hayabusa turbo spørsmål:)

gsxr1100

black devil
Gick med
12 Jul 2007
Ort
norge sarpsborg(nær svinesund)
Hoj
hayabusa turbo2000 suzuki gsxr1100
hei

har en 2000 modell hayabusa med turbo:yoparty ,er fra mr turbo opprinnelig.settet har ikke intercooler .sykkelen kjøres på 98 blyfri,vel til problemet. sykkelen begynner å gå for fett ,rikt ,surner ved by kjøring. blir dette problemet løst ved montering av intercooler?takker for kloke svar:)

mvh
 
Skulle tro att det är något med tryckregleringen som inte fungerar som det skall.
Vad kör du med för bränsletrycksregulator?

Jag har moddat min malpassi tryckregulator (iofs förgasare) med en extra packning bakom membranet för att få mer volym, då försvann mina problem, och det var precis som du beskriver.

AnderssonTurbo vet garanterat exakt hur modden ska gå till, han stämmer nog in snart.

Lycka till / Jonas
 
Skulle tro att det är något med tryckregleringen som inte fungerar som det skall.
Vad kör du med för bränsletrycksregulator?

Jag har moddat min malpassi tryckregulator (iofs förgasare) med en extra packning bakom membranet för att få mer volym, då försvann mina problem, och det var precis som du beskriver.

AnderssonTurbo vet garanterat exakt hur modden ska gå till, han stämmer nog in snart.

Lycka till / Jonas

hei
okey det er mulig det som er problemet,er en mr turbo regulator
kansje jeg skal bestille en ny en:tummenupp fra big cc feks:)
du hadde samme problem på din ja ,må dra på saftig så er den den ok en stund til det blir rolig by kjøring så dukker det opp igjen.jaklig irriternde..
lurte en stund på om problemet kom pga air sensor står i plenum..
takker for svar:)
 
hei
okey det er mulig det som er problemet,er en mr turbo regulator
kansje jeg skal bestille en ny en:tummenupp fra big cc feks:)
du hadde samme problem på din ja ,må dra på saftig så er den den ok en stund til det blir rolig by kjøring så dukker det opp igjen.jaklig irriternde..
lurte en stund på om problemet kom pga air sensor står i plenum..
takker for svar:)



Hej , Tyvär står inte Mr turbo så högt i kurs

Rätt gammelmodiga komponenter men men

1 Montera stora spridare ( exempel Volvo V70 GRÖNA )

2 Montera en LINJÄR bränsletrycksregulator

3 Montera Pc3 med Hub och mapsensor ( anrikningskurvan går att skriva utan bänkning) som funkar mycket bättre än MR turbo upplägget

Sen är ju bänkning nästan ett måste för att få bästa gång

Intercooler = helt klart att föredra samt kompsänkning ( 2mm spacer )

Tempsensorn i plenumet ersätter du med 2000 ohm motstånd


Detta recept tar dig till 300++ hk med rejält förbättrad funktion



Ps Mr turbos Wastegate kan komma att börja bråka nu när allt annat funkar som det ska



Peter
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top