Hayabusa med STOR turbo och 1600 cc!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hittade lite bilder på Big CC Racings turbo-Hayabusa på 1600 kubik. Tänkte jag skulle posta dem... Med en mindre turbo än den på bilderna har hojen gett 540 hästar på hjulet. Nu tyckte de att det var dags för uppdatering med en större turbo. Till samlingsbilden med de olika aggregaten skrev de att de räcker till, från vänster till höger: 380 hk, 480 hk, 580 hk, 630 hk och den sista visste de inte än :hihi Det är alltså den som sitter på nu. Undrar om de siktar på världsrekord?

Bifogat

• bigcc2.jpg
    bigcc2.jpg
    114.1 KB · Visningar: 1,275
  • bigcc1.jpg
    bigcc1.jpg
    119.7 KB · Visningar: 1,579
  • bigcc3.jpg
    bigcc3.jpg
    57 KB · Visningar: 1,384
  • bigcc4.jpg
    bigcc4.jpg
    44.6 KB · Visningar: 1,311
630 HK :Bugar :Bugar :Bugar

Jag som tycker att en modern sporthoj med (bara) 170HK går som fan !!!

Last edited:
burner skrev:
630 HK :Bugar :Bugar :Bugar

Jag som tycker att en modern sporthoj med 170HK går som fan !!!
Men den turbon som skulle klara av att pumpa till 630 hk är bara den näst största på bilden :hihi Storleksmässigt ser den som de ska använda ut att vara mycket mycket större... Den turbon som ligger till höger om snubbens huvud är den gamla (som användes när den gav 540 hk), den till vänster är den nya.

Vad används denna gigantiska turbo till i vanliga fall?
Får vi gissa på spoolupptid lång som en kafferast eller löses detta på nått snillrikt sätt?

Boris JR skrev:
Vad används denna gigantiska turbo till i vanliga fall?
Får vi gissa på spoolupptid lång som en kafferast eller löses detta på nått snillrikt sätt?
Twin-scroll, bb, och lite bra balans så får man fart på ett sånt härk också :yoparty

MEGASNURBO!!! :drool

Edit: Den där kanske klarar RoLLER tempo?
RoLLER, fråga om du får låna den !! :2cool

Last edited:
hur sitter du där bak o kasar mc som har över 600 hp.motor kommer nån stora v8. :confused:

min kompis i finland hade hajabusa 11oo .men dom kom inte över 400 hästar.dubba turbo plus ljuskås. :confused:

kavakungen skrev:
hur sitter du där bak o kasar mc som har över 600 hp.motor kommer nån stora v8. :confused:

min kompis i finland hade hajabusa 11oo .men dom kom inte över 400 hästar.dubba turbo plus ljuskås. :confused:

Kan någon översätta ovanstående två meningar?

kavakungen skrev:

Hur sitter man där bak på en MC med 600 hästar? Motorn kommer från någon stor V8 va?

Min kompis i Finland har en Hayabusa 1300. Men de lyckades inte komma över 400 hästkrafter, trots dubbla turbo och LJUSKÅS!?

Gustav1 skrev:
Hur sitter man där bak på en MC med 600 hästar? Motorn kommer från någon stor V8 va?

Min kompis i Finland har en Hayabusa 1300. Men de lyckades inte komma över 400 hästkrafter, trots dubbla turbo och LJUSKÅS!?

Kan ljuskås vara samma som lustgas?! :confused:

Gustav1 skrev:

Ljuskås=Lustgas?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...