Hayabusa-tråden

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Kanon tips:pannkyss
Kankse var lite otydlig, men med bra kvalitet så menar jag någon som provat en uppsättning och vet att det är bra grejor!
Hade slangar från NBM-hydraulic på Busan, dom tillverkar slangarna om du kommer in med orginal, riktigt bra slangar som används inom racingen.
http://www.nbmhydraulic.com/

Såg nu att du bodde i Karlstad kanske lite lång att åka.:gnissla
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Någon som vet vad -08 Hayabusa levererar för effekt?

Körningen tidigare i tråden visar 175 hk på bakhjulet, är det den officiella siffran?
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Sådär, då fick jag hem min blå-svarta Busa årsmodell -04 igår. 615 mil på mätaren + packväskor & tankväska för 75' (svensksåld). Känns som jag gjort en rätt bra affär! :)
 

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
Försäkra 2 hojar samtidigt

Hej !

Har tänkt köpa nya -08 busan, den vita. Vill samtidigt ha kvar min ''gamla''
-06:a. Hur tusan gör man smartast med försäkringen? Betalar idag hel/hel året runt. Blir lite dyrt att betala hel/hel för båda.
Hoppas ni har ett förslag på lösning. :)

/edgeboy
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Hej !

Har tänkt köpa nya -08 busan, den vita. Vill samtidigt ha kvar min ''gamla''
-06:a. Hur tusan gör man smartast med försäkringen? Betalar idag hel/hel året runt. Blir lite dyrt att betala hel/hel för båda.
Hoppas ni har ett förslag på lösning. :)

/edgeboy


Finns dom som äger två busor och har en i taget påställd. Varför skall du ha kvar den gamla :va - lite tårta på tårta, eller?//R

Kanon tips:pannkyss
Kankse var lite otydlig, men med bra kvalitet så menar jag någon som provat en uppsättning och vet att det är bra grejor!

Hade på min 99:a från http://www.s-racing.se/ - funkar bra och kändes som bra kvalité - dessutom kan du välja färg etc :tummenupp .//R

Sådär, då fick jag hem min blå-svarta Busa årsmodell -04 igår. 615 mil på mätaren + packväskor & tankväska för 75' (svensksåld). Känns som jag gjort en rätt bra affär! :)

Låter vettigt + de "obligatoriska" moddarna - helrör, KN, PC3, avgasreningen bort osv, blir en del pengar men är definitivt värt det :yoparty .//R
 
Last edited:

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
Finns dom som äger två busor och har en i taget påställd. Varför skall du ha kvar den gamla :va - lite tårta på tårta, eller?//R


Vill gärna ha kvar den gamla eftersom jag själv kört in den o gjort all service osv. Så den är i toppskick. Jag vet vad jag har så att säga.
Den ny busan är grym, vore kul med det värsta som finns att tillgå idagens läge:yoparty.

Försäkringen hos folksam är nästan dubbelt upp om man ska ha möjlighet att ställa av o på. Har året runt försäkringen. Den är billigast för mig.
Har hört att man kan få billigare hos något FB om man har fler hojar försäkrade i samma FB. Man får väl börja forska lite!
//Edgeboy
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Låter vettigt + de "obligatoriska" moddarna - helrör, KN, PC3, avgasreningen bort osv, blir en del pengar men är definitivt värt det :yoparty .//R

Japp, lite moddning ska det väl bli. Fast i nuläget ligger fokus på nya ställ & hjälmar ( X 2 då frugan oxå ska ha nytt) så första säsongen lär jag få åka orginal. Man är ju tyvärr inte gjord av pengar. :tomten
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Finns dom som äger två busor och har en i taget påställd. Varför skall du ha kvar den gamla :va - lite tårta på tårta, eller?//R


Vill gärna ha kvar den gamla eftersom jag själv kört in den o gjort all service osv. Så den är i toppskick. Jag vet vad jag har så att säga.
Den ny busan är grym, vore kul med det värsta som finns att tillgå idagens läge:yoparty.

Försäkringen hos folksam är nästan dubbelt upp om man ska ha möjlighet att ställa av o på. Har året runt försäkringen. Den är billigast för mig.
Har hört att man kan få billigare hos något FB om man har fler hojar försäkrade i samma FB. Man får väl börja forska lite!
//Edgeboy

Ok - har bara en 02:a och tycker jag inte får speciellt mycket mera om jag skulle byta till en helt ny :va - därav kommer jag behålla den :tummenupp . Har den moddad med öhlinare bak och framgaffeln skall preppas 08 + alla de obligatoriska grejerna för att få lite fart - möjligtvis blir det ett tre kuggar större drev bak för att få den ännu roligare :D - var väsentlig skillnad på 99:an så den förändringen är guld värd = mera körbar.//R

Japp, lite moddning ska det väl bli. Fast i nuläget ligger fokus på nya ställ & hjälmar ( X 2 då frugan oxå ska ha nytt) så första säsongen lär jag få åka orginal. Man är ju tyvärr inte gjord av pengar. :tomten

Bäst och köpa lite åt gången då så har du allt till sist :) . Kläderna går givetvis först.//R
 
Last edited:

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
Ok - har bara en 02:a och tycker jag inte får speciellt mycket mera om jag skulle byta till en helt ny :va - därav kommer jag behålla den :tummenupp . Har den moddad med öhlinare bak och framgaffeln skall preppas 08 + alla de obligatoriska grejerna för att få lite fart - möjligtvis blir det ett tre kuggar större drev bak för att få den ännu roligare :D - var väsentlig skillnad på 99:an så den förändringen är guld värd = mera körbar.//R


Har kört med 16 fram o 43 bak hela sommaren. Blir läcker o köra. Axar satan:D :yoparty . Man är väl lite hopplös:) , vill ha mer HP. Alternativet till -08 är att göra div. mods på -06:an ,, pcIII, avggassystem, luftburksmoddning, bänkning mm mm. Inte helt gratis det heller :mad:
//Edgeboy
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Ok - har bara en 02:a och tycker jag inte får speciellt mycket mera om jag skulle byta till en helt ny :va - därav kommer jag behålla den :tummenupp . Har den moddad med öhlinare bak och framgaffeln skall preppas 08 + alla de obligatoriska grejerna för att få lite fart - möjligtvis blir det ett tre kuggar större drev bak för att få den ännu roligare :D - var väsentlig skillnad på 99:an så den förändringen är guld värd = mera körbar.//R


Har kört med 16 fram o 43 bak hela sommaren. Blir läcker o köra. Axar satan:D :yoparty . Man är väl lite hopplös:) , vill ha mer HP. Alternativet till -08 är att göra div. mods på -06:an ,, pcIII, avggassystem, luftburksmoddning, bänkning mm mm. Inte helt gratis det heller :mad:
//Edgeboy

Gratis är det definitivt inte eftersom det är ny modell - frågan är om de gamla systemen passar till den nya - grundmodellen är ju samma :va . Hur snabbt kommer eftermarknaden ut med system, filter PC3 osv? Är ju ett snabbare utgångsläge + modsen bör den väl lämna ca 215 - 220 i motorn? Ingenting är gratis och inget får du med dig så det är upplevelserna som räknas :yoparty .//R
 

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
Gratis är det definitivt inte eftersom det är ny modell - frågan är om de gamla systemen passar till den nya - grundmodellen är ju samma :va . Hur snabbt kommer eftermarknaden ut med system, filter PC3 osv? Är ju ett snabbare utgångsläge + modsen bör den väl lämna ca 215 - 220 i motorn? Ingenting är gratis och inget får du med dig så det är upplevelserna som räknas :yoparty .//R

Fler tillverkare är redan ute med helsystem yoshimura,,two brothers,,Muzzy,,Brock m.fl. Svårt o veta vilka delar som passar från 99-07 modellerna. Systemen är nog anpassade till den nya motorn. Mappar finns även till dessa. Öppnare filter typ K&M finns. Har läst en hel del på Hayabusa.org. Kika där! en toppensajt:tummenupp för oss busanister. Visst är man galen som vill ha mer o mer. Det är som du säger. Det är upplevelserna som räknas:yoparty

//E
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Mapparna som ligger "ute" skall man nog ta med en nypa salt. Laddade ner förra sommaren en mapp som skulle "passa" min setup - men hojen gick som en påse s..., kopplade därför ur PC3:an :gnissla eftersom den gick bättre mot lambdan :confused: . Skall dock upp på rullisen nu på våren för att få fram det lilla extra :D .//R
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top