Havsörings-premiär imorgon!

Nu har jag nötit säkert 25 timmar ute vid vadholmen utanför kode, och endast fått en för liten havsöring som fick simma hem igen...

Hur i hela världen ska jag få nån??!! Är det morgon/kväll som gäller eller är det lite hursomhelst med tiderna?
Finns det några andra ställen där i krokarna som det finns fisk i?

juha01 skrev:
Nu har jag nötit säkert 25 timmar ute vid vadholmen utanför kode, och endast fått en för liten havsöring som fick simma hem igen...

Hur i hela världen ska jag få nån??!! Är det morgon/kväll som gäller eller är det lite hursomhelst med tiderna?
Finns det några andra ställen där i krokarna som det finns fisk i?
En gång för länge sedan var familjen på semester på västkusten. Vi åkte med på nån anordnad dagstripp ut till nån ö. Jag fick följa med pappa och morbror och fiska medans kvinnfolket badade. På vägen till klippan där vi skulle stå hittade pappa en gammal spinnare som hade legat och blivit ganska vindpinad. Den kunde grabben ha och sätta bort i tången tyckte han. Väl framme så började jag kasta med den...just bland tången. Jag orkade inte kasta så långt på den tiden. Ett par bottennapp senare fick jag napp på riktigt. En fin havsöring på ett par kg (minns inte exakt). Behöver jag säga att varken pappa eller morbror fick ngt. :D

Sensmoral: Ta en gammal skitspinnare och kasta en stund bland tången så får man havsöring. :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman