Hayabusa kompressor

Jag tycker det ser ut som det håller sig stabilt mellan 9000 och 11500?
 
Hur driver dom kompressorn?

Och ännu viktigare. Hur får dom lagret att hålla?

Måste korta hållbarheten väsentligt gentemot turbo...

Eller?
 
Faster skrev:
Hur driver dom kompressorn?

Och ännu viktigare. Hur får dom lagret att hålla?

Måste korta hållbarheten väsentligt gentemot turbo...

Eller?


Jag har för mig att det är nån visko-historia... alltså borde det inte vara något problem. Ingen annan som vet på riktigt hur den snurrar ?
 
aRWe skrev:
Menar du lagom svårkörd som lättkörd
eller
menar du lagom svårkörd som i svårkörd :confused: :3freak :hihi

Svårkörd som i svårkörd. Mer vrid ju mer man gasar, normalt är ju vridet rätt plant så att "skjutsen i arslet" är konstant mellan 4k till 10k. Med ett vridmoment som maxar vid maxvarvet blir det ju som att köra en trippel-motoriserad Kawa 750 3-pip tvåtaktare. Å andra sidan är det ju bara att växla när framhjulet lättar - lär bli ett himla växlade tills den lugnat ner sig om man skaftar fullt.
 
andersbrink skrev:
Svårkörd som i svårkörd. Mer vrid ju mer man gasar, normalt är ju vridet rätt plant så att "skjutsen i arslet" är konstant mellan 4k till 10k. Med ett vridmoment som maxar vid maxvarvet blir det ju som att köra en trippel-motoriserad Kawa 750 3-pip tvåtaktare. Å andra sidan är det ju bara att växla när framhjulet lättar - lär bli ett himla växlade tills den lugnat ner sig om man skaftar fullt.

Hmmm. Okey.

Men... effektkurvan är jämn som om man kört en rubank på den. Blir inte det sådär "tråkigt beräkneligt" ? Effektkurvan är ju inte konkav, "som i explosion på slutet", utan jämn ?
 
jag köpte hojen, test kommer när vinter'n är över......
 
Fürstenhoff skrev:
Har provkört TTS egna demo moppe (Hayabusa med kompressor) för ett par år sedan och kan bara säga att den var über tråkig kontra en turbo Hayabusa oavsett Hayabusan har 300 eller 500hk, som att pissa i östersjön och hoppas att vatten nivån skall stiga!! :D

En turbo Hayabusa slår en kompressor busa på "fingrarna" alla dagar i veckan, året runt!! :fatta!

/Fürstenhoff.



Sorry... :rodnar

/Fürstenhoff.
svensson åker turbo....... :yoparty
 
Fürstenhoff skrev:
Har provkört TTS egna demo moppe (Hayabusa med kompressor) för ett par år sedan och kan bara säga att den var über tråkig kontra en turbo Hayabusa oavsett Hayabusan har 300 eller 500hk, som att pissa i östersjön och hoppas att vatten nivån skall stiga!! :D

En turbo Hayabusa slår en kompressor busa på "fingrarna" alla dagar i veckan, året runt!! :fatta!

/Fürstenhoff.



Sorry... :rodnar

/Fürstenhoff.
Spelar väl ingen roll om du sitter på en kompressorBusa eller turboBusa, om du nu skall pissa i Östersjön så tror jag inte vattennivån stiger vilket som. :rolleyes: :lol
 
Rallaren skrev:
jag köpte hojen, test kommer när vinter'n är över......
Trevligt med lite annorlunda trimgrejor. Du får skriva och berätta hur den är och köra. Kommer kraften från botten så blir det nog rätt mäktigt vrid.
Lycka till.
 
Rallaren skrev:
jag köpte hojen, test kommer när vinter'n är över......
Grattulerar till ett spännande bygge, ser fram emot rapport när istiden är över.
Har själv gluttat lite på TTS kompressorsats men har inte det teknikkunnandet att kunna mecka själv, iallafall inte sådana här pryttlar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top