen i början på förra veckan. han sa att han skulle bli klar torsdag/ senast fredag. men han ringde aldrig så vi trodde han hade tappat bort nummret. så pappa ringde han idag och fråga hur de går med hojen då hade han inte änns börjat med hojen. :huvet (han tänker jag inte rekomendera något mer. han får inte hålla på med något av mina framtida byggen heller)
 
Last edited:
inge ovanligt med URM, är väl för att han har jobb så de räcker..
att du ens får tag i han.
 
inge ovanligt med URM, är väl för att han har jobb så de räcker..
att du ens får tag i han.

de har han säkert, men då ska man inte stå och lova saker heller inför mig(kunden) att den kommer vara klar torsdag/senast fredag heller.. sånt folk tål jag inte:mad: .
 
vi kom ditt med hojen i början på förra veckan. han sa att han skulle bli klar torsdag/ senast fredag. men han ringde aldrig så vi trodde han hade tappat bort nummret. så pappa ringde han idag och fråga hur de går med hojen då hade han inte änns börjat med hojen. :huvet (han tänker jag inte rekomendera något mer. han får inte hålla på med något av mina framtida byggen heller)

Ja! Vissa har inte lågkonjuktur!
Att skita i sina kunder är ju alltid en bra företagsamhet! :brinnerup
Man funderar ju hur folk tänker!
Ryktet blir strålande och man har en kund som aldrig kommer att rekomendera honom, snarare smutskasta!
 
Men dra balla i kattlådan!

de har han säkert, men då ska man inte stå och lova saker heller inför mig(kunden) att den kommer vara klar torsdag/senast fredag heller.. sånt folk tål jag inte:mad: .

Här har jag följt ditt bygge under en låååång tid nu. Har ju inte så mycket at bidra med så mitt stöd har skett i det tysta.

Man sitter och hoppas man ska bli frånåkt av dig en vacker dag till sommaren men så kommer det som ett slag i magen! Blir inte skiten klar (ursäkta uttrycket, det har inget med din hoj att göra)?!?!

Det osar konsumenträtt i det här ärendet. Finns det ingen annan än URM som kan göra jobbet?

Jag skulle nog gå bärsärkargång om jag fått det beskedet!

Ps. vad härligt att det finns andra vuxna karlar som kan dela ut kramar annat än i idrottsimiterande sysselsättningar så som fotboll.

Här kommer ännu en kram!
 
Ballt bygge!

Men jag ser inte riktigt problemet angående URM? Om allt annat hänger på avgassystemet så bygg ett i rostfritt eller bygg om original så bänkar du och får köra den här sommaren. Det i titan kan man ju bygga nästa säsong isf.

/J
 
Om jag fattat rätt är det väl bara en mellanbit från turbon till ditt slipon du saknar????Borde väl va rätt snabbt ihopsatt för ett proffs.:va
 
Jag kan heller inte fatta denna otroligt dåliga "sporthoj. com" mentaliteten som dyker upp lite här och där

Vi som håller på i denna branch här i sverige är offtast glada amatörer
även om en del har reggade företag och andra inte

Visst finns det tillfällen då kunder kommer ikläm men om det handlar om nån vecka hit eller dit varför hänga ut folk på forum och kalla dom idioter

Det gynnar ju knappast framtida affärskontakter

Sen hör ju till saken att många av vi som håller på känner faktiskt varandra
( jag känner inte URM)

Men sånt gör ju snarare att snacket går bland oss hantverkare om olika kunder


Håller man på i hobbybrancher så får man antigen lära sig göra jobben själv

(dyra läropengar) eller hoppas på att få hjälp av människor som faktiskt gör sitt bästa för att hjälpa

:yoparty :tummenupp
 
Jag kan heller inte fatta denna otroligt dåliga "sporthoj. com" mentaliteten som dyker upp lite här och där

Vi som håller på i denna branch här i sverige är offtast glada amatörer
även om en del har reggade företag och andra inte

Visst finns det tillfällen då kunder kommer ikläm men om det handlar om nån vecka hit eller dit varför hänga ut folk på forum och kalla dom idioter

Det gynnar ju knappast framtida affärskontakter

Sen hör ju till saken att många av vi som håller på känner faktiskt varandra
( jag känner inte URM)

Men sånt gör ju snarare att snacket går bland oss hantverkare om olika kunder


Håller man på i hobbybrancher så får man antigen lära sig göra jobben själv

(dyra läropengar) eller hoppas på att få hjälp av människor som faktiskt gör sitt bästa för att hjälpa

:yoparty :tummenupp
MMMM,håller med faktiskt.Lite väl många som hänger ut företag med namn i "självdömda" mål.Om nu urm fick tidsnöd på nåt vis(vilket d verkar som) så kan man ju förstå varför en hoj blir bortprioriterad när man tittar ut genom fönstret i stödetrakten:) Typ en meter snö(minst).Har själv stått besviken många ggr när man rejsade o det va tävling om en vecka o min motortrimmare hade lovat att det KANSKE fanns en chans att få t.ex toppen till mitten på veckan så man kunde plocka ihop o köra.För att sen få höra att det inte blev så för att nån för mig oviktig rödfräs till prostockeuropamästare skulle få sina bitar i tid.:D Men ett KANSKE är inte ett löfte.Nu vet ju inte jag vad urm sa till dig när du lämnade hojen,o jag förstår att du är besviken.Men om en sån baggis sätter stopp för att kunna köra på HELA SOMMAREN så förstår jag inte ens hur du kommit så långt som du gjort.Anlitar man ett 20-tal leverantörer så lär man inte RÄKNA MED att ens 6-7 stycken klarar att LOVA deadlines.Ryck upp dig nu o fortsätt ditt fina arbete istället mannen:tummenupp
 
Ja! Vissa har inte lågkonjuktur!
Att skita i sina kunder är ju alltid en bra företagsamhet! :brinnerup
Man funderar ju hur folk tänker!
Ryktet blir strålande och man har en kund som aldrig kommer att rekomendera honom, snarare smutskasta!


jag smutskastar ingen utan säger som de är. helt enkelt.( vill inte bli missförståd på något sätt). utan om man är ett litet/stort företag så tycker jag att man ska visa stolthet i de man håller på med. kunderna är ju dom som gör att man kan få lön i slutet på månaden. så de gäller att hålla tider,bra priser och sist men inte minst ha en hög standard på jobben:tummenupp. mvh johan

Här har jag följt ditt bygge under en låååång tid nu. Har ju inte så mycket at bidra med så mitt stöd har skett i det tysta.

Man sitter och hoppas man ska bli frånåkt av dig en vacker dag till sommaren men så kommer det som ett slag i magen! Blir inte skiten klar (ursäkta uttrycket, det har inget med din hoj att göra)?!?!

Det osar konsumenträtt i det här ärendet. Finns det ingen annan än URM som kan göra jobbet?

Jag skulle nog gå bärsärkargång om jag fått det beskedet!

Ps. vad härligt att det finns andra vuxna karlar som kan dela ut kramar annat än i idrottsimiterande sysselsättningar så som fotboll.

Här kommer ännu en kram!

de handlar nog inte om att han inte klarar va jobbet utan han hade väl helt enkelt glömt bort hur mycket han hade och göra just den veckan, jag vet inte, men men nu är de bara och sitta och vänta på att han ringer. på helgerna kan man ju jobba 48 timmar i sträck på hojen så jag ska göra ett tappert försök att hinna klar den.(va så upprörd i går). men efter lite funderade och omplanerande så ska de nog gå ;)

Ballt bygge!

Men jag ser inte riktigt problemet angående URM? Om allt annat hänger på avgassystemet så bygg ett i rostfritt eller bygg om original så bänkar du och får köra den här sommaren. Det i titan kan man ju bygga nästa säsong isf.

/J

vist kan jag göra de men har inge matrial till att göra en fläns i rostfritt, ( va så upprörd igår. dålig dag på jobbet etc) de är bara och vänta tills den blir klar.sedan får man planera dagarna/kvällarna efter förhållandena.

Om jag fattat rätt är det väl bara en mellanbit från turbon till ditt slipon du saknar????Borde väl va rätt snabbt ihopsatt för ett proffs.:va

vet ej hur svårt de är eller hur lång tid de tar.

Jag kan heller inte fatta denna otroligt dåliga "sporthoj. com" mentaliteten som dyker upp lite här och där

Vi som håller på i denna branch här i sverige är offtast glada amatörer
även om en del har reggade företag och andra inte

Visst finns det tillfällen då kunder kommer ikläm men om det handlar om nån vecka hit eller dit varför hänga ut folk på forum och kalla dom idioter

Det gynnar ju knappast framtida affärskontakter

Sen hör ju till saken att många av vi som håller på känner faktiskt varandra
( jag känner inte URM)

Men sånt gör ju snarare att snacket går bland oss hantverkare om olika kunder


Håller man på i hobbybrancher så får man antigen lära sig göra jobben själv

(dyra läropengar) eller hoppas på att få hjälp av människor som faktiskt gör sitt bästa för att hjälpa

:yoparty :tummenupp

visst är de så. han är väldigt duktig på de han håller på med, men han kunde ju ha ringt och sakt att han inte hinner,

MMMM,håller med faktiskt.Lite väl många som hänger ut företag med namn i "självdömda" mål.Om nu urm fick tidsnöd på nåt vis(vilket d verkar som) så kan man ju förstå varför en hoj blir bortprioriterad när man tittar ut genom fönstret i stödetrakten:) Typ en meter snö(minst).Har själv stått besviken många ggr när man rejsade o det va tävling om en vecka o min motortrimmare hade lovat att det KANSKE fanns en chans att få t.ex toppen till mitten på veckan så man kunde plocka ihop o köra.För att sen få höra att det inte blev så för att nån för mig oviktig rödfräs till prostockeuropamästare skulle få sina bitar i tid.:D Men ett KANSKE är inte ett löfte.Nu vet ju inte jag vad urm sa till dig när du lämnade hojen,o jag förstår att du är besviken.Men om en sån baggis sätter stopp för att kunna köra på HELA SOMMAREN så förstår jag inte ens hur du kommit så långt som du gjort.Anlitar man ett 20-tal leverantörer så lär man inte RÄKNA MED att ens 6-7 stycken klarar att LOVA deadlines.Ryck upp dig nu o fortsätt ditt fina arbete istället mannen:tummenupp


självklart kommer jag och köra i sommar de är bara frågan om när. de är kabeldragning/lödning kvar att göra, besikting. lackering etc. allt tar ju sin lila tid, men men de är bara bita ihop och visa att man kommer klara de :tummenupp
 
Last edited:
Hur går det? Vad händer?? Hört nått från URM?
 
Kunder..........

Jag kan heller inte fatta denna otroligt dåliga "sporthoj. com" mentaliteten som dyker upp lite här och där


Jag håller med dig, ett jävla gnäll imellanåt!:gnissla

Håller man på med specialgrejer och behöver hjälp imellanåt, behöver proffshjälp utav någon, så har ju PROFFSET "hjälpen" säkert många kunder, trogna kunder, kunniga kunder, gnälliga kunder, nya kunder, fasta kunder, bra betalande kunder och kunder som ej betalat!
Är det proffset levebröd, så jobbar han säkert sina modiga 40 timmar i veckan. Behöver andas på helgen. Kommer stamkund in och behöver hjälp akkut får man nog räkna med att man som ny kund flyttas tillbaka i kön ett hack, de är bara att ligga i och skapa sig ett gott kundryckte ochså!

Under mina år i dragracingen där våra leverantörer var verksamma i USA var det inte enkelt att få hjälp utav "proffsen", som liten kund blev man ofta flyttad ett hack bakåt när det stora Race-Teamen ordrade lite akutgrejer. I Skandinavien var det då viktigt att finna en kontakt i USA som hjälpte flera utav oss och på så sätt blev en större kund än vi själva kunde bli.
Efter några år i branschen blev man en etablerad kund och fick sin ranking höjd i kundregistren!

Så det är bara att gilla läget och ha med det i sin planerig! Så får man svära för sig själv lite i garaget. Toyman.

Själv e bäste dräng??? Tror inte alltid på det!
 
Jag kan heller inte fatta denna otroligt dåliga "sporthoj. com" mentaliteten som dyker upp lite här och där


Jag håller med dig, ett jävla gnäll imellanåt!:gnissla

Håller man på med specialgrejer och behöver hjälp imellanåt, behöver proffshjälp utav någon, så har ju PROFFSET "hjälpen" säkert många kunder, trogna kunder, kunniga kunder, gnälliga kunder, nya kunder, fasta kunder, bra betalande kunder och kunder som ej betalat!
Är det proffset levebröd, så jobbar han säkert sina modiga 40 timmar i veckan. Behöver andas på helgen. Kommer stamkund in och behöver hjälp akkut får man nog räkna med att man som ny kund flyttas tillbaka i kön ett hack, de är bara att ligga i och skapa sig ett gott kundryckte ochså!

Under mina år i dragracingen där våra leverantörer var verksamma i USA var det inte enkelt att få hjälp utav "proffsen", som liten kund blev man ofta flyttad ett hack bakåt när det stora Race-Teamen ordrade lite akutgrejer. I Skandinavien var det då viktigt att finna en kontakt i USA som hjälpte flera utav oss och på så sätt blev en större kund än vi själva kunde bli.
Efter några år i branschen blev man en etablerad kund och fick sin ranking höjd i kundregistren!

Så det är bara att gilla läget och ha med det i sin planerig! Så får man svära för sig själv lite i garaget. Toyman.

Själv e bäste dräng??? Tror inte alltid på det!

Håller med 110%. I dessa kretsar så finns det "proffs" och utav de är
det en liten del som verkiligen är någonting alldeles extra (tex MCX, URM,Mr Aspenryd, Primoto, Andesson Turbo, SpoonValley som exempel,det finns mer såklart). Som ny eller liten kund får man snällt "ställa sig i kö" hos dessa "superproffs". Håller dock oxå med om att URM borde ha ringt när det blev en försening. Tyvärr så är det dock ofta så att en del (av min egen erfarenhet) av dessa tekniska konstnärer inte är de bästa administratörerna,planerarna och handha kundkontakter...
Så bit ihop, saker och ting har en egendomlig förmoga att ordna sig....:tummenupp
 
Jag kan heller inte fatta denna otroligt dåliga "sporthoj. com" mentaliteten som dyker upp lite här och där


Jag håller med dig, ett jävla gnäll imellanåt!:gnissla

Håller man på med specialgrejer och behöver hjälp imellanåt, behöver proffshjälp utav någon, så har ju PROFFSET "hjälpen" säkert många kunder, trogna kunder, kunniga kunder, gnälliga kunder, nya kunder, fasta kunder, bra betalande kunder och kunder som ej betalat!
Är det proffset levebröd, så jobbar han säkert sina modiga 40 timmar i veckan. Behöver andas på helgen. Kommer stamkund in och behöver hjälp akkut får man nog räkna med att man som ny kund flyttas tillbaka i kön ett hack, de är bara att ligga i och skapa sig ett gott kundryckte ochså!

Under mina år i dragracingen där våra leverantörer var verksamma i USA var det inte enkelt att få hjälp utav "proffsen", som liten kund blev man ofta flyttad ett hack bakåt när det stora Race-Teamen ordrade lite akutgrejer. I Skandinavien var det då viktigt att finna en kontakt i USA som hjälpte flera utav oss och på så sätt blev en större kund än vi själva kunde bli.
Efter några år i branschen blev man en etablerad kund och fick sin ranking höjd i kundregistren!

Så det är bara att gilla läget och ha med det i sin planerig! Så får man svära för sig själv lite i garaget. Toyman.

Själv e bäste dräng??? Tror inte alltid på det!

jo men ändå,, lixom inte första gången de händer. de är väl bättre o ta i lite då man vet att sånt förekommer,, om nån säger 3 veckor till mig som är expert och gör the top of the line prylar så säger jag inte nej, ringer denne efter 1 vecka om han hunnit så är man mer än tacksam. de ger bättre rykte garanterat.


Jag kan heller inte fatta denna otroligt dåliga "sporthoj. com" mentaliteten som dyker upp lite här och där. trådkapning. :rolleyes:
känns som tråden spårar ur i sann sporthojanda ochså.
nog med snack, vi vet alla vad vi menar.
 
Last edited:
Otroligt fint bygge det här :yoparty :yoparty
Keep it up:tummenupp :tummenupp
Ska bli kul att följa fortsättningen och speciellt hur det går med besiktningen då jag oxå har en 99a uttagen 990531... Kanske blir så om det går bra att
"mäster" Erik får skriva ut mer effekt kvitton ...:hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top