Hayabusa-tråden

Jag har gått och suktat efter en busa en längre tid, och nu när det går att få en vettig försäkring (under 20´000kr) så tänkte jag slå till.
Vill gärna ha förslag på väskor som passar till en -08, det blir oftast någon/några långfärder per år och då vore det kanon om både jag och tjejen kan få med oss lite kläder. Tankväska har jag, ska bara köpa ett nytt tankskydd (bagster).
Har hittat dessa dyrgripar:
http://www.corbin.com/suzuki/sgsx13r8bag.shtml
Annars så verkar det inte finnas så många alternativ som är gjorda för just busan.
Har ni några produkter ni kan tipsa om??
 
Eftersom det ser för dj--ligt ut med väskor på en Busa och du kommer att bli stämd av Suzuki om du kör med väskor kan du köra med vad som helst, från Biltemas till dyrare märken. Såvida du inte tycker att Corbin-väskorna förhöjer hojens utseende :)
 
Åh tusan, är det därför ingen har väskor till busan....rädda att bli stämda :D
Vet inte om jag tycker att corbine väskorna föbättrar utseendet på hojen men de är definitivt snyggare än sissybaren som också finns med på samma sida, monterar man på en sådan så tycker jag absolut man ska bli stämd :tummenupp

Skämt å sido, har letat överallt på internet efter bilder på en busa med väskor men endast funnit TVÅ. Dessa corbine som är integrerade och en enklare modell av samma märke som jag tyckte var rätt så fula.
Priset på de båda är inte så upphetsande då det bara är 23,3l styck, men vad är alternativet om man skall åka två??
 
Corbinväskorna är säkert väldigt bra och har man en svart Busa och svarta väskor kanske det inte ser så Cadillac-fläskigt ut som på bilden med orange väskor. Jag var inne på att köpa dessa väskor 2008 men fegade ur :D Det finns så många andra bra lösningar som inte ser lika touringaktiga ut, men det är enklare för mig som inte har passagerare. Du kanske kan köpa en hoj till tjejen också eller låta henne få ta över den du har :)
 
Hon har redan hoj men håller fortfarande på med kortet så hon får nog vackert sitta bakom denna semester med. Jo visst ser det lite touringaktigt ut med väskorna men jag vill ju gärna köra (snabb) touring :yoparty
Hojen jag har nu är det absolut inga fel på förutom att jag vill ha lite mer kräm i spisen och busan har jag länge tyckt är snygg och om den då även går som ett skållat troll så är ju inte det negativt heller :tummenupp

Så corbine väskor och en bagstertankväska får det bli då, (någon kommer att få sluta ta med så mycket kläder på semestern :D)
 
Det blir säkert bra, liiite sugen på väskorna är jag fortfarande för det är jättepraktiskt med hårda väskor och de går ju att häkta av på Ringen. Du får rapportera hur det blev sedan.
 
Finns andra väskor.. C-S-M på hayabusa.nu har till sin och det finns fler som har väskor..
Kommer däremot inte ihåg vad det är för märke på dom..

Men det är som Sydney säger... Det ser för djävligt ut... :hihi

Finns ju nåt nöt på blocket som säljer corbinväskor..
Tror han har haft annons ute i typ 2 år eller nåt...
 
Så corbine väskor och en bagstertankväska får det bli då, (någon kommer att få sluta ta med så mycket kläder på semestern :D)

De där väskorna var nog bland det fulaste jag sett men men smaken är som arschlet. :D

Som GIVI-frälst tycker jag du skall kika på SW Motechs prylar och hänga på giviväskor på sidan istället. V46 har jag som toppbox och den rymmer grymt mycket. Kombinerar man den med Givis hårda sidoväskor klarar du fet europatouring utan packproblem. (ca 150 liter totalt utrymme)

SW Motech

Quicklock får man av snabbt när man inte behöver väskorna på.

Quicklock

Ava importerar SW Motechprylar så hör med dem. :)
 
Tack för råden grabbar!! Givi väskorna såg inte alls så tokigt ut, mer packutrymme och mindre pengar :tummenupp
Vi får se hur det går, har inte skaffat hojen ännu, nästa måndag HOPPAS jag om den fortfarande är kvar.
 
Kör med mjuka väskor från Oxford.

visabild.php
 
kamkedja

Hej!
Någon som bytt kamkejda på sin busa av dom första årsmodellerna?
eller vet vilken kedja som sitter i original fabrikat beteckning...?

Har nämligen bytt min kedja och köpte en "heavy duty" från ett företag och blev aningen förvånad då den gamla var exakt lika , DID med samma beteckningar på länkarna :confused:

Försöker bringa lite klarhet
 
Hej!
Någon som bytt kamkejda på sin busa av dom första årsmodellerna?
eller vet vilken kedja som sitter i original fabrikat beteckning...?

Har nämligen bytt min kedja och köpte en "heavy duty" från ett företag och blev aningen förvånad då den gamla var exakt lika , DID med samma beteckningar på länkarna :confused:

Försöker bringa lite klarhet

Slet ner toppen och ut med kedjan och kollade.. bara för dig... :fakta


:hihi

DID 4 SDH har jag för mig det stog..
Kan kolla igen om du vill.. Har den i en påse..
Följde med nya toppen nämligen så jag är inte hundra på att den är orginal men troligtvis..
 
Slet ner toppen och ut med kedjan och kollade.. bara för dig... :fakta


:hihi

DID 4 SDH har jag för mig det stog..
Kan kolla igen om du vill.. Har den i en påse..
Följde med nya toppen nämligen så jag är inte hundra på att den är orginal men troligtvis..

Hehe..tack för besväret med toppen :krama
Det står så på mina båda också...
Min slutsats blir då att

1. Du fick en heavy duty kedja med nya toppen och jag hade redan en i min motor samt att jag köpt en ny som är identisk.

2. Något företag säljer original kamkedjor och kallar dem "heavy duty" :gnissla

hrrm undrar vilket alternativ som är mest troligt :confused:
 
Hehe..tack för besväret med toppen :krama
Det står så på mina båda också...
Min slutsats blir då att

1. Du fick en heavy duty kedja med nya toppen och jag hade redan en i min motor samt att jag köpt en ny som är identisk.

2. Något företag säljer original kamkedjor och kallar dem "heavy duty" :gnissla

hrrm undrar vilket alternativ som är mest troligt :confused:

Samtidigt, spelar det någon större roll om du inte satt i ventilfjädrar
från framvagnen på en Scania?
Orginalkedjan är väl inte så dålig? Min har då hållt i 4k mil..



Måste passa på och fråga...
Jag får ett rätt "skojsigt" oljud från kopplingen när motorn är igång, neutralen i och kopplingen utsläppt... Trycker jag in kopplingen så tystar det direkt.. Samtidigt så försvinner vibrationer som påminner om nåt som ligger och slår...
Däremot om jag kör så är det inga oljud och inga vibrationer...
Nån som har ett uppslag?
 
Samtidigt, spelar det någon större roll om du inte satt i ventilfjädrar
från framvagnen på en Scania?
Orginalkedjan är väl inte så dålig? Min har då hållt i 4k mil..



Måste passa på och fråga...
Jag får ett rätt "skojsigt" oljud från kopplingen när motorn är igång, neutralen i och kopplingen utsläppt... Trycker jag in kopplingen så tystar det direkt.. Samtidigt så försvinner vibrationer som påminner om nåt som ligger och slår...
Däremot om jag kör så är det inga oljud och inga vibrationer...
Nån som har ett uppslag?



Det är ju just dåliga dom är ...
Det spelar mig inte så stor roll eftersom jag numera har en ny kedaj i men valde en heavyduty just på grund av att kedjetypen är sämre än roller kedja och då vill man ju ha en sådan som man beställt å inte original. Har frågat företaget men får bara konstiga svar:näsblod

det blir ju lite som att beställa en mjukglass och få en piggelin med motiveringen att det är ju en glass ät för faan!! å tig...

Ducati koppling= ingen olja i motorn :D
bäst att kolla upp det finns ju en massa skrammelgrejor i kopplingen med lockup funktionen som het kandidat till problem..
 
Det är ju just dåliga dom är ...
Det spelar mig inte så stor roll eftersom jag numera har en ny kedaj i men valde en heavyduty just på grund av att kedjetypen är sämre än roller kedja och då vill man ju ha en sådan som man beställt å inte original. Har frågat företaget men får bara konstiga svar:näsblod

det blir ju lite som att beställa en mjukglass och få en piggelin med motiveringen att det är ju en glass ät för faan!! å tig...

Ducati koppling= ingen olja i motorn :D
bäst att kolla upp det finns ju en massa skrammelgrejor i kopplingen med lockup funktionen som het kandidat till problem..

Jahapp... där ser man... Nåja, ska också byta till en ny kedja när toppen ska bytas.. Insugsventil som käkat in sig i toppen troligtvis..
Går som om throttlarna står hel galet..

Olja finns det massor av... 4.3L för att vara någorlunda exakt.. :D
Lockupen är bortplockad, fundrar på om det är så att mutterhelvetet
som håller hela korgen har gängat upp sig... :(
Enda anledningen jag kan komma på till att det kan skramla där...
 
Jaaa, hojen var kvar!! Den är numera parkerad i mitt garage :tummenupp

Väskor är beställda, blev hårda packväskor på 36l/st, ska köpa ett bagster tankskydd också då jag har kvar väskan från VFRen.

Är det många som byter ut kåpglaset? Tänkte mer på funktion än kosmetiskt. Orginalet är helt ok i 120km/h men när det går lite snabbare så går det inte att gömma sig, vill inte gärna ligga som en märla på tanken.

Någon som har ett bra tips om hur man kan förbättra sittställningen för passageraren? Plockade bort kåporna och tittade på fotpinnarna, det blir på tok för avancerat att ändra där, så jag tänkte först och främst på sadeln. Vet att det finns bagster sadlar men det blir till nästa år i sådana fall. Någon som provat något???
 
Jaaa, hojen var kvar!! Den är numera parkerad i mitt garage :tummenupp

Väskor är beställda, blev hårda packväskor på 36l/st, ska köpa ett bagster tankskydd också då jag har kvar väskan från VFRen.

Är det många som byter ut kåpglaset? Tänkte mer på funktion än kosmetiskt. Orginalet är helt ok i 120km/h men när det går lite snabbare så går det inte att gömma sig, vill inte gärna ligga som en märla på tanken.

Någon som har ett bra tips om hur man kan förbättra sittställningen för passageraren? Plockade bort kåporna och tittade på fotpinnarna, det blir på tok för avancerat att ändra där, så jag tänkte först och främst på sadeln. Vet att det finns bagster sadlar men det blir till nästa år i sådana fall. Någon som provat något???

En får gratinera! :D

Kåpglaset byts nog ut av alla faktiskt..
En DB kåpa gör att "touringfarten" ökas till 150-170.
Rekommenderas varmt! Är den inte höjd bak så kan jag rekommendera det med. Hojen blir mycket mer lättsvängd..
43 drev bak är heller inte fel om man vill ha en lite mer lättaccad hoj..

Vad är det som gör att du vill modda passagerarpinnarna??
 
En får gratinera! :D

Kåpglaset byts nog ut av alla faktiskt..
En DB kåpa gör att "touringfarten" ökas till 150-170.
Rekommenderas varmt! Är den inte höjd bak så kan jag rekommendera det med. Hojen blir mycket mer lättsvängd..
43 drev bak är heller inte fel om man vill ha en lite mer lättaccad hoj..

Vad är det som gör att du vill modda passagerarpinnarna??

Tack tack!! :)

Jag har fått den uppfattningen att de flesta byter ut kåpan.
Höjd bak?? Hur gör man då???
Nja omdrevning känns inte aktuellt på ett bra tag, skulle kunna köra på "C mode" ett bra tag känns det som :tummenupp
Mer lättsvängd??? Jag är en fegis i kurvor men med denna känns det som om med rätt kurva kan jag få knäskrap :yoparty Kanske ska satsa på att få ner armbågen med då :rolleyes:

Någon jäkel hade plockat ur hela verktygs påsen, någon som skulle kunna redovisa vad den innehåller så jag kan plocka ihop en egen?
 
Jag skaffade en TRE-mod igår för att försöka få bort den ryckiga gången på lågvarv, men hojen gick som en påse skit med den inkopplad. Ryckte som fan och gick bara på fullgas, tomgången var helt väck.:gnissla

Vad kan detta bero på? Den var färdigkontakterad och vad jag kunde se så fanns det bara en sådan kontakt i elhärvan så jag borde inte ha kunnat satt den fel.

Har det något att göra med att jag har en powercommander på hojen?

Hilfe bitte!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top