Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
K-Micke skrev:Så där mycket rök kan inte komma från en sladd, det måste vara motorn som går illa.
Nyteknik skrev:Exakt hur dålig Kawasakin är kommer vi få veta när Proton kör sin V5:a för första gången nästa GP i Spanien. Den är ännu mer outvecklad är Kawasakin och kommer genera Kawasaki fruktansvärt om den är bättre.
abstruse skrev:Contradiction in terms. Är den bättre är den ju knappast outvecklad utan snarare längre gången i utvecklingen fast på en kortare tid än Kawan. F ö håller jag med om att det är dåligt av Kawa att inte ha kommit längre med sin hoj under den tid de haft på sig.
Nyteknik skrev:Vi menar nog samma sak men använder olika ord för att beskriva det. Utveckling behöver inte vara positivt. Däremot känneteckas det av förändring.
KR5:an har knappt satt sina däck på asfalt medans ZX-RR:en har testats (utvecklats, förändrats) på bana i över ett år. I den meningen är V5:an mindre utvecklad än vad Kawasakin är. Skulle den (KR5) vara bättre är det inte för att man haft tid för mer utveckling utan för att man har större kunskap om hur man bygger en GP-motorcykel och inte kommer behöva utveckla lika mycket som Kawasaki.
Goodstuff skrev:Ett spinnande däck behöver nödvändigtvis inte innebära högre däcksslitage.
abstruse skrev:Just, se bara på McCoy. Vore kul om vi får se lite mer kameratid på han i år, men då måste väl cyklarna bli "klara" först.
Goodstuff skrev:När McCoy slog igenom på Red Bull Yamahan så hade han fördelen av att vara bland de första att köra på 16,5 tums bakdäck. Detta passade hans körstil perfekt och de andra körde på 17 tums fälgar men när han presterade bra resultat bytte alla till 16,5 tums bakdäck och han har sakta men säkert tappat, även beroende på skador och undermåligt maskinmaterial. Tror inte McCoy kommer vinna mer i sin karriär - hoppas att jag har fel.
abstruse skrev:Ja, det vore ju inte första gången.![]()
abstruse skrev:Utveckling och utveckling. Kawa har en gedigen historia bakom sig vad gäller race-cyklar så att de inte har fått ordning på hojen nu beror enligt min teori på något fundamentalt fel. Någonstans har de målat i sig i ett hörn, de är ju knappast nya i gamet. Frågan är var de tabbat sig? Motorn eller chassiet? Jag hänger inte på de internationella sidorna så jag har inte hängt med i skvallret. Likväl, jag hoppas se både Pitt och McCoy i den övre halvan så snart som möjligt. McCoy ser jag f ö gärna på vilken cykel som helst, inte nödvändigtvis på en Kawa, det är ett nöje att se tokf*n att köra.
valmers skrev:Kawasakis rejsavdelning har i intervjuer erkänt att de missbedömt svårigheterna med att bygga en hoj för MotoGP; man har använt sig av SBK-teknologi i tron att detta skulle vara tillräckligt.
Jag tror tyvärr inte att Kawasaki får ordning på detta innan man byggt en helt ny hoj. Frågan är hur det finansiella ser ut?
oFFkeFF skrev:Det är bara att hoppas att man redan börjat på det..
Men vilken rejäl missbedömning att tro att SBK-teknik skulle räcka till i motogp.
valmers skrev:Vad i hela helsefyr, är vi överens, Filip?!
valmers skrev:Kawasakis rejsavdelning har i intervjuer erkänt att de missbedömt svårigheterna med att bygga en hoj för MotoGP; man har använt sig av SBK-teknologi i tron att detta skulle vara tillräckligt.
Jag tror tyvärr inte att Kawasaki får ordning på detta innan man byggt en helt ny hoj. Frågan är hur det finansiella ser ut?
oFFkeFF skrev:Det är bara att hoppas att man redan börjat på det..
Men vilken rejäl missbedömning att tro att SBK-teknik skulle räcka till i motogp.
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |