Hayabusa kompressor

Blomquist #14 skrev:
Men wheeliebar? Nja.........[/url]
Hehe, man kan ju fråga sig om den har någon större inverkan :tomten
 
Esquire skrev:
Hehe, man kan ju fråga sig om den har någon större inverkan :tomten
Ja den ser lite vek ut!
Men det blir nog en jävla luftfärd när den far i för fort :D
Tyckte det var kul att nån testade kompressor :tummenupp
 
Blomquist #14 skrev:
Ja den ser lite vek ut!
Men det blir nog en jävla luftfärd när den far i för fort :D
Tyckte det var kul att nån testade kompressor :tummenupp

Läste ett test i FastBikes tror jag de tvar, om just den där kompressorn. En helt linjär effektkurva, från noll till 250 kusar. Absolut körbart :tummenupp

Fast töntig wheeliebar. Fjoll!
 
Varför inte kombinera?

Kompressor som drar upp till turbon nörjar jobba?
 
Blondie skrev:
Varför inte kombinera?

Kompressor som drar upp till turbon nörjar jobba?
Lite overkill möjligen?
Tror det räcker ganska gått med den effekten om kurvan är som Pejo skrev :yoparty
 
Blondie skrev:
Varför inte kombinera?

Kompressor som drar upp till turbon nörjar jobba?

Det lär vara drygt att få plats med allt innanför kåporna. Och med tanke på att ser rätt drygt ut på en opel (hilmersson's) så lär det inte vara lättare på en liten hoj :död Men det vore riktigt brutalt!
 
Dee_cati skrev:
Och med tanke på att ser rätt drygt ut på en opel (hilmersson's) så lär det inte vara lättare på en liten hoj
Drygt och drygt, vad gör man inte för korvmojen?? :hihi
Men tror det skulle vara lite i värsta laget som sagt....
Lär kunna slå rekord i gliringar från besiktningsmannen i alla fall :rofl
 
Dee_cati skrev:
Det lär vara drygt att få plats med allt innanför kåporna. Och med tanke på att ser rätt drygt ut på en opel (hilmersson's) så lär det inte vara lättare på en liten hoj :död Men det vore riktigt brutalt!

Det är ingen skruvkompressor. Det är en ganska nätt annordning, som får plats rätt bra under kåporna. Varför man gjort installationen på det där viset vet jag inte. På den R1000 som visades i FastBikes så var det inte mycket som stack ut utanför.
 
espa skrev:
Varför kompressor när en turbo ger så mycket mer effekt 250 hk är väll inte så jätte imponerande på en överladdad busa. :va

Effekt är ingenting värd utan körbarhet. Inte sagt att en turbo-busa skulle sakna körbarhet men en kompressor lär vara svårslagen när det gäller detta.
 
Last edited:
Vad går ett sånt där kit på? Lär ju iallafall vara dyrare än ett turbokit från Marklund?
 
espa skrev:
Varför kompressor när en turbo ger så mycket mer effekt 250 hk är väll inte så jätte imponerande på en överladdad busa. :va


får oså mer effekt i hela registret :yoparty
 
sEiKo skrev:
Vad går ett sånt där kit på? Lär ju iallafall vara dyrare än ett turbokit från Marklund?

Inte riktigt lika dyrt.
TTS skrev:
Suzuki Hayabusa Motorcycle Supercharger
£2,600.00
superfit1



Suzuki Hayabusa Motorcycle Supercharger
POWER, TORQUE, DRIVABILITY, RELIABILITY
We have developed the ultimate in performance enhancers for the Hayabusa engine. This example is for a road going motorcycle.
We can also fit this system to any Hayabusa engine fitted in a car.
The Supercharger can be fitted to a standard bike with a lower compression ratio and will give an instant 250bhp+ at the rear wheel with a substantial increase in torque. Top end speed should be 210mph with quarter mile times in the 8 seconds.
The price is £2600+vat for the Supercharger conversion with a modified standard exhaust system.
Upgrades of a bigger impeller, race exhaust system, intercooler etc are available at extra cost.

Full fitting service is available from £800+vat
 
Den som stod på Claessons hade 285bhp.Dom håller på med en som ska lämna ca 350bhp om jag inte hört helt fel.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top