FreddaGädda
Guest
Min kamera pajade i rätt tid. En månad efter att min 3-åriga tillköpta försäkring slutade gälla. När man öppnar luckan så smattrar den ett par sekunder. Den vill inte filma, utan väljer istället att pipa, blinka och gnälla. Banden trasslas det lite med. Man kan känna varifrån smattret kommer ifrån. Ett litet kugghjul i ena hörnet om man tittar ner där bandet ska sitta.
Nu är frågan:
Borde jag skruva isär aset själv och försöka fixa felet, eller ska jag sälja den på tradera? Ett par hundra borde man ju få för den i alla fall.
Jag är inte helt noob på att skruva sånt här skit. Har bytt display i nyare SonyEricsson och liknande arbeten. Men frågan är ifall jag kan göra nåt åt detta utan utbildning i ämnet och utan reservdelar.
Kära bullen/sporthoj/folk på internet, vad göra?
Nu är frågan:
Borde jag skruva isär aset själv och försöka fixa felet, eller ska jag sälja den på tradera? Ett par hundra borde man ju få för den i alla fall.
Jag är inte helt noob på att skruva sånt här skit. Har bytt display i nyare SonyEricsson och liknande arbeten. Men frågan är ifall jag kan göra nåt åt detta utan utbildning i ämnet och utan reservdelar.
Kära bullen/sporthoj/folk på internet, vad göra?