Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Faster skrev:Hur driver dom kompressorn?
Och ännu viktigare. Hur får dom lagret att hålla?
Måste korta hållbarheten väsentligt gentemot turbo...
Eller?
Texten var för lång så läs HÄRPejo skrev:Jag har för mig att det är nån visko-historia... alltså borde det inte vara något problem. Ingen annan som vet på riktigt hur den snurrar ?
Menar du lagom svårkörd som lättkördandersbrink skrev:Oj... vridet maxar ju i princip vid rödmärkningen, lagom svårtkört.
aRWe skrev:Menar du lagom svårkörd som lättkörd
eller
menar du lagom svårkörd som i svårkörd![]()
![]()
![]()
andersbrink skrev:Svårkörd som i svårkörd. Mer vrid ju mer man gasar, normalt är ju vridet rätt plant så att "skjutsen i arslet" är konstant mellan 4k till 10k. Med ett vridmoment som maxar vid maxvarvet blir det ju som att köra en trippel-motoriserad Kawa 750 3-pip tvåtaktare. Å andra sidan är det ju bara att växla när framhjulet lättar - lär bli ett himla växlade tills den lugnat ner sig om man skaftar fullt.
Man måste väl ändå alltid älska alternativa alternativ!! (puh)..Blomquist #14 skrev:Satt och dökikade lite på Blocket och hittade den här.
Rätt coolt att skippa turbomainstreamträsket...![]()
Men wheeliebar? Nja.........
http://www.blocket.se/view/6472229.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0
Den var hårig. Grattis!Rallaren skrev:jag köpte hojen, test kommer när vinter'n är över......
svensson åker turbo.......Fürstenhoff skrev:Har provkört TTS egna demo moppe (Hayabusa med kompressor) för ett par år sedan och kan bara säga att den var über tråkig kontra en turbo Hayabusa oavsett Hayabusan har 300 eller 500hk, som att pissa i östersjön och hoppas att vatten nivån skall stiga!!![]()
En turbo Hayabusa slår en kompressor busa på "fingrarna" alla dagar i veckan, året runt!!![]()
/Fürstenhoff.
Sorry...
/Fürstenhoff.
Spelar väl ingen roll om du sitter på en kompressorBusa eller turboBusa, om du nu skall pissa i Östersjön så tror jag inte vattennivån stiger vilket som.Fürstenhoff skrev:Har provkört TTS egna demo moppe (Hayabusa med kompressor) för ett par år sedan och kan bara säga att den var über tråkig kontra en turbo Hayabusa oavsett Hayabusan har 300 eller 500hk, som att pissa i östersjön och hoppas att vatten nivån skall stiga!!![]()
En turbo Hayabusa slår en kompressor busa på "fingrarna" alla dagar i veckan, året runt!!![]()
/Fürstenhoff.
Sorry...
/Fürstenhoff.
lätt!!Fredde Meck skrev:kompressor är ballare än turbo!
Trevligt med lite annorlunda trimgrejor. Du får skriva och berätta hur den är och köra. Kommer kraften från botten så blir det nog rätt mäktigt vrid.Rallaren skrev:jag köpte hojen, test kommer när vinter'n är över......
Grattulerar till ett spännande bygge, ser fram emot rapport när istiden är över.Rallaren skrev:jag köpte hojen, test kommer när vinter'n är över......
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |