hayabusa-06. försäkring?

bib_beer skrev:
2234162 hej, har beställt en ny hayabusa och undrar om nån vet nått billigt bolag. den står på min tjej och hon är 23år. tacksam för svar, :va maila gärna mig på ice_20775@hotmail.com

Det är nog rätt kört kan jag meddela, beroende på var du bor, men räkna med 35-50.000,- /år så är jag nog inte helt fel ute.

Det skulle du nog kollat innan du beställde busen!

ja hon står både som ägare och försäkringstagare.. och det är väl inte en fråga om att kolla upp försäkringen först. först kollar man vilken båge man vill ha, sen hostar man upp pengarna till den och sen medans man väntar på leverans kollar man försäkringar.
men även om, man har råd vill man ju inte betala 20 000kr mer än vad man behöver :rolleyes:

bib_beer skrev:
2234284 ja hon står både som ägare och försäkringstagare.. och det är väl inte en fråga om att kolla upp försäkringen först. först kollar man vilken båge man vill ha, sen hostar man upp pengarna till den och sen medans man väntar på leverans kollar man försäkringar.
men även om, man har råd vill man ju inte betala 20 000kr mer än vad man behöver :rolleyes:

Har hon haft mc-kort länge? Tjejförsäkringar är inte så förmånliga som man kan tro.
Länsförsäkringar har bla. tjejförsäkring. TÄNK PÅ ATT DU SOM KILLE INTE KAN KÖRA HENNES HOJ enligt vissa bolag!!! Kolla noga!

Saxat från Läns

Motorcykelförsäkring för tjejer

Föraren ska vara en kvinna. Skulle så inte vara fallet kan du bli utan ersättning om du råkar ut för en vagnskada. Du och din passagerare måste använda skyddsutrustning avsedd för motorcykelbruk.

Så där är du rätt körd...

Last edited:
blir ingen tjejförsäkring, hon har inte ens tagit mc kort :D men kostade 29670 på trygghansa hel/helår... 14630halv

fan fick ett prisförslag av www.tennant.se bara 307 000hel/år :confused:
finns det inget normalt försäkrings bolag.. hayabusan är ju fan en touring hoj..nästan :D

nä blir nog trygghansa, verkar vara dom enda vettiga..
men förslag tas imot med glädje, måste ju vara fler som har hayabusa.. :7peta

bib_beer skrev:
2237149 fan fick ett prisförslag av www.tennant.se bara 307 000hel/år :confused:
finns det inget normalt försäkrings bolag.. hayabusan är ju fan en touring hoj..nästan :D

hehe..jo tennant är roliga.....verkar som om dom inte vill ha några kunder alls :va När jag letade försäkringar va Tennant alltid 15-30k kr dyrare än övriga bolag...

Ett tips är att kolla lite mindre lokala bolag...går att pruta en hel del där :tummenupp

bib_beer skrev:
2237149 fan fick ett prisförslag av www.tennant.se bara 307 000hel/år :confused:

Trygghansa blir automatiskt dyrast om du inte kör året runt,
dom tar som mest betalt på sommaren, sen mindre på vår och höst och nästan inget på vintern.

Oddjob skrev:
2237188 Trygghansa blir automatiskt dyrast om du inte kör året runt,
dom tar som mest betalt på sommaren, sen mindre på vår och höst och nästan inget på vintern.

Testa IF där kan du ställa av & på som du vill,, jag betalar 19600:- hel/hel på min 03:a +40 samt eget garage. På en säsong blir det runt 7500:-

//Lasse

bib_beer skrev:
2234330 blir ingen tjejförsäkring, hon har inte ens tagit mc kort :D men kostade 29670 på trygghansa hel/helår... 14630halv

varför i helvete ska du försäkra hojen på henne då??? Det blir ju billigare att köpa 10 nya om du skulle krascha....!!

Jo, TEnnant va ju goa i hövvet :D

Omfattning Helförsäkring

Årsmodell 1978
Fabrikat SUZUKI GS 500
Reg.nr. *****

Försäkringspremie: 19 487 kr/år

scubasteve skrev:
2237235 varför i helvete ska du försäkra hojen på henne då??? Det blir ju billigare att köpa 10 nya om du skulle krascha....!!

ska ju självklar försäkra den på henne efter som om att det är hon som står som ägare pga anledning...
och det är oftast 10 000k mer i själv risk om det inte är hon eller hennes sambo som kör mc:n.. SAMBO = JAG :tummenupp

UltraMarine skrev:
2237515 Bäst är väl att fråga bolagen innan man lägger beställningen :confused:

vet man vad man vill ha så behöver man väl inte fråga bolaget först... anledningen till att man jämför olika bolag är ju för man inte vill betala mer än man behöver :tomten

fick ett billigare nu 24000kr hel/helår, och då kan man ställa av motorcykeln om man vill hos länsförsäkringar :tummenupp

bib_beer skrev:
2238927 vet man vad man vill ha så behöver man väl inte fråga bolaget först... anledningen till att man jämför olika bolag är ju för man inte vill betala mer än man behöver :tomten

fick ett billigare nu 24000kr hel/helår, och då kan man ställa av motorcykeln om man vill hos länsförsäkringar :tummenupp

Kolla Folksam har alltid varit billigast på mig.
Betalar 1300 / mån hel/hel för en R1 06, 28 år mc kort 6 år

trygghansa är billiga. där betalar jag 5700/år för min fz från 89. men på övriga bolag får jag ge nämre 30000

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna