Hayabusa-tråden

Faen, det är ju så man blir lite rörd.... En likadan som min... Trodde jag nästan var ensam om den färgen... :)
:tummenupp
 
Ja, det är inte ofta man ser en sån här gammal pärla när man är ute och kör. Jag såg en på Mantorp som kördes i någon Sportsmanklass men annars är det tunnt.

Ingen risk att man tappar bort den på parkeringen i alla fall...
 
Busa ECU editor
Detta kanske har varit uppe förut, finns både till Gen 1 och 2 Busa. programvaran är Freeware och PC-interfacet kostar inte mycket för att slippa krångla själv.

http://www.boostbysmith.com/ecugen2.html
http://www.boostbysmith.com/ecu.html

Har ingen Busa själv (ännu).
Men funderar på en till våren.
Att flasha ECU:n är det första jag skall göra.
Man slipper ju skaffa Power commander & TRE mm.
Är ju alltid bättre att ändra i styrboxen istället för att ha ett piggyback
system.
Har beställt hem grejer för att tillverka interfacen själv.
Kan eventuellt tänka mig att tillverka dessa för andra till en kostnad runt
1000kr för 02-07. & 1200kr för 08- + frakt.
 
Last edited:
Försäkring

Bytte idag från IF till Länsförsäkringar http://www.suzukimcforsakring.se/

Kostnaden per år är densamma, knappt 7000 kr, men nu är hojen hel/hel i s f halv/halv-försäkrad :) Självrisken är 5000 kr för Busan genom att den inte klassas som R-hoj, för dessa är självrisken 25000 kr :skrämd
 
Last edited:
Gasapå bekymmer

Har märkt vid ett par tillfällen att vid växling 5-6 och nära nog rött på varvräknaren så är motorn död då jag drar på efter att ha lagt i 6an :confused:
efter att jag släppt gasen så går den igen utan problem.
Känns som bränsle problem någon haft liknande lustifikation ?
 
Har märkt vid ett par tillfällen att vid växling 5-6 och nära nog rött på varvräknaren så är motorn död då jag drar på efter att ha lagt i 6an :confused:
efter att jag släppt gasen så går den igen utan problem.
Känns som bränsle problem någon haft liknande lustifikation ?

Är väl "spärrad" på 6-an och ca 300 kmh som du borde ha om du varvar rött på 5-an:D
 
Är väl "spärrad" på 6-an och ca 300 kmh som du borde ha om du varvar rött på 5-an:D

neee -99 no limits
verkar vara nåt bajs i tanken eller så har fått problemet på andra växlar vid högt varvtal får ta och riva ur pumpkonsolen i tanken då vintern är i antågande


:tummenupp
 
Last edited:
kåpor

Någon som vet vart man kan få tag i enstaka kåpor? Har en 02:a med den grå/blå färgsättningen (den som liknar redbull färgerna) och som har vält från sidostödet och repats på ena sidan :huvet... Tråkigt minst sagt! Vet någon vart man får tag i enstaka kåpor och inte behöver köpa till hela hojjen?
eller kanske ska man gå till en lackfirma och se vad dom tar för att fixa till det.. isf, vet någon vart man kan få tag i färgkoderna?
 
Färgkoder

Någon som vet vart man kan få tag i enstaka kåpor? Har en 02:a med den grå/blå färgsättningen (den som liknar redbull färgerna) och som har vält från sidostödet och repats på ena sidan :huvet... Tråkigt minst sagt! Vet någon vart man får tag i enstaka kåpor och inte behöver köpa till hela hojjen?
eller kanske ska man gå till en lackfirma och se vad dom tar för att fixa till det.. isf, vet någon vart man kan få tag i färgkoderna?

När det gäller färg kolla med Din MC Göteborg
Aröds Industriväg 66
422 43 Hisings Backa
Tel.: 031-22 66 13
Fax: 031-22 66 15
E-Mail:suzuki.center@yahoo.seDin MC- Center Göteborg
 
Bytte idag från IF till Länsförsäkringar http://www.suzukimcforsakring.se/

Kostnaden per år är densamma, knappt 7000 kr, men nu är hojen hel/hel i s f halv/halv-försäkrad :) Självrisken är 5000 kr för Busan genom att den inte klassas som R-hoj, för dessa är självrisken 25000 kr :skrämd

Spännande - skall kolla imorgon - sist jag frågade så var det en R hoj = 25 lock - bra koll dom har :mad:. Bra för dig iaf :tummenupp.//R
 
När det gäller färg kolla med Din MC Göteborg
Aröds Industriväg 66
422 43 Hisings Backa
Tel.: 031-22 66 13
Fax: 031-22 66 15
E-Mail:suzuki.center@yahoo.seDin MC- Center Göteborg

tack så mycket, ska höra med dom imorgon, hade varit gött att få reporna lackade så man slipper störa sig på dom..
 
Spännande - skall kolla imorgon - sist jag frågade så var det en R hoj = 25 lock - bra koll dom har :mad:. Bra för dig iaf :tummenupp.//R

Nope.. Har frågat LF och dom är av åsikten att det är en touringmoppe.. :hihi


EDIT: Thyg0d på frugans konto...
 
Nope.. Har frågat LF och dom är av åsikten att det är en touringmoppe.. :hihi


EDIT: Thyg0d på frugans konto...

Nu har jag också frågat hel/hel Folksam 14 000 kr och Suzuki försäkring 16173 kr för hel/hel beror på att man har zonindelning vilket betyder att man kan bo mitt i Sthlm med samma premie :mad::crash:cpparty:kulspruta - spelar ingen roll att man bor i hus, inlåst, stöldskydd, låst osv - bra där :crash. Dock sade LF att det känns fel med denna zonindelning så det kan förändras framöver? Skulle dock tro att om hojen står på gatan mitt i stan en supar kväll så kan man bara gissa/föreställa sig vad som kan hända med stor sannolikhet :rolleyes://R
 
Nu har jag också frågat hel/hel Folksam 14 000 kr och Suzuki försäkring 16173 kr för hel/hel beror på att man har zonindelning vilket betyder att man kan bo mitt i Sthlm med samma premie :mad::crash:cpparty:kulspruta - spelar ingen roll att man bor i hus, inlåst, stöldskydd, låst osv - bra där :crash. Dock sade LF att det känns fel med denna zonindelning så det kan förändras framöver? Skulle dock tro att om hojen står på gatan mitt i stan en supar kväll så kan man bara gissa/föreställa sig vad som kan hända med stor sannolikhet :rolleyes://R

Jojo, men du ska ju vara så häftig och köra 08:a... En annan som
kör en 10 år gammal harv kommer ju undan lite billigare... :D

Det är helt klart dags att se över zonindelningen!
Det är ju samma sak om du bor i Nynäshamn, räknas fortfarande som sthlms innerstad när det gäller stöldrisk...

Kollade precis efter den där PDF:en som fanns på suzukiförsäkring.se
där det stog alla premier...
Den är borta nu...så det kan ju bli jefligt intressant...
 
Har ingen Busa själv (ännu).
Men funderar på en till våren.
Att flasha ECU:n är det första jag skall göra.
Man slipper ju skaffa Power commander & TRE mm.
Är ju alltid bättre att ändra i styrboxen istället för att ha ett piggyback
system.
Har beställt hem grejer för att tillverka interfacen själv.
Kan eventuellt tänka mig att tillverka dessa för andra till en kostnad runt
1000kr för 02-07. & 1200kr för 08- + frakt.


Håller precis på med detta kit , Inte helt plug and play om man säger

En hel del strul men visst verkar det intresant men BARA för dom fasta parametrarna så som varvstopp , tändläge kompensering för stora spridare mm


Att man inte kan mappa i REALTID gör detta system till en ICKE konkurent till

PC3an

Att tro att detta ersätter Pc3an är inte korrekt

Återkommer i ärendet när jag utvärderat i bänken


Peter
 
Håller precis på med detta kit , Inte helt plug and play om man säger

En hel del strul men visst verkar det intresant men BARA för dom fasta parametrarna så som varvstopp , tändläge kompensering för stora spridare mm


Att man inte kan mappa i REALTID gör detta system till en ICKE konkurent till

PC3an

Att tro att detta ersätter Pc3an är inte korrekt

Återkommer i ärendet när jag utvärderat i bänken


Peter

Nej lite datorvana och så får man kanske ha.
Sen att man får vira om två kablar är väl inte hela världen.

Man kan ju snabb flasha och då komma i närheten av realtid.
Men det utvecklas ju hela tiden så möjligheten kommer kanske i
framtiden.
Men du kan ju fortfarande göra mer med ett sådant interface än vad en PC3
kan. Dessutom mycket billigare.

Många som trimmar bilar ändrar ju direkt i ecu:n hur gör de då för att få
det smidigt???
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top